Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 430ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, sayısı her geçen gün artan uluslararası işletmelerde halkla ilişkiler uzmanı olarak görev yapma olasılığı artan öğrencileri halkla ilişkilerin uluslararası faaliyet alanları konusunda bilgilendirmek ve uluslararası halkla ilişkiler çalışmalarını yönetebilmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği Küreselleşme ve uluslar arası iş dünyası ile ilişkili kavramların açıklanması. * Uluslar arası işletmelerin iç ve dış çevreleri * Uluslar arası işletmelerde sosyo-kültürel sorunlar ve halkla ilişkiler yoluyla bu sorunların üstesinden gelmek * Uluslararası pazarlama ve uluslar arası reklam uygulamaları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Halkla ilişkilerin uluslararası çalışma alanına ilişkin kavramları anlama
2Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarını uluslararası çevre koşullarına uyarlayabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001 45  44  3     
ÖK 002 45  44  3     
Ara Toplam 810  88  6     
Katkı045004400300000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İLKİN ESEN YILDIRIM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 430 ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. İLKİN ESEN YILDIRIM iyildirim@pau.edu.tr TUR A0406 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, sayısı her geçen gün artan uluslararası işletmelerde halkla ilişkiler uzmanı olarak görev yapma olasılığı artan öğrencileri halkla ilişkilerin uluslararası faaliyet alanları konusunda bilgilendirmek ve uluslararası halkla ilişkiler çalışmalarını yönetebilmelerini sağlamaktır.
İçerik Küreselleşme ve uluslar arası iş dünyası ile ilişkili kavramların açıklanması. * Uluslar arası işletmelerin iç ve dış çevreleri * Uluslar arası işletmelerde sosyo-kültürel sorunlar ve halkla ilişkiler yoluyla bu sorunların üstesinden gelmek * Uluslararası pazarlama ve uluslar arası reklam uygulamaları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgilerin sunulması ve tartışılması
2 Halkla ilişkilerin ve uluslararası halkla ilişkilerin tanımı, amaçları
3 Uluslararası halkla ilişkiler kavramı, aktörleri ve boyutları
4 Uluslararası halkla ilişkileri etkileyen parametreler. Algı, imaj, itibar ile uluslararası halkla ilişkiler arasındaki bağ.
5 Kamu diplomasisi kavramı ve kamu diplomasisinde uluslararası halkla ilişkilerin rolü
6 Yeni iletişim teknolojilerinin uluslararası halkla ilişkiler için önemi ve kullanım amaçları
7 Uluslararası halkla ilişkiler faaliyetleri ve kampanya örnekleri
8 Uluslararası halkla ilişkiler faaliyetleri ve kampanya örnekleri
9 Uluslararası halkla ilişkiler faaliyetleri ve kampanya örnekleri
10 Uluslararası halkla ilişkiler faaliyetleri ve kampanya örnekleri
11 Uluslararası halkla ilişkiler faaliyetleri ve kampanya örnekleri
12 Uluslararası halkla ilişkiler faaliyetleri ve kampanya örnekleri
13 Uluslararası halkla ilişkiler faaliyetleri ve kampanya örnekleri
14 Dersin genel tekrarı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Freitag, A.R. ve Stokes, A.Q. (2008). Global Public Relations: Spanning Borders, Spanning Cultures. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203890189. English
Moss, D. ve DeSanto, B. (Ed.) (2002). Public Relations Cases: International Perspectives. Routlage. English
Kunczik, M. (2016). Images of Nations and International Public Relations. Routlage.English
Zerfass, A., van Ruler, B. ve Sriramesh, K. (Ed.) (2008). Public Relations Research: European and International Perspectives and Innovations. Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschafte. (Bölüm IV).English
Yıldırım Becerikli, S. (2005). Uluslararası Halkla İlişkiler. Nobel Yay.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları