Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FTR 260DUYU, ALGI VE MOTOR BÜTÜNLÜĞÜ1 + 14. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Duyu bütünlüğü teorisi, duyu sistemleri, duyu bütünleşme bozukluklarının hastanın fonksiyonelliği üzerindeki etkisi tanımlanarak farklı hastalıklarda görülen duyu bütünleşme problemleri ve bunlara yönelik duyu bütünleşme eğitim yaklaşımları incelenecektir.
Ders İçeriği Duyu bütünlüğü teorisi, duyu sistemlerinin yapı ve fonksiyonları, praksis ve modülasyon sorunları ve tedavi yaklaşımları ile ilgili çalışmaların teknolojiyi etkili kullanarak incelenmesi, proprioseptif, vestibular ve taktil duyu süreçlerinin geliştirilmesi için eğitim ve tedavi örnekleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Duyu bütünlüğü teorisi, duyu sistemleri, duyu bütünleşme bozukluklarının hastanın fonksiyonelliği üzerindeki etkisini tanımlayarak farklı hastalıklarda görülen duyu bütünleşme problemleri ve bunlara yönelik duyu bütünleşme eğitim yaklaşımları hakkında bilgi edinir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 001       
Ara Toplam       
Katkı0000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1ALİ KİTİŞ
Detay 2022-2023 Bahar1AYŞE ÜNAL
Detay 2021-2022 Bahar1ALİ KİTİŞ
Detay 2021-2022 Bahar1AYŞE ÜNAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FTR 260 DUYU, ALGI VE MOTOR BÜTÜNLÜĞÜ 1 + 1 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ALİ KİTİŞ alikitis@pau.edu.tr FTRYO A0237 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Duyu bütünlüğü teorisi, duyu sistemleri, duyu bütünleşme bozukluklarının hastanın fonksiyonelliği üzerindeki etkisi tanımlanarak farklı hastalıklarda görülen duyu bütünleşme problemleri ve bunlara yönelik duyu bütünleşme eğitim yaklaşımları incelenecektir.
İçerik Duyu bütünlüğü teorisi, duyu sistemlerinin yapı ve fonksiyonları, praksis ve modülasyon sorunları ve tedavi yaklaşımları ile ilgili çalışmaların teknolojiyi etkili kullanarak incelenmesi, proprioseptif, vestibular ve taktil duyu süreçlerinin geliştirilmesi için eğitim ve tedavi örnekleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Duyunun tanımı ve çeşitleri
2 Algının tanımı, oluşumu ve algısal süreçler
3 Duyunun nöronal yolları
4 Duyunun nöronal yolları
5 Somato-sensorimotor işlemlemenin fizyolojik temelleri ve gelişimi
6 Somato-sensorimotor işlemlemenin fizyolojik temelleri ve gelişimi, duyu algı ve motor bütünlüğü
7 Nöroplastisite
8 Duyu bütünleme teorisinin temelleri
9 Duyu bütünleme teorisinin temelleri
10 Sensorimotor işlemleme bozuklukları
11 Duyu algı ve motor değerlendirme
12 Duyu algı ve motor değerlendirme
13 Duyu algı ve motor bütünlüğüne ilişkin tedavi yaklaşımları
14 Duyu algı ve motor bütünlüğüne ilişkin tedavi yaklaşımları-Vaka örnekleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları