Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 326SİYASAL İKNA VE ARGÜMANTASYON3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İkna gücü yüksek bir siyasal iletişim kampanyası tasarlayabilmek adına argümantasyon ve ikna konularında gerekli donanımı sağlamak.
Ders İçeriği Kavramsal Olarak Siyasal İkna, Argüman ve Argümantasyon. Klasik Argümantasyon Yaklaşımları: Analitik Yaklaşım, Retoriksel Yaklaşım, Diyalektik Yaklaşım. Post-klasik Yaklaşımlar: Toulmin Yaklaşımı, Pragma-Diyalektik Argümantasyon Teorisi, Yeni Retorik (Perelman Yaklaşımı). Argümantasyon Taslakları-Üslupları: Tasım Görünümlü Argümantasyon, Gerçekliğin Yapısına Dayalı Argümantasyon, Gerçekliğin Yapısını İnşa Eden Argümantasyon. Ayrıştırma Sürecine Dayalı Argümantasyon. Uygulama Amaçlı Siyasal Metin Çözümlemeleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci argümantasyon teorisini, argüman kalıplarını ve akıl yürütme tekniklerini öğrenir.
2Siyasal içerikli metinlerin analizini yapabilir.
3Bir siyasal iletişim kampanyasını mesaj boyutuyla ikna edici biçimde tasarlayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001 44  453       
ÖK 002 44  453       
ÖK 003 44  453       
Ara Toplam 1212  12159       
Katkı044004530000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1OSMAN ÇALIŞKAN
Detay 2018-2019 Bahar1OSMAN ÇALIŞKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 326 SİYASAL İKNA VE ARGÜMANTASYON 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. OSMAN ÇALIŞKAN osmancaliskan@pau.edu.tr TUR A0406 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç İkna gücü yüksek bir siyasal iletişim kampanyası tasarlayabilmek adına argümantasyon ve ikna konularında gerekli donanımı sağlamak.
İçerik Kavramsal Olarak Siyasal İkna, Argüman ve Argümantasyon. Klasik Argümantasyon Yaklaşımları: Analitik Yaklaşım, Retoriksel Yaklaşım, Diyalektik Yaklaşım. Post-klasik Yaklaşımlar: Toulmin Yaklaşımı, Pragma-Diyalektik Argümantasyon Teorisi, Yeni Retorik (Perelman Yaklaşımı). Argümantasyon Taslakları-Üslupları: Tasım Görünümlü Argümantasyon, Gerçekliğin Yapısına Dayalı Argümantasyon, Gerçekliğin Yapısını İnşa Eden Argümantasyon. Ayrıştırma Sürecine Dayalı Argümantasyon. Uygulama Amaçlı Siyasal Metin Çözümlemeleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İkna ve siyasal ikna çalışmalarının genel çerçevesi
2 Analitik mantık ve siyasi retorik kapsamında siyasal ikna
3 Siyasal mesajın argümantatif tasarımı
4 Siyasal iknanın teorik zemini olarak seçmen tercihi yaklaşımları
5 Rasyonel, Sosyolojik ve Psikolojik yaklaşım
6 Konuya oy verme ve İdeolojik yaklaşım
7 Siyasal ikna kapsamında tutum, değer ve güdüleme konuları
8 Vize
9 İletişim Disiplini Çerçevesinde Tutum Değişimi/Tercihlerin Yönlendirilmesi
10 Mesaj, Alıcı ve Kaynağa dair faktörler
11 Tutum Değişikliğine veya İkna Edici İletişime Direnmek
12 Medya ve siyasal ikna: Toplumsal rıza üretimi
13 Siyasal ikna ve söylem analizi: Teun A. Van Dijk okuması
14 Final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Mehmet Küçük,-Derleyen- (1999): Medya İktidar İdeoloji. Ankara: Ark Yayınları.Türkçe
Barış Çoban ve Zeynep Özarslan, -Derleyen- (2015). Söylem ve İdeoloji. İstanbul: Su Yayınları.Türkçe
Çalışkan, O., (2018). Seçmen Tercihlerinin Yönlendirilmesinde Argümantasyon Faktörü: Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi Referandumu Kapsamındaki Tartışmalara Dair Örnek Bir Politik Argümantasyon Analizi: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları