Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 407REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME3 + 07. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ölçme ve değerlendirmelerin halkla ilişkiler ve reklam faaliyetleri açısından önemini vurgulamak, halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarının tasarımında gerekli olan ölçüm ve değerlendirmelerin yapılmasını öğretmek amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Halkla ilişkiler ve reklamda kullanılmakta olan araştırma teknikleri ile ölçümleme yöntemleri ve uygulanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarında ölçme ve değerlendirmeyle ilgili tüm kavramları ve süreci bilir.
2Ölçüm ve değerlendirme sürecini tasarlar ve uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001554555  3 3  4 
ÖK 002554555  3 3  4 
Ara Toplam10108101010  6 6  8 
Katkı554555003030040

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13452
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12323
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1EMEL SARITAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 407 REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EMEL SARITAŞ emels@pau.edu.tr TUR A0002 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Ölçme ve değerlendirmelerin halkla ilişkiler ve reklam faaliyetleri açısından önemini vurgulamak, halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarının tasarımında gerekli olan ölçüm ve değerlendirmelerin yapılmasını öğretmek amaçlanmaktadır.
İçerik Halkla ilişkiler ve reklamda kullanılmakta olan araştırma teknikleri ile ölçümleme yöntemleri ve uygulanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ölçme Nedir?
2 Ölçüm Nasıl Yapılır?
3 Değerlendirme Nedir?
4 Halkla İlişkilerde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
5 Halkla İlişkiler Ölçümlemesinin Ana Bileşenleri
6 Halkla İlişkilerde Ölçme ve Değerlendirme Modelleri
7 Durum, Örgüt, Pazar, Hedef Kitle Analizi
8 Halkla İlişkiler Etkinliğinin Ölçümlenmesinde Kullanılan Yöntemler
9 Sunum - Halkla İlişkiler Kampanyası - Ölçme ve Değerlendirme Aşaması
10 Reklamda Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
11 Hedef Kitle, Mesaj ve Medya Araştırmaları
12 Reklam Etkinliğinin Ölçümlenmesi
13 Reklam Etkinliğinin Ölçümlenmesinde Kullanılan Yöntemler
14 Sunum - Reklam Kampanyası - Ölçme ve Değerlendirme Aşaması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları