Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TMT 107MESLEKİ TEMEL TASARIM I2 + 41. Yarıyıl8

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Yüzey tasarımına yönelik kaynak araştırması. Tasarım geliştirme süreçlerini desteklemek amacıyla bilgi toplama. Bilgileri arşivleme ve aktarma konularında becerilerin geliştirilmesi. Kişisel ve görsel veri oluşturma. Nokta, çizgi, leke, ton, renk, doku gibi estetik öğelerin sınırlarını kavrama yeteneğinin geliştirilmesi.
Ders İçeriği Gözlem ve araştırmaya dayalı desen çizimleri. Yeni fikir ve konsept geliştirme. Kumaş deseni oluşturmaya yönelik uygulamalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Doğadan yüzey çalışmaları için, obje seçimi yapılır.
2Desen çizimi hakkında bilgi seviyesinin oluşturulması. Kompozisyon oluşturma becerisi.
3Çeşitli desen tasarımları yapabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05
ÖK 001     
ÖK 002     
ÖK 003     
Ara Toplam     
Katkı00000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler5630
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Materyal Tasarlama/Uygulama14228
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






208

8
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ŞÖHRET AKTEPE DAL
Detay 2023-2024 Güz1SEDAT GÖKÇE
Detay 2023-2024 Güz2SEDAT GÖKÇE
Detay 2023-2024 Güz2SEDAT GÖKÇE
Detay 2023-2024 Güz3ÖZGÜ HAFIZOĞLU
Detay 2023-2024 Güz3SEDAT GÖKÇE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TMT 107 MESLEKİ TEMEL TASARIM I 2 + 4 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SEDAT GÖKÇE sedatgokce@pau.edu.tr FTRYO A0103 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Yüzey tasarımına yönelik kaynak araştırması. Tasarım geliştirme süreçlerini desteklemek amacıyla bilgi toplama. Bilgileri arşivleme ve aktarma konularında becerilerin geliştirilmesi. Kişisel ve görsel veri oluşturma. Nokta, çizgi, leke, ton, renk, doku gibi estetik öğelerin sınırlarını kavrama yeteneğinin geliştirilmesi.
İçerik Gözlem ve araştırmaya dayalı desen çizimleri. Yeni fikir ve konsept geliştirme. Kumaş deseni oluşturmaya yönelik uygulamalar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, Temel Sanat Eğitimi nedir? Temel Sanat eğitiminin amacı, ders içeriği, yöntemleri, temel kavramlar ve kullanılacak malzemelerin aktarımı.
2 Nokta ve çizgi nedir? Görsel anlatım elemanı olarak nokta ve çizgi örnekleri sunumu. Çizgi nokta denemeleri.
3 Nokta ve çizgi ile ışık-gölge, ton, doku, yüzey ve biçim araştırmaları. Doğal, yapay obje çizimleri.
4 Nokta ve çizgi ile şekil/biçim oluşturma. Doğal, yapay obje çizimleri.
5 Leke, ton ve desen nedir? Sunumları ve denemeleri.
6 Leke, ton ve desen araştırmaları, kompozisyon deneyleri.
7 Malzeme araştırmaları, yüzey üzerine doku/leke/ton/desen uygulamaları.
8 Ara Sınav.
9 Çizgi, nokta, leke elemanlarını kullanarak özgün biçim oluşturma deneyleri,
10 Özgün desen oluşturma, şekil/biçim çıkarma. Gerekli dönütler.
11 Kompozisyon oluşturma, biçim, yüzey, hacim düzenlemeleri.
12 Kompozisyon oluşturma, biçim, yüzey, hacim düzenlemeleri.
13 Özgün tasarım çalışması.
14 Genel değerlendirme ve sergi projesi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ÖZTUNA H.Y. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım, 2008, İstanbulTürkçe
GÖKAYDIN, N. (2010). Temel Sanat Eğitimi, İstanbulTürkçe
ŞİŞMAN A. (2010). Sanata ve sanat kavramlarına Giriş. Literatür Yayıncılık, İstanbul.Türkçe
(2009). Tüm Yönleriyle Çizim Sanatı. Remzi Kitabevi. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları