Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 222SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sosyal medya kavramı, sosyal medyayla ilgili kavramlar, sosyal medya kapsamında bulunan uygulamalar ve dijital kampanyalar konusunda ayrıntılı kuramsal bilgilerin aktarılması ve uygalamaya dayalı örneklerin analiz edilmesi amaçlanır.
Ders İçeriği İnterneti paylaşım ortamına çeviren dijital iletişim akımı ile giderek yaygınlaşan sosyal ağlar ve sosyal medya, iletişim ve etkileşimi üst düzeye çıkarması ile inanılmaz bir potansiyel güç teşkil ediyor. Bunun yanında dünyada başta Twitter olmak üzere Facebook, Friendfeed, Youtube gibi sosyal ağları kullanarak şirketlerine maddi kazanç elde etmeyi başaran onlarca örnek de bu alanda nasıl bir güç ile karşı karşıya olduğumuzun en önemli kanıtları arasında yer almış durumda. Sosyal ağların kişisel yönde kattığı değerlerin dışında, kurumların günümüz sosyal ağlarını kullanarak şirket cirolarına yüksek değerlerde katkı sağlaması ve tüketici iletişiminde yeni bir mecra oluşturması ise sosyal ağların sadece şahsi değil kurumsal olarak da ciddi bir yükselişin içinde olduğunu gösteriyor. Bu nedenle Sosyal ağlar üzerinden, sosyal medyanın kurumsal ve kişiler üzerinde iletişim boyutundaki süreçleri, etkileri ve sonuçları dersin konusunu oluşturmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sosyal medya platformlarını tanır ve kullanım amaçlarını anlar.
2Sosyal medya iletişim planı oluştururken dikkat edilmesi gerekenleri belirleyebilir.
3Markaların sosyal medyada tüketicilerini nasıl takip edeceği ve bu takibin analizini gerçekleştirebilir.
4Sosyal medya kampanyalarının kurgulanması ve süreçlerini kurgulayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0014 4   4      5 
ÖK 0024 4   4      5 
ÖK 0034 4   4   5    
ÖK 0044 4   4   5  4 
Ara Toplam16 16   16   10  14 
Katkı404000400030040

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2FATMA YASA
Detay 2022-2023 Bahar2FATMA YASA
Detay 2021-2022 Bahar2FATMA YASA
Detay 2020-2021 Bahar2FATMA YASA
Detay 2018-2019 Bahar1FATMA YASA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 222 SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR 3 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA YASA fucar@pau.edu.tr TUR A0019 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Sosyal medya kavramı, sosyal medyayla ilgili kavramlar, sosyal medya kapsamında bulunan uygulamalar ve dijital kampanyalar konusunda ayrıntılı kuramsal bilgilerin aktarılması ve uygalamaya dayalı örneklerin analiz edilmesi amaçlanır.
İçerik İnterneti paylaşım ortamına çeviren dijital iletişim akımı ile giderek yaygınlaşan sosyal ağlar ve sosyal medya, iletişim ve etkileşimi üst düzeye çıkarması ile inanılmaz bir potansiyel güç teşkil ediyor. Bunun yanında dünyada başta Twitter olmak üzere Facebook, Friendfeed, Youtube gibi sosyal ağları kullanarak şirketlerine maddi kazanç elde etmeyi başaran onlarca örnek de bu alanda nasıl bir güç ile karşı karşıya olduğumuzun en önemli kanıtları arasında yer almış durumda. Sosyal ağların kişisel yönde kattığı değerlerin dışında, kurumların günümüz sosyal ağlarını kullanarak şirket cirolarına yüksek değerlerde katkı sağlaması ve tüketici iletişiminde yeni bir mecra oluşturması ise sosyal ağların sadece şahsi değil kurumsal olarak da ciddi bir yükselişin içinde olduğunu gösteriyor. Bu nedenle Sosyal ağlar üzerinden, sosyal medyanın kurumsal ve kişiler üzerinde iletişim boyutundaki süreçleri, etkileri ve sonuçları dersin konusunu oluşturmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları