Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FTR 146LİDERLİK VE GRUP DİNAMİĞİ2 + 02. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin lideri olduğu grubu kontrol edebilme ve uygun liderlik modellerini uygulayabilme bilgi, beceri ve deneyiminin kazandırmak.
Ders İçeriği Liderliğin tanımı ve liderlik tipleri, grup ve grup özellikleri, örgüt, örgüt kültürü ve liderin grup üzerindeki etkileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler lideri olduğu grubu kontrol edebilme ve uygun liderlik modellerini uygulayabilme bilgi, beceri ve deneyimini kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 001       
Ara Toplam       
Katkı0000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1FATMA ÇOBANOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FTR 146 LİDERLİK VE GRUP DİNAMİĞİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA ÇOBANOĞLU fcobanoglu@pau.edu.tr FTRYO A0130 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin lideri olduğu grubu kontrol edebilme ve uygun liderlik modellerini uygulayabilme bilgi, beceri ve deneyiminin kazandırmak.
İçerik Liderliğin tanımı ve liderlik tipleri, grup ve grup özellikleri, örgüt, örgüt kültürü ve liderin grup üzerindeki etkileri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Genel bilgiler
2 Gruplar, grup kavramı ve tanımı, gruba üye olma nedenleri
3 grupların oluşumu ve aşamaları
4 grupların özellikleri, grupların işlevleri, grup türleri
5 Grup yapısı, normlar, roller ve statü
6 grup başarısını etkileyen temel faktörler
7 grup dinamiği
8 gruplarda çatışma, grupların iletişim yapısı
9 liderlik, lider-yönetici ayrımı, liderlik kuramları
10 özellik yaklaşımı
11 davranış yaklaşımı
12 durumsal yaklaşımlar
13 durumsal yaklaşımlar
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Hoy, W. K. VE Miskel C. G. (2010) Eğitim Yönetimi (Ed. Selahattin TURAN) Ankara: Nobel Yayın DağıtımTürkçe
2. Güney S. (2009). Sosyal Psikoloji, Ankara: Nobel Yayın DağıtımTürkçe
4. Serinkan C. (Ed.) (2008). Liderlik ve Motivasyon, Ankara: Nobel Yayın DağıtımTürkçe
5. Robbins S. (1994). Örgütsel davranışın temelleri (Çev. Ayşe Öztürk), Etam A.Ş. Basım ve Yayım.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları