Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 212REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI2 + 14. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Reklam alanında fotoğrafın önemini anlatmak ve reklam fotoğrafı çekimi yapılmasında rehberlik etmek
Ders İçeriği Reklamı anlamak, reklam fotoğrafının özellikleri, fotoğraf makinelerinin formatlarının özellikleri, reklam fotoğrafçılığında kullanılan malzemeler, ışık kullanımı ve ışıklı mood yaratmak, kompozisyon kuralları, bakış açısı, çekim ölçeği, reklam fotoğrafı türleri, masaüstü çekimleri, dış çekimde aydınlatma, photoshop kullanımı, yaratıcı düşünceden baskıya reklam fotoğrafı üretimi, dijital fotoğraf ve manipülasyon, reklamcılıkta fotoğraf kaynakları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Reklam fotoğrafını analiz edebilir
2Reklam fotoğrafı çekebilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0014         5  4 
ÖK 0022         5    
Ara Toplam6         10  4 
Katkı300000000050020

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13452
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12323
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1KORAY ÇANKAYA
Detay 2021-2022 Bahar1KORAY ÇANKAYA
Detay 2017-2018 Bahar1BEKİR İNCE
Detay 2016-2017 Bahar1BEKİR İNCE
Detay 2015-2016 Bahar1BEKİR İNCE
Detay 2014-2015 Bahar1BEKİR İNCE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 212 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI 2 + 1 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. KORAY ÇANKAYA kcankaya@pau.edu.tr TUR A0406 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Reklam alanında fotoğrafın önemini anlatmak ve reklam fotoğrafı çekimi yapılmasında rehberlik etmek
İçerik Reklamı anlamak, reklam fotoğrafının özellikleri, fotoğraf makinelerinin formatlarının özellikleri, reklam fotoğrafçılığında kullanılan malzemeler, ışık kullanımı ve ışıklı mood yaratmak, kompozisyon kuralları, bakış açısı, çekim ölçeği, reklam fotoğrafı türleri, masaüstü çekimleri, dış çekimde aydınlatma, photoshop kullanımı, yaratıcı düşünceden baskıya reklam fotoğrafı üretimi, dijital fotoğraf ve manipülasyon, reklamcılıkta fotoğraf kaynakları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Reklamın Kavramsal Çerçevesi - Tanımı, Amacı, Hedefleri, Karar, Planlama, Uygulama Süreci
2 Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri - Grafik, Metin, Slogan, Tipografi, Simge ve Semboller, Fotoğraf
3 Reklam Fotoğrafının Yapım Süreci - Kişi ve Kurumlar, Çekim Öncesi İşlemler, Çekim Aşaması, Çekim Sonrası İşlemler
4 Reklam Fotoğrafında Mesaj ve Tasarım Ögeleri - Duygusal Uyarıcılar
5 - Görsel Göstergeler - Işık Kullanımı
6 - Reklam Fotoğraflarında Kompozisyon Çekim Ölçekleri, Bakış Açısı, Fon ve Dekor, Zaman ve Uzam, Sadelik, Uyum, Zıtlık, Derinlik, Ritm, Renk
7 Reklam Fotoğraflarında Dijital Tasarım Uygulamaları Rötüş, Perspektif, Kısmı Renklendirme, Özel Efektler,
8 Reklam Fotoğraflarında Uzmanlık Alanları - Stüdyo (Still Life) Ürün Fotoğrafları
9 - Moda Fotoğrafçılığı ve Uygulamaları - Endüstri Fotoğrafçılığı ve Uygulamaları
10 - Mimari Fotoğrafçılık ve Uygulamaları - Turizm Fotoğrafçılığı ve Uygulamaları
11 - Gıda Ürünleri Fotoğrafçılığı ve Uygulamaları - Stok Fotoğrafçılığı ve Uygulamaları
12 Türkiye'de ve Dünya'da Reklam Fotoğrafçılığı
13 Reklam Fotoğrafı Okumaları Göstergebilim Analizleri
14 Uygulamaların Değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı - Osman ÜrperTürkçe
Reklam Fotoğrafçılığı - Metin KasımTürkçe
Resim-I (Temel Sanat Eğitimi, Resim Teknikleri, Grafik Resim) – Dr. Mümtaz Işıngör, Prof. Dr. Erol Eti, Prof. Dr. Mustafa AslıerTürkçe
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım - Tevfik Fikret UçarTürkçe
İletişim ve Grafik Tasarım - Emre BecerTürkçe
Temel Sanat Eğitimi - Yusuf Baytekin Balcı, Nuran SayTürkçe
Görsel İletişimde Temel Tasarım - H. Yakup Öztuna Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav 1
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları