Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 322KRİZ İLETİŞİMİ3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders ile amaçlanan gelişen koşullar sonucunda ortaya çıkan değişimlerden etkilenen işletmelerin krizlerinin, krizler karşısındaki tutumlarının ve kriz yönetimi sürecinin nasıl olması gerektiğinin anlatılmasıdır.
Ders İçeriği Ders kapsamında kriz kavramına ve kriz kavramının özelliklerinin yanı sıra krizin şiddeti ve evrelerine değinilerek devamında kriz türleri ve kriz yönetimi ile ilişkili alanlar anlatılacaktır. Kriz yönetimi stratejileri ve modelleri, kriz öncesi dönemde, kriz esnasında ve kriz sonrası dönemde kriz yönetimi anlatılarak kriz yönetimi ve halkla ilişkiler ilişkisi ele alınacak ve dersin etkinliğini arttırmak amacıyla kriz yönetimine dair örnek olaylar verilecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kriz kavramını ve özelliklerini bilir
2Kriz iletişim sürecini ve aşamalarını bilir
3Kriz iletişim süreci ve aşamalarını planlayarak uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001445  22444 3   
ÖK 002445  32444 3   
ÖK 003445  42444 3   
Ara Toplam121215  96121212 9   
Katkı445003244403000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1EYLİN AKTAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 322 KRİZ İLETİŞİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. EYLİN AKTAŞ ebabacan@pau.edu.tr TUR A0406 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders ile amaçlanan gelişen koşullar sonucunda ortaya çıkan değişimlerden etkilenen işletmelerin krizlerinin, krizler karşısındaki tutumlarının ve kriz yönetimi sürecinin nasıl olması gerektiğinin anlatılmasıdır.
İçerik Ders kapsamında kriz kavramına ve kriz kavramının özelliklerinin yanı sıra krizin şiddeti ve evrelerine değinilerek devamında kriz türleri ve kriz yönetimi ile ilişkili alanlar anlatılacaktır. Kriz yönetimi stratejileri ve modelleri, kriz öncesi dönemde, kriz esnasında ve kriz sonrası dönemde kriz yönetimi anlatılarak kriz yönetimi ve halkla ilişkiler ilişkisi ele alınacak ve dersin etkinliğini arttırmak amacıyla kriz yönetimine dair örnek olaylar verilecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kriz Nedir?
2 Kriz Nedenleri ve Kriz Türleri
3 Krizin Şiddeti ve Krize Hazırlıklı Olma Düzeyleri
4 Kriz Yönetimi
5 Kriz Öncesi Dönemde Yönetim
6 Kriz Döneminde ve Kriz Sonrası Dönemde Yönetim
7 Kriz İletişimi
8 Kriz İletişim Planı
9 Kriz İletişim Kuramları 1
10 Kriz İletişim Kuramları 2
11 Örnek Olay İncelemesi 1
12 Örnek Olay İncelemesi 2
13 Örnek Olay İncelemesi 3
14 Örnek Olay İncelemesi 4
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları