Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TMT 102TEMEL SANAT EĞİTİMİ II2 + 62. Yarıyıl8

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Tekstil alanında Temel Sanat eğitimi; nokta, çizgi, armoni, kontrast, oran, orantı, biçim, doku, ritim, simetri, asimetri, hacim, boşluk, doluluk, denge, renklendirme, kompozisyon ve perspektif gibi temel unsurlar yardımıyla, öğrencinin yaratıcılığı ve becerisinin yoğrulması ile gerçekleştirilir. Öğrenciye, yaratıcı güçlerini, duygu ve sezilerini kullanabilecekleri kopyadan uzak özgün yapıtlar gerçekleştirebilecekleri bir ortam hazırlamak, tasarım dillerinin oluşmasını sağlar. Ezbere dayalı birbirinin benzeri uygulamalar, Temel Sanat eğitiminin amacına aykırıdır. Öğrencinin kendisine sunulanı olduğu gibi uygulaması yerine, üzerinde düşünmesine ve önermelerde bulunmasına olanak verilmelidir.
Ders İçeriği Öğretimsel bir etkinliğin yöneldiği kişi, grup, kitle özellikleri ve hazır bulunuşluk düzeyleri ne olursa olsun, aşamalı olarak şu fonksiyonları yerine getirmesi öngörülür; Bilgi, beceri kazanımı ve geliştirilmesinin sağlanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
5 Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümseme.
1Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahip olma.
2Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
3Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahip olma.
4Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahip olma.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05
ÖK 001     
ÖK 002     
ÖK 003     
ÖK 004     
ÖK 005     
Ara Toplam     
Katkı00000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler7321
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Materyal Tasarlama/Uygulama14228
Okuma515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






208

8
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SEDAT GÖKÇE
Detay 2023-2024 Bahar1SEDAT GÖKÇE
Detay 2023-2024 Bahar2ŞÖHRET AKTEPE DAL
Detay 2023-2024 Bahar2SEDAT GÖKÇE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TMT 102 TEMEL SANAT EĞİTİMİ II 2 + 6 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SEDAT GÖKÇE sedatgokce@pau.edu.tr FTRYO A0103 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Tekstil alanında Temel Sanat eğitimi; nokta, çizgi, armoni, kontrast, oran, orantı, biçim, doku, ritim, simetri, asimetri, hacim, boşluk, doluluk, denge, renklendirme, kompozisyon ve perspektif gibi temel unsurlar yardımıyla, öğrencinin yaratıcılığı ve becerisinin yoğrulması ile gerçekleştirilir. Öğrenciye, yaratıcı güçlerini, duygu ve sezilerini kullanabilecekleri kopyadan uzak özgün yapıtlar gerçekleştirebilecekleri bir ortam hazırlamak, tasarım dillerinin oluşmasını sağlar. Ezbere dayalı birbirinin benzeri uygulamalar, Temel Sanat eğitiminin amacına aykırıdır. Öğrencinin kendisine sunulanı olduğu gibi uygulaması yerine, üzerinde düşünmesine ve önermelerde bulunmasına olanak verilmelidir.
İçerik Öğretimsel bir etkinliğin yöneldiği kişi, grup, kitle özellikleri ve hazır bulunuşluk düzeyleri ne olursa olsun, aşamalı olarak şu fonksiyonları yerine getirmesi öngörülür; Bilgi, beceri kazanımı ve geliştirilmesinin sağlanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, Temel Sanat Eğitimi nedir? Temel Sanat eğitiminin amacı, ders içeriği, yöntemleri, temel kavramlar ve kullanılacak malzemelerin aktarımı.
2 Nokta ve çizgi nedir? Görsel anlatım elemanı olarak nokta ve çizgi örnekleri sunumu.
3 Nokta ve çizgi ile ışık-gölge, ton, doku, yüzey ve biçim araştırmaları.
4 Nokta ve çizgi ile şekil/biçim ve sunumu ve uygulaması.
5 Renk konusuna giriş.
6 Renk konusu ve uygulama çalışmaları.
7 Lekenin tanımı,görsel anlatım elemanı olarak leke, yüzey çalışmaları: açık,orta, koyu, ton. dokusal yüzey.
8 Ara Sınav.
9 Çizgi, nokta, leke elemanlarını kullanarak özgün biçim oluşturma denemesi. Kompozisyon anlatımı.
10 Tasarım ilkeleri nelerdir? Sunum ve beyin fırtınası.
11 Kompozisyon oluşturma, biçim, yüzey, hacim düzenlemeleri.
12 Kompozisyon oluşturma, biçim, yüzey, hacim düzenlemeleri.
13 Özgün tasarım çalışması.
14 Genel değerlendirme ve sergi projesi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ÖZTUNA H.Y. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım, 2008, İstanbulTürkçe
GÖKAYDIN, N. (2010). Temel Sanat Eğitimi, İstanbulTürkçe
ŞİŞMAN A. (2010). Sanata ve sanat kavramlarına Giriş. Literatür Yayıncılık, İstanbul.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları