Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 303İKNA EDİCİ İLETİŞİM3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Genel anlamda iletişim çabasının ve özelde de iletişim mesleklerinin icrasındaki temel motivasyon hedef kitlenin ikna edilmesidir. Bu bakış açısından hareketle derste reklam, lobicilik, kurumsal iletişim, imaj yönetimi ve siyasal iletişim gibi alanlarda ikna edici bir iletişim stratejisi geliştirmek adına temel becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
Ders İçeriği Temel mantık ilkeleri, retorik, diyalektik ve eristik diyalektik, argümantasyon ve başat argümantasyon teorileri, ikna edicilikte rasyonel ve irrasyonel teknikler, medya ve manipülatif iletişim, halkla ilişkiler ve diğer iletişim mesleklerinde kullanılan ikna stratejileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İkna kuramları hakkında bilgi edinir.
2Temel mantık ilkeleri ve akıl yürütmeler konusunda akademik bir yaklaşım edinir.
3Rasyonel ve irrasyonel ikna tekniklerini öğrenerek mesleğin icrasında etik standartlara uygun ikna edici iletişim stratejileri oluşturabilir.
4Rasyonel ikna edicilik ve manipülasyon arasındaki ayrımı bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0015 4    5       
ÖK 0025 4    5       
ÖK 0035 4    4       
ÖK 004               
Ara Toplam15 12    14       
Katkı403000040000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2OSMAN ÇALIŞKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 303 İKNA EDİCİ İLETİŞİM 3 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. OSMAN ÇALIŞKAN osmancaliskan@pau.edu.tr TUR A0407 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Genel anlamda iletişim çabasının ve özelde de iletişim mesleklerinin icrasındaki temel motivasyon hedef kitlenin ikna edilmesidir. Bu bakış açısından hareketle derste reklam, lobicilik, kurumsal iletişim, imaj yönetimi ve siyasal iletişim gibi alanlarda ikna edici bir iletişim stratejisi geliştirmek adına temel becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
İçerik Temel mantık ilkeleri, retorik, diyalektik ve eristik diyalektik, argümantasyon ve başat argümantasyon teorileri, ikna edicilikte rasyonel ve irrasyonel teknikler, medya ve manipülatif iletişim, halkla ilişkiler ve diğer iletişim mesleklerinde kullanılan ikna stratejileri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Akademik Çalışma Alanı Olarak İkna. İkna çalışma alanında kavramsal çerçeve. İkna Alanının İki Temel Ayağı: 1) Rasyonel Boyut 2) İrrasyonel Boyut.
2 1) RASYONEL BOYUT: İkna Konusunun Kadim Alanlarından Klasik Retorik: Klasik Retoriğin temel bileşenleri. Klasik Retorik Tarzda Akıl Yürütmeler.
3 1) RASYONEL BOYUT: İkna Konusunda Kadim Alanlarından Klasik Mantık: Klasik Mantığın temel özellikleri. Klasik Mantık Tarzda Akıl Yürütmeler.
4 1) RASYONEL BOYUT: İkna Konusuna Modern Yaklaşımlar ve Stephen Toulmin Modeli: Toulmin Modeli Unsurları ve bu unsurların akıl yürütmelerde nasıl kullanıldığı
5 1) RASYONEL BOYUT: İkna Konusuna Modern Yaklaşımlar ve Yeni Retorik: Genel Özellikler
6 Resmi Tatil (Cumhuriyet Bayramı)
7 Ara Sınav
8 1) RASYONEL BOYUT: Yeni Retorik: Hedef Kitle ve Argüman Çıkış Noktaları
9 1) RASYONEL BOYUT: Yeni Retorik: Argüman Taslakları ve örnek çözümlemeler
10 2) İRRASYONEL BOYUT: İkna Sürecinde Duygu Kullanımı
11 2) İRRASYONEL BOYUT: Mesaj Kaynağına yönelik özellikler: Karizma, Güvenirlik, İmaj
12 2) İRRASYONEL BOYUT: Mesaja Dair Özellikler: Mesajın tasarımın Duygu-akıl orantısı ve duygu yoğunluklu tasarımlar
13 2) İRRASYONEL BOYUT: Alıcıya Dair Özellikler: Korku, öfke, sevgi, aşk gibi duyguların hedef alınması
14 Dönem Sonu Sınavı
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir Retorik, Klasik Mantık, İkna, C. Perelman ve S. Toulmin'in Argümantasyon TeorisiTürkçeSEÇMEN TERCİHLERİNİN YÖNLENDİRİLMESİNDE ARGÜMANTASYON FAKTÖRÜ - Kopya.pdf13.09.2023 13:32:53
Dosya İndir İrrasyonel İknaTürkçeIrrasyonel_Ikna_ve_Sosyal_Medya_Elestire.pdf13.09.2023 13:32:53
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Jamieson, H., (1996). İletişim ve İkna. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Türkçe
Türkkan, R.O., (2006). İkna ve Uzlaşma Sanatı. İstanbul: Akdeniz Yayıncılık.Türkçe
Meyer, M. (2009). Retorik. Ankara: Dost Kitabevi.Türkçe
Özlem, D. (2011). Mantık-Klasik/Sembolik Mantık-Mantık Felsefesi . İstanbul: Notus Kitap Yayınevi.Türkçe
Perelman, C., & Olbrechts-Tyteca, L. (1971). The New Rhetoric: A Treatise on Argumentation. London: University of Notre Dame Press.English
Toulmin, S., Rieke, R., & Janik, A. (1984). An Introduction to Reasoning. New York: Macmillan Publishing.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları