Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 312MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ3 + 04. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Marka kavramına, markalaşma sürecinde iletişimin önemine ilişkin bilgi düzeyini artırmak
Ders İçeriği Marka kavramı, tanımı ve kapsamı; markanın önemi, Marka ile ilgili kavramlar: marka farkındalığı, çağrışımları, markaya yönelik tutum, marka sadakati, marka imajı, marka kişiliği, marka kimliği, marka denkliği, marka yönetimi: marka yapılandırma, genişletme, lisans satın alma, marka yapılandırma modelleri, marka konumlandırma, marka ve tüketici ilişkisi, markaya yönelik iletişim stratejisi, Markaya Yönelik Bütünleşik İletişim ve Planlama
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Marka ile ilişkili kavramları tanımlayabilir
2Marka iletişimi sürecini analiz edebilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001544 3     4    
ÖK 002524 5     4    
Ara Toplam1068 8     8    
Katkı534040000040000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13452
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12323
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1YASEMİN BOZKURT
Detay 2022-2023 Bahar1YASEMİN BOZKURT
Detay 2021-2022 Bahar1YASEMİN BOZKURT
Detay 2020-2021 Bahar1YASEMİN BOZKURT
Detay 2019-2020 Bahar1YASEMİN BOZKURT
Detay 2018-2019 Bahar1YASEMİN BOZKURT
Detay 2017-2018 Bahar1YASEMİN BOZKURT
Detay 2016-2017 Bahar1YASEMİN BOZKURT
Detay 2015-2016 Bahar1YASEMİN BOZKURT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 312 MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. YASEMİN BOZKURT ybozkurt@pau.edu.tr TUR A0407 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Marka kavramına, markalaşma sürecinde iletişimin önemine ilişkin bilgi düzeyini artırmak
İçerik Marka kavramı, tanımı ve kapsamı; markanın önemi, Marka ile ilgili kavramlar: marka farkındalığı, çağrışımları, markaya yönelik tutum, marka sadakati, marka imajı, marka kişiliği, marka kimliği, marka denkliği, marka yönetimi: marka yapılandırma, genişletme, lisans satın alma, marka yapılandırma modelleri, marka konumlandırma, marka ve tüketici ilişkisi, markaya yönelik iletişim stratejisi, Markaya Yönelik Bütünleşik İletişim ve Planlama
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 dersin içeriği, kapsamı ve işleyiş süreciyle ilgili bilgilendirmenin yapılması
2 marka nedir, önemi ve kapsamı
3 algılanan değer ve kalite kavramları ve markayla ilişkisi
4 markayla ilgili kavramlar-marka farkındalığı, marka tanınırlığı, marka hatırlanırlığı, marka sadakati
5 markayla ilgili kavramlar-marka imajı kavramı
6 marka kimliği kavramı ve marka kimliğiyle ilgili kavramlar
7 marka kimliği oluşturma süreci
8 marka kimliği oluşturma süreci
9 ara sınav
10 markayla ilgili kavramlar-marka değeri kavramı
11 markalaşma süreci - konumlandırma kavramı
12 markalaşma süreci - konumlandırma süreci
13 markalaşma süreci - konumlandırma süreci
14 markalaşma süreci gerçekleştirilen bir marka projesinin teslimi ve sunulması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları