Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
UTFB 313MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ3 + 04. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere çeşitli işletmelerde Müşteri İlişkileri Yönetiminin (MİY) çalışanlar, müşteriler ve yöneticiler açısından anlamını, içeriğini, özelliklerini ve önemini kavratmaktır.
Ders İçeriği Müşteri ilişkileri, müşteri değeri, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati, analitik ve operasyonel MİY, MİY’in işletmeler için yararları, MİY stratejileri ve kuralları, çeşitli işletmelerde MİY uygulamaları, tüketici davranışları ve MİY.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Müşteri memnuniyetini ölçebileceklerdir
2İşletmelerde MİY ile ilgili temel bilgileri tanımlayabilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0015  2   4  3 5  
Ara Toplam5  2   4  3 5  
Katkı300100020020300

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2EMEL SARITAŞ
Detay 2022-2023 Bahar2EMEL SARITAŞ
Detay 2021-2022 Bahar1EMEL SARITAŞ
Detay 2019-2020 Bahar1EMEL SARITAŞ
Detay 2017-2018 Bahar1SEHER ARGUN
Detay 2016-2017 Bahar1SEHER ARGUN
Detay 2015-2016 Bahar1NEVİN KORTUNAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
UTFB 313 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 3 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EMEL SARITAŞ emels@pau.edu.tr TUR A0407 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı, öğrencilere çeşitli işletmelerde Müşteri İlişkileri Yönetiminin (MİY) çalışanlar, müşteriler ve yöneticiler açısından anlamını, içeriğini, özelliklerini ve önemini kavratmaktır.
İçerik Müşteri ilişkileri, müşteri değeri, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati, analitik ve operasyonel MİY, MİY’in işletmeler için yararları, MİY stratejileri ve kuralları, çeşitli işletmelerde MİY uygulamaları, tüketici davranışları ve MİY.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 müşteri ilişkileri yönetimi kavramı
2 müşteri ilişkileri yönetiminin ortaya çıkış nedenleri
3 müşteri ilişkileri yönetiminin amaçları ve evreleri
4 müşteri tatmini
5 müşteri sadakati
6 müşteri ilişkileri yönetimi ve ilişkisel pazarlama
7 müşteri ilişkileri yönetimi ve toplam kalite
8 müşteri değeri
9 müşteri ilişkileri yönetiminde iletişim
10 müşteri ilişkileri yönetiminde müşteri hizmetleri
11 müşteri tutma ve kazanma süreci
12 müşteri ilişkileri yönetiminde sorunlar ve nedenleri
13 müşteri ilişkilerinin ölçülmesi
14 örgüsel kültür ve müşteri ilişkileri yönetimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
müşteri ilişkileri yönetimi celalalettin aktepe mehmet baş metehan tolonTürkçe
satış ve pazarlamada müşteri ilişkileri yönetimi yavuz odabaşıTürkçe
sürdürülebilir rekabette müşteri ilişkileri yönetimi ahmet göksel füsun kocabaş pelin baytekinTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları