Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 333PAZARLAMA İLKELERİ3 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Pazarlama Dersinin amacı, modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin zevkli ve pratik yoldan öğrenmesini sağlamak
Ders İçeriği Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yaklaşımı Pazarlama Çevresi; Stratejik Pazarlama Planlaması, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi, Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar ve Uluslararası Pazarlar; Pazar Bölümleme; Hedef Pazar Seçimi; Pazarlama Karması Unsurları, Tutundurma Araçları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Klasik pazarlama anlayışını ve çağdaş pazarlama anlayışını öğrenir
2Pazarlama planlamasını, pazarlama amaç ve stratejileri öğrenir
3Stratejik pazarlama planlamasını öğrenir
4Pazarlama bilgi sistemini öğrenir
5Hedef pazar seçimi ve hedef pazar stratejilerini öğrenir
6Tüketici pazarını ve endüstriyel pazarı öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0015 5      4     
ÖK 0025 5      4     
ÖK 0035 5      3     
ÖK 0045 5      4     
ÖK 0055 5      4     
ÖK 0065 5      4     
Ara Toplam30 30      23     
Katkı505000000400000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11818
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ALİ ALPER AKGÜN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 333 PAZARLAMA İLKELERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ALİ ALPER AKGÜN aakgun@pau.edu.tr TUR A0022 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Pazarlama Dersinin amacı, modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin zevkli ve pratik yoldan öğrenmesini sağlamak
İçerik Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yaklaşımı Pazarlama Çevresi; Stratejik Pazarlama Planlaması, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi, Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar ve Uluslararası Pazarlar; Pazar Bölümleme; Hedef Pazar Seçimi; Pazarlama Karması Unsurları, Tutundurma Araçları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama Kavramına Giriş
2 Pazarlamanın Temelleri ve Pazarlama Anlayışında Değişim
3 Pazarlama, Sosyal Yaşam, Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi ve Pazarlamaya Yönelik Eleştiriler
4 Pazar ve Pazarlama Çevresi
5 Tüketici Davranışları
6 Endüstriyel Pazarlar
7 Endüstriyel Tüketici Davranışları
8 Pazarlama Bilgi Sistemi
9 Pazarlama Araştırması
10 Pazar Bölümlendirme
11 Hedef Pazar Seçimi
12 Konumlandırma
13 Stratejik Pazarlama Planlaması
14 Pazarlama Yönetimi Sürecine Giriş
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö. (2014) Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta, İstanbulTürkçe
Mucuk, İ. (2014) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbulTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları