Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 323SİYASAL İLETİŞİM3 + 04. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Modern medya araçlarının yaygınlaşması, kullanım kolaylığı ve maliyetinin düşük olması günümüzde siyasal kampanyaların sayısını ciddi oranda artırmıştır. İletişim araştırmalarının önemli bir parçası haline gelen siyasal iletişim, siyasetin belirleyiciliği çerçevesinde toplumu her yönüyle etkilemektedir. Bu gerçeklikten hareketle dersin amacı, öğrenciye siyasal iletişim süreci, aşamaları ve kullanılan teknikler anlamında genel kavrayış kazandırarak bir siyasal kampanyayı planlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Ders İçeriği Siyasal iletişimde teori ve yaklaşımlar, seçmen tercihi modelleri, siyasal iletişimde güncel yaklaşımlar, siyasal ikna, siyasi retorik ve medya, siyasi tartışma ve aday tartışmaları, siyasal reklamcılık, siyasal kampanya türleri, kampanya tasarımı, kampanya yönetimi,
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Siyasal iletişime yönelik kavram ve kuramsal yaklaşımları bilir.
2Siyasal ikna, siyasi retorik ve medya ilişkisine yönelik bir kavrayış geliştirir.
3Siyasal reklam ve kampanyaların medya üzerinden topluma yansımasını analiz edebilecek akademik beceriyi kazanır.
4siyasal kampanya sürecini planlayarak uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0015 2     3      
ÖK 0025 2     3      
ÖK 0035 2     3      
ÖK 0045 2     3      
Ara Toplam20 8     12      
Katkı502000003000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1OSMAN ÇALIŞKAN
Detay 2022-2023 Bahar1OSMAN ÇALIŞKAN
Detay 2021-2022 Bahar1HAYRULLAH YANIK
Detay 2018-2019 Bahar1OSMAN ÇALIŞKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 323 SİYASAL İLETİŞİM 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. OSMAN ÇALIŞKAN osmancaliskan@pau.edu.tr TUR A0407 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Modern medya araçlarının yaygınlaşması, kullanım kolaylığı ve maliyetinin düşük olması günümüzde siyasal kampanyaların sayısını ciddi oranda artırmıştır. İletişim araştırmalarının önemli bir parçası haline gelen siyasal iletişim, siyasetin belirleyiciliği çerçevesinde toplumu her yönüyle etkilemektedir. Bu gerçeklikten hareketle dersin amacı, öğrenciye siyasal iletişim süreci, aşamaları ve kullanılan teknikler anlamında genel kavrayış kazandırarak bir siyasal kampanyayı planlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik Siyasal iletişimde teori ve yaklaşımlar, seçmen tercihi modelleri, siyasal iletişimde güncel yaklaşımlar, siyasal ikna, siyasi retorik ve medya, siyasi tartışma ve aday tartışmaları, siyasal reklamcılık, siyasal kampanya türleri, kampanya tasarımı, kampanya yönetimi,
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Siyasal İletişim kavramının çerçevesi ve alanın kısa tarihsel gelişimi
2 Siyasal İletişimde teori ve yaklaşımlar
3 Seçmen tercihi araştırmalarında temel teoriler
4 Siyasal iletişimde güncel yaklaşımlar
5 Siyasal iletişimde güncel yaklaşımlar (2)
6 Siyasal ikna, siyasi retorik ve medya
7 Kamuoyu ve kamuyu oluşturma
8 Siyasi tartışma ve aday tartışmaları
9 Ara Sınav
10 Siyasal reklamcılık
11 Siyasal reklam analizi
12 Siyasal kampanya tasarımı
13 Siyasal kampanya analizi
14 Dönem Sonu Sınavı
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir SEÇMEN TERCİHLERİNİN YÖNLENDİRİLMESİNDE ARGÜMANTASYON FAKTÖRÜ - Kopya.pdfTürkçeSEÇMEN TERCİHLERİNİN YÖNLENDİRİLMESİNDE ARGÜMANTASYON FAKTÖRÜ - Kopya.pdf21.02.2024 12:35:25
Dosya İndir SEÇMEN TERCİHLERİNİN YÖNLENDİRİLMESİNDE ARGÜMANTASYON FAKTÖRÜ - Kopya.pdfTürkçeSEÇMEN TERCİHLERİNİN YÖNLENDİRİLMESİNDE ARGÜMANTASYON FAKTÖRÜ - Kopya.pdf21.02.2024 12:35:25
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları