Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FTR 139DANS TERAPİ1 + 11. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencinin, dans terapisi metotları ile ilgili temel bilgi ve profesyonal alandaki güncel uygulamalar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmasıdır.
Ders İçeriği Grup ve bireysel dans/hareket terapisi seanslarında hareketin sağaltıcı ve bütünselleştirici gücü tanımlanacaktır. Chace, Halprin, Laban, Leventhal’e ait Dans/Hareket Terapisi yaklaşımlar, psikiyatri, onkoloji ve nörolojik hastalıklarda yapılan farklı uyarlamalar aktarılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci, dans terapisi metotları ile ilgili temel bilgiye sahip olur.
2Mesleki alanda dans terapisi uygulamaları hakkında bilgi edinir.
3Farklı hastalıkların rehabilitasyonunda dans terapi yaklaşımını öğrenir.
4Fizyoterapi alanında güncel dans terapi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 001       
ÖK 002       
ÖK 003       
ÖK 004       
Ara Toplam       
Katkı0000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1EMİNE ŞAHİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FTR 139 DANS TERAPİ 1 + 1 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EMİNE ŞAHİN egizlenci@pau.edu.tr ÖİDB B0109 Dersin Devam Yüzdesi : %70 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Öğrencinin, dans terapisi metotları ile ilgili temel bilgi ve profesyonal alandaki güncel uygulamalar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmasıdır.
İçerik Grup ve bireysel dans/hareket terapisi seanslarında hareketin sağaltıcı ve bütünselleştirici gücü tanımlanacaktır. Chace, Halprin, Laban, Leventhal’e ait Dans/Hareket Terapisi yaklaşımlar, psikiyatri, onkoloji ve nörolojik hastalıklarda yapılan farklı uyarlamalar aktarılacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Hareket kalitesi. Dışarıda gözlem; farklı durum, müzik vb. ile vücut nasıl hareket ediyor, nasıl tepki veriyor
2 Hareket kalitesi anlamı
3 Dans tedavisi ve faydaları
4 Vücudun dansı öğrenmesi , öğretmenin ve müziğin rolü
5 Yaratıcı düşünme-dansı biçimlendirme
6 Dans deneyimlerinin paylaşılması, dansla kullanılan hareketler ve hareketlerin özelleştirilmesi (role-play)
7 Öğrencilerin hasta ile dans tedavisi planlaması ve sunması
8 Dans gösterisi izlenmesi
9 Ara sınav
10 Vücut farkındalığı
11 Hareket tedavisi
12 Hareket tedavisi
13 Hareket tedavisi
14 Farklı bozukluklar için geliştirilen dans gösterisi sunumu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Skjaerven LH, Basic Body Awareness Therapy,2002. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları