Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HEM 212HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı eğitim/öğretimle ilgili temel kavram ve uygulamaları kavrayarak bunları mesleki işlevlerinde ve eğitsel rolünün gerektirdiği tüm alanlarda kullanabilen hemşireler yetiştirmektir.
Ders İçeriği Temel Kavram ve ilkeler, Öğretim yöntemleri, Öğretimde görsel işitsel araç ve gereçlerin kullanılması, Sunum yapma teknikleri, İyi eğiticinin özellikleri, Hizmet içi eğitim, Klinik öğretim, Yetişkin eğitimi, Ölçme ve değerlendirme .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğretim ve öğrenime ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar
2Hemşirenin eğitim rolünün önemini kavrar
3Sağlık hizmetlerinin geliştirilmesinde hizmetiçi eğitim programlarının önemini
4Sağlık eğitiminin önemini kavrar
5Etkili öğrenme ortamı yaratmanın önemini kavrar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 001    3     
ÖK 002   4  4   
ÖK 003 333 43   
ÖK 0043  4  4  5
ÖK 005    4 4   
Ara Toplam333117415  5
Katkı1112113001

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)177
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2018-2019 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2017-2018 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2017-2018 Bahar1ARİFE AZAK
Detay 2016-2017 Bahar1ARİFE AZAK
Detay 2016-2017 Bahar2SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2015-2016 Bahar1ARİFE AZAK
Detay 2015-2016 Bahar2SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2014-2015 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2014-2015 Bahar1ARİFE AZAK
Detay 2013-2014 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2013-2014 Bahar1ARİFE AZAK
Detay 2012-2013 Bahar1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2012-2013 Bahar1ARİFE AZAK
Detay 2011-2012 Bahar1ARİFE AZAK
Detay 2011-2012 Bahar1NURAY EGELİOĞLU CETİŞLİ
Detay 2010-2011 Bahar1ARİFE AZAK
Detay 2010-2011 Bahar1NURAY EGELİOĞLU CETİŞLİ
Detay 2009-2010 Bahar1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2009-2010 Bahar1ARİFE AZAK
Detay 2009-2010 Bahar2SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2009-2010 Bahar2NURAY EGELİOĞLU CETİŞLİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HEM 212 HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SEBAHAT ALTUNDAĞ saltundag@pau.edu.tr SABF C0314 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Dersin amacı eğitim/öğretimle ilgili temel kavram ve uygulamaları kavrayarak bunları mesleki işlevlerinde ve eğitsel rolünün gerektirdiği tüm alanlarda kullanabilen hemşireler yetiştirmektir.
İçerik Temel Kavram ve ilkeler, Öğretim yöntemleri, Öğretimde görsel işitsel araç ve gereçlerin kullanılması, Sunum yapma teknikleri, İyi eğiticinin özellikleri, Hizmet içi eğitim, Klinik öğretim, Yetişkin eğitimi, Ölçme ve değerlendirme .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel kavram ve ilkeler
2 Öğretim Teorileri ve Öğrenme Modelleri
3 Öğretim Yöntemleri
4 Öğretim Yöntemleri
5 Öğretim Yöntemleri
6 Öğretimde Görsel İşitsel araçların Kullanılması
7 ARA SINAV HAFTASI
8 Öğretim Etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
9 İyi bir eğiticinin özellikleri
10 Yetişkin eğitimi
11 Hizmetiçi eğitim
12 Sağlık Eğitimi
13 Eğitimde Ölçme ve değerlendirme
14 Klinik Öğretim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Bacanlı, H. (1999). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları.Türkçe
Bastable, Susan Bacorn (2003).Nurse as educator : principles of teaching and learning for nursing professionals Jones and Bartlett Publishers Sudbury, Mass.English
Barutçugil, İ. (1996). Eğiticinin Eğitimi. İstanbul: Kariyer YayınlarıTürkçe
Bevis, Em Olivia., Watson, Jean (2000). Toward a Caring Curriculum: A New Pedagogy for Nursing. English
Burns, Sarah, ed (2003). Reflective practice in nursing : The Growth of the professional practice Blackwell Science OxfordEnglish
Morton-Cooper, Alison (2003). Mentoring, preceptorship, and clinical supervision : A Guide to profesionals Blackwell Science, OxfordEnglish
Hacıalioğlu N.(2011). Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim. Nobel tıp kitapevleri, İstanbulTürkçe
Bacanlı, H. (1999). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları.Türkçe
Bastable, Susan Bacorn (2003).Nurse as educator : principles of teaching and learning for nursing professionals Jones and Bartlett Publishers Sudbury, Mass.English
Barutçugil, İ. (1996). Eğiticinin Eğitimi. İstanbul: Kariyer YayınlarıTürkçe
Bevis, Em Olivia., Watson, Jean (2000). Toward a Caring Curriculum: A New Pedagogy for Nursing. English
Burns, Sarah, ed (2003). Reflective practice in nursing : The Growth of the professional practice Blackwell Science OxfordEnglish
Morton-Cooper, Alison (2003). Mentoring, preceptorship, and clinical supervision : A Guide to profesionals Blackwell Science, OxfordEnglish
Hacıalioğlu N.(2011). Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim. Nobel tıp kitapevleri, İstanbulTürkçe
Bacanlı, H. (1999). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları.Türkçe
Bastable, Susan Bacorn (2003).Nurse as educator : principles of teaching and learning for nursing professionals Jones and Bartlett Publishers Sudbury, Mass.English
Barutçugil, İ. (1996). Eğiticinin Eğitimi. İstanbul: Kariyer YayınlarıTürkçe
Bevis, Em Olivia., Watson, Jean (2000). Toward a Caring Curriculum: A New Pedagogy for Nursing. English
Burns, Sarah, ed (2003). Reflective practice in nursing : The Growth of the professional practice Blackwell Science OxfordEnglish
Morton-Cooper, Alison (2003). Mentoring, preceptorship, and clinical supervision : A Guide to profesionals Blackwell Science, OxfordEnglish
Hacıalioğlu N.(2011). Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim. Nobel tıp kitapevleri, İstanbulTürkçe
Türkçe
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Temel Ders Kitapları Türkçe
Yüksek Öğretim Kurumu Tezler KataloguTürkçe
Pamukkale Üniversitesi ve Adnan Menderes Üniversitesi Elektronik Veri TabanlarıTürkçe
Türkçe
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Temel Ders Kitapları Türkçe
Yüksek Öğretim Kurumu Tezler KataloguTürkçe
Pamukkale Üniversitesi ve Adnan Menderes Üniversitesi Elektronik Veri TabanlarıTürkçe
Bacanlı, H. (1999). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları.Türkçe
Bastable, Susan Bacorn (2003).Nurse as educator : principles of teaching and learning for nursing professionals Jones and Bartlett Publishers Sudbury, Mass.English
Barutçugil, İ. (1996). Eğiticinin Eğitimi. İstanbul: Kariyer YayınlarıTürkçe
Bevis, Em Olivia., Watson, Jean (2000). Toward a Caring Curriculum: A New Pedagogy for Nursing. English
Burns, Sarah, ed (2003). Reflective practice in nursing : The Growth of the professional practice Blackwell Science OxfordEnglish
Morton-Cooper, Alison (2003). Mentoring, preceptorship, and clinical supervision : A Guide to profesionals Blackwell Science, OxfordEnglish
Hacıalioğlu N.(2011). Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim. Nobel tıp kitapevleri, İstanbulTürkçe
Bacanlı, H. (1999). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları.Türkçe
Bastable, Susan Bacorn (2003).Nurse as educator : principles of teaching and learning for nursing professionals Jones and Bartlett Publishers Sudbury, Mass.English
Barutçugil, İ. (1996). Eğiticinin Eğitimi. İstanbul: Kariyer YayınlarıTürkçe
Bevis, Em Olivia., Watson, Jean (2000). Toward a Caring Curriculum: A New Pedagogy for Nursing. English
Burns, Sarah, ed (2003). Reflective practice in nursing : The Growth of the professional practice Blackwell Science OxfordEnglish
Morton-Cooper, Alison (2003). Mentoring, preceptorship, and clinical supervision : A Guide to profesionals Blackwell Science, OxfordEnglish
Hacıalioğlu N.(2011). Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim. Nobel tıp kitapevleri, İstanbulTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları