Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 203REKLAMCILIĞA GİRİŞ3 + 03. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin temel reklamcılık kavramını, kapsamını, önemini kavrayarak, diğer iletişim çalışmalarıyla ilişkilerini kurmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Reklamcılık kavramı, pazarlamadaki yeri ve tarihsel gelişimi; Reklamın amaçları, özellikleri, işletmeye sağladığı yararlar ve işlevleri; reklam türleri; reklam ajansları ve yapıları; reklam kampanyası ve kampanya süreci; reklam etiği.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Reklamcılık kavramını ve kapsamını öğrenir.
2Bir reklam kampanya sürecinin aşamalarını öğrenir.
3Reklamın diğer tanıtım ve iletişim uygulamalarıyla ilişkisini ve farkını kavrar.
4Medya araçlarının özelliklerini ve reklam uygulamalarını bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001   2   1 15231 
ÖK 002    5     53   
ÖK 003    2  1  433  
ÖK 004    3     4    
Ara Toplam   210  2 118861 
Katkı000130010052200

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2FATMA YASA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 203 REKLAMCILIĞA GİRİŞ 3 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA YASA fucar@pau.edu.tr TUR A0407 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Öğrencinin temel reklamcılık kavramını, kapsamını, önemini kavrayarak, diğer iletişim çalışmalarıyla ilişkilerini kurmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik Reklamcılık kavramı, pazarlamadaki yeri ve tarihsel gelişimi; Reklamın amaçları, özellikleri, işletmeye sağladığı yararlar ve işlevleri; reklam türleri; reklam ajansları ve yapıları; reklam kampanyası ve kampanya süreci; reklam etiği.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 reklam kavramı, tanımı ve kapsamı
2 reklamın diğer alanlarla ilişkisi ve farklılıkları
3 reklamın diğer alanlarla ilişkisi ve farklılıkları
4 reklamın önemi ve amaçları
5 reklamın özellikleri ve işlevleri
6 reklam türleri I
7 reklam türleri II
8 ara sınav
9 reklamcılığın tarafları, reklam ajansı yapısı ve özellikleri
10 reklam kampanyası kavramı ve kampanya süreci I
11 reklam kampanyası kavramı ve kampanya süreci II
12 reklam araçları I
13 reklam araçları II
14 reklamcılığa yönelik yapılan eleştiriler ve reklamın etkileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Babacan, Muazzez. Nedir Bu Reklam?, Detay Yayıncılık. Türkçe
Kocabaş,Füsun ve Müge Elden, Reklamcılık, İletişim Yayınları, 2004. Türkçe
Aksoy,Atilla Yeni Reklamcılık, Bilgi Üni.Yay. Türkçe
Reklamcılığın Geleceği, MediaCat YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları