Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HEM 314ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ5 + 166. Yarıyıl20

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ülkemizde çocuğa ilişkin sorunlar ve sorunların ortaya çıkmasına yol açan etmenleri fark etmesi, Ülkemizde, çocuk ve aile sağlığını korumaya yönelik hizmetleri tanıması, Çocuğu, fiziksel, duygusal, sosyal yönleri ve ailesi ile birlikte bir bütün olarak değerlendirmenin önemini kavraması, Sağlıklı ve hasta çocukların bakımı konusunda kuramsal bilgileri kazanması, Çocuğun bakımına yönelik işlemlerle ilgili bilgi kazanması hedeflenir.
Ders İçeriği Çocuk sağlığı ve hastalıklarına giriş, Pediatrik tanılama, Çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme, Hospitalizasyon, Çocukluk dönemlerinde beslenme, Çocuklarda beslenme bozuklukları, Sıvı elektrolit dengesizlikleri, Deri hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Pediyatrik uygulamalar, Normal yenidoğan, Yüksek riskli yenidoğan ve hemşirelik bakımı, Çocuklarda davranış bozuklukları, Kas-iskelet sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Hematolojik sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Sindirim sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Genetik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı, Dolaşım sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Onkolojik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı, Nörolojik sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Endokrin sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Solunum sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Bağışıklama ve enfeksiyon hastalıkları.
Ders Ön Koşul HEM 108 HEMŞİRELİK ESASLARI
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Çocuk ve ailesine holistik yaklaşımla bakım verir.
3Sağlıklı ve hasta çocuğun özelliklerini tanımlar.
1Çocuk sağlığı hemşireliği alanında yeni yaklaşımları bilir ve takip eder.
4Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirir.
5Çocuk, aile ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile etkili iletişim kurar.
6Çocuk ve ailesinin sağlık gereksinimlerine yönelik hemşirelik sürecini uygulayarak bakım verir.
7Çocuğa özel hemşirelik uygulamalarını yapar.
8Çocukluk dönemlerine ait hastalıkları sistemlere göre tanımlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 00145215452 3
ÖK 0025 45 24 33
ÖK 0034345244 33
ÖK 0045435455 44
ÖK 0052254 24 32
ÖK 0065455235 54
ÖK 0075545435 44
ÖK 00855 55 5 44
Ara Toplam3528273522233722627
Katkı4434335033

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)1421294
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12672
Ödevler61166
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)14545
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






520

20
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2019-2020 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2019-2020 Bahar1HATİCE BAŞKALE
Detay 2019-2020 Bahar1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2019-2020 Bahar1TÜRKAN TURAN
Detay 2019-2020 Güz1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2019-2020 Güz1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2019-2020 Güz1HATİCE BAŞKALE
Detay 2018-2019 Bahar1TÜRKAN TURAN
Detay 2018-2019 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2018-2019 Bahar1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2018-2019 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2018-2019 Bahar1TÜRKAN TURAN
Detay 2018-2019 Bahar1SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2018-2019 Bahar1HATİCE BAŞKALE
Detay 2017-2018 Bahar1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2017-2018 Bahar1HATİCE BAŞKALE
Detay 2017-2018 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2017-2018 Bahar1SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2017-2018 Bahar1TÜRKAN TURAN
Detay 2017-2018 Bahar2BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2017-2018 Bahar2HATİCE BAŞKALE
Detay 2017-2018 Bahar2SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2017-2018 Bahar2SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2017-2018 Bahar2TÜRKAN TURAN
Detay 2017-2018 Bahar3HATİCE BAŞKALE
Detay 2017-2018 Bahar3BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2017-2018 Bahar3SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2017-2018 Bahar3SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2017-2018 Bahar3TÜRKAN TURAN
Detay 2017-2018 Bahar4HATİCE BAŞKALE
Detay 2017-2018 Bahar4BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2017-2018 Bahar4SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2017-2018 Bahar4TÜRKAN TURAN
Detay 2017-2018 Bahar4SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2017-2018 Bahar4ÖZLEM KAYHAN
Detay 2017-2018 Bahar5TÜRKAN TURAN
Detay 2017-2018 Bahar5BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2017-2018 Bahar5SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2017-2018 Bahar5SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2017-2018 Bahar5HATİCE BAŞKALE
Detay 2017-2018 Bahar6HATİCE BAŞKALE
Detay 2017-2018 Bahar6BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2017-2018 Bahar6SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2017-2018 Bahar6SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2017-2018 Bahar6TÜRKAN TURAN
Detay 2017-2018 Bahar7HATİCE BAŞKALE
Detay 2017-2018 Bahar7SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2017-2018 Bahar7SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2017-2018 Bahar7BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2017-2018 Bahar7TÜRKAN TURAN
Detay 2017-2018 Bahar8TÜRKAN TURAN
Detay 2017-2018 Bahar8BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2017-2018 Bahar8HATİCE BAŞKALE
Detay 2017-2018 Bahar8SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2017-2018 Bahar8SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2016-2017 Bahar1TÜRKAN TURAN
Detay 2016-2017 Bahar1HATİCE BAŞKALE
Detay 2016-2017 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2016-2017 Bahar1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2016-2017 Bahar1SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2016-2017 Bahar2HATİCE BAŞKALE
Detay 2016-2017 Bahar2TÜRKAN TURAN
Detay 2016-2017 Bahar2SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2016-2017 Bahar2SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2016-2017 Bahar2BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2016-2017 Bahar3TÜRKAN TURAN
Detay 2016-2017 Bahar3HATİCE BAŞKALE
Detay 2016-2017 Bahar3SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2016-2017 Bahar3SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2016-2017 Bahar3BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2016-2017 Bahar4SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2016-2017 Bahar4HATİCE BAŞKALE
Detay 2016-2017 Bahar4BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2016-2017 Bahar4TÜRKAN TURAN
Detay 2016-2017 Bahar4SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2016-2017 Bahar5BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2016-2017 Bahar5HATİCE BAŞKALE
Detay 2016-2017 Bahar5SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2016-2017 Bahar5SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2016-2017 Bahar5TÜRKAN TURAN
Detay 2016-2017 Bahar6SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2016-2017 Bahar6HATİCE BAŞKALE
Detay 2016-2017 Bahar6SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2016-2017 Bahar6BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2016-2017 Bahar6TÜRKAN TURAN
Detay 2015-2016 Bahar6ÖZLEM KAYHAN
Detay 2015-2016 Bahar6SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2015-2016 Bahar6HATİCE BAŞKALE
Detay 2015-2016 Bahar6SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2015-2016 Bahar6BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2015-2016 Bahar6TÜRKAN TURAN
Detay 2015-2016 Bahar5SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2015-2016 Bahar5HATİCE BAŞKALE
Detay 2015-2016 Bahar5SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2015-2016 Bahar5BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2015-2016 Bahar5TÜRKAN TURAN
Detay 2015-2016 Bahar4SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2015-2016 Bahar4HATİCE BAŞKALE
Detay 2015-2016 Bahar4SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2015-2016 Bahar4BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2015-2016 Bahar4TÜRKAN TURAN
Detay 2015-2016 Bahar3SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2015-2016 Bahar3HATİCE BAŞKALE
Detay 2015-2016 Bahar3SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2015-2016 Bahar3BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2015-2016 Bahar3TÜRKAN TURAN
Detay 2015-2016 Bahar2SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2015-2016 Bahar2HATİCE BAŞKALE
Detay 2015-2016 Bahar2SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2015-2016 Bahar2BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2015-2016 Bahar2TÜRKAN TURAN
Detay 2015-2016 Bahar1SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2015-2016 Bahar1HATİCE BAŞKALE
Detay 2015-2016 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2015-2016 Bahar1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2015-2016 Bahar1TÜRKAN TURAN
Detay 2014-2015 Bahar4ÖZLEM KAYHAN
Detay 2014-2015 Bahar4SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2014-2015 Bahar4HATİCE BAŞKALE
Detay 2014-2015 Bahar4TÜRKAN TURAN
Detay 2014-2015 Bahar3SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2014-2015 Bahar3HATİCE BAŞKALE
Detay 2014-2015 Bahar3TÜRKAN TURAN
Detay 2014-2015 Bahar2SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2014-2015 Bahar2HATİCE BAŞKALE
Detay 2014-2015 Bahar2TÜRKAN TURAN
Detay 2014-2015 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2014-2015 Bahar1HATİCE BAŞKALE
Detay 2014-2015 Bahar1TÜRKAN TURAN
Detay 2013-2014 Bahar1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2013-2014 Bahar1TÜRKAN TURAN
Detay 2013-2014 Bahar1HATİCE BAŞKALE
Detay 2013-2014 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2013-2014 Bahar1SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2013-2014 Bahar2BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2013-2014 Bahar2TÜRKAN TURAN
Detay 2013-2014 Bahar2HATİCE BAŞKALE
Detay 2013-2014 Bahar2SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2013-2014 Bahar2SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2013-2014 Bahar3BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2013-2014 Bahar3TÜRKAN TURAN
Detay 2013-2014 Bahar3HATİCE BAŞKALE
Detay 2013-2014 Bahar3SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2013-2014 Bahar3SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2013-2014 Bahar4BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2013-2014 Bahar4TÜRKAN TURAN
Detay 2013-2014 Bahar4HATİCE BAŞKALE
Detay 2013-2014 Bahar4SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2013-2014 Bahar4SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2013-2014 Bahar5BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2013-2014 Bahar5TÜRKAN TURAN
Detay 2013-2014 Bahar5HATİCE BAŞKALE
Detay 2013-2014 Bahar5SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2013-2014 Bahar5SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2012-2013 Bahar1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2012-2013 Bahar1TÜRKAN TURAN
Detay 2012-2013 Bahar1HATİCE BAŞKALE
Detay 2012-2013 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2012-2013 Bahar1SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2012-2013 Bahar2BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2012-2013 Bahar2TÜRKAN TURAN
Detay 2012-2013 Bahar2HATİCE BAŞKALE
Detay 2012-2013 Bahar2SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2012-2013 Bahar2SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2012-2013 Bahar3BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2012-2013 Bahar3TÜRKAN TURAN
Detay 2012-2013 Bahar3HATİCE BAŞKALE
Detay 2012-2013 Bahar3SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2012-2013 Bahar3SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2012-2013 Bahar4BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2012-2013 Bahar4TÜRKAN TURAN
Detay 2012-2013 Bahar4HATİCE BAŞKALE
Detay 2012-2013 Bahar4SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2012-2013 Bahar4SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2012-2013 Bahar5BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2012-2013 Bahar5TÜRKAN TURAN
Detay 2012-2013 Bahar5HATİCE BAŞKALE
Detay 2012-2013 Bahar5SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2012-2013 Bahar5SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2011-2012 Bahar3SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2011-2012 Bahar3TÜRKAN TURAN
Detay 2011-2012 Bahar3BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2011-2012 Bahar2TÜRKAN TURAN
Detay 2011-2012 Bahar2SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2011-2012 Bahar2BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2011-2012 Bahar1SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2011-2012 Bahar1TÜRKAN TURAN
Detay 2011-2012 Bahar1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2010-2011 Yaz1SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2010-2011 Bahar4SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2010-2011 Bahar4SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2010-2011 Bahar4BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2010-2011 Bahar4TÜRKAN TURAN
Detay 2010-2011 Bahar3SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2010-2011 Bahar3SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2010-2011 Bahar3BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2010-2011 Bahar3TÜRKAN TURAN
Detay 2010-2011 Bahar2SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2010-2011 Bahar2SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2010-2011 Bahar2BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2010-2011 Bahar2TÜRKAN TURAN
Detay 2010-2011 Bahar1SEBAHAT ALTUNDAĞ
Detay 2010-2011 Bahar1SİBEL SERAP CEYLAN
Detay 2010-2011 Bahar1BENGÜ ÇETİNKAYA
Detay 2010-2011 Bahar1TÜRKAN TURAN
Detay 2009-2010 Yaz1SİBEL SERAP CEYLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HEM 314 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ 5 + 16 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TÜRKAN TURAN turkanturan@pau.edu.tr SABF C0010 SABF C0315 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Ülkemizde çocuğa ilişkin sorunlar ve sorunların ortaya çıkmasına yol açan etmenleri fark etmesi, Ülkemizde, çocuk ve aile sağlığını korumaya yönelik hizmetleri tanıması, Çocuğu, fiziksel, duygusal, sosyal yönleri ve ailesi ile birlikte bir bütün olarak değerlendirmenin önemini kavraması, Sağlıklı ve hasta çocukların bakımı konusunda kuramsal bilgileri kazanması, Çocuğun bakımına yönelik işlemlerle ilgili bilgi kazanması hedeflenir.
İçerik Çocuk sağlığı ve hastalıklarına giriş, Pediatrik tanılama, Çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme, Hospitalizasyon, Çocukluk dönemlerinde beslenme, Çocuklarda beslenme bozuklukları, Sıvı elektrolit dengesizlikleri, Deri hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Pediyatrik uygulamalar, Normal yenidoğan, Yüksek riskli yenidoğan ve hemşirelik bakımı, Çocuklarda davranış bozuklukları, Kas-iskelet sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Hematolojik sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Sindirim sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Genetik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı, Dolaşım sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Onkolojik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı, Nörolojik sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Endokrin sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Solunum sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Bağışıklama ve enfeksiyon hastalıkları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine giriş -Tarihçe -Dünyada ve Türkiye'de çocuk sağlığının durumu -Pediatri hemşireliği -Çocuk sağlığının geliştirilmesine yönelik programlar Pediatrik tanılama -Veri toplama -Görüşme -Çocuğun öyküsünün alınması -Fizik muayene -Verilerin analizi -Hemşirelik tanılarının yazılması -Hemşirelik tanılarının öncelik sırasının belirlenmesi -Örnek vaka
2 Çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme -Kavramlar -Kuramlar -Çocukluk dönemleri ve özellikleri -Büyümenin izlenmesi ve değerlendirilmesi -Gelişmenin izlenmesi ve değerlendirilmesi
3 Pediatride Beslenme Anne sütü Anne sütü ve emzirmenin bebek, anne ve topluma yararları Tarihsel olarak anne sütü kullanımı Anne sütünün oluşumu nasıldır? Kolostrum ve özellikleri Anne sütünün enerji ve besin öğeleri düzeyini etkileyen faktörler Yenidoğanın besin gereksinimi Anne sütünün üstünlükleri Emzirmeye başlama emzirme sıklığı ve süresi Emzirme sonrası yatış pozisyonu Emzirme tekniği; Anne sütünü azaltan ve artıran etmenler Çalışan anneler için sütün saklanma koşulları Emzirmede sık karşılaşılan problemler Emzirmede hangi ilaçlar kullanılmamalıdır? Ek gıdalara ne zaman başlanmalıdır? Yapay beslenme Tamamlayıcı beslenme 1-3 yaş çocuk beslenmesi 3 – 6 yaş çocuk beslenme Okul çocukluğu döneminde beslenme Ergenlik döneminde beslenme Protein enerji malnütrisyonları (PEM) Marasmus Kwashiorkor Pem’li hastanın tedavi ve bakımı Vitamin eksiklikleri A vitaminin eksikliği A vitamini fazlalığı ( hipervitaminöz) Skorbüt (c vitamin eksikliği) D vitamini eksikliği( raşitizm) Çocukluk çağı obezitesi
4 Beslenme Bozukluğu Marasmus Kwashiorkor Vitamin eksiklikleri Sıvı elektrolit dengesizliklerini değerlendirme
5 Sıvı Elektrolit Ve Asit Baz Dengesi, Dengesizlikleri Ve Hemşirelik Bakımı Vücut sıvıları Vücut sıvılarının dağılımı Vücut sıvılarının bileşimi Su sodyum dengesizlikleri Elektrolit dengesizlikleri Asit baz dengesi Asit baz dengesi bozuklukları Sıvı elektrolit dengesizliklerini değerlendirme Sıvı elektrolit dengesizliklerinde tedavi Sıvı elektrolit dengesizliklerinde hemşirelik bakımı Total parenteral beslenme Sıvı elektrolit dengesizliklerine neden olan durumlar Boğulmalar Kusma İshal Yanık Çocukta Deri İle İlgili Problemler Ve Hemşirelik Bakımı Atopik dermatit ve hemşirelik bakımı Seboreik dermatit (konak) ve hemşirelik bakımı Pişik (bez dermatiti)ve hemşirelik bakımı İmpetigo ve hemşirelik bakımı Tinea capitis (baş mantarı, saçkıran) ve hemşirelik bakımı Oral candidiasis (pamukcuk) ve hemşirelik bakımı Scabies (uyuz) ve hemşirelik bakımı Pediculosis (bitlenme) ve hemşirelik bakımı Akne vulgaris ve hemşirelik bakımı
6 Pediatrik uygulamalar -İlaç uygulamaları -Sindirim sistemi uygulamaları -Solunum sistemi uygulamaları -Hijyen uygulamaları
7 Normal yenidoğan -Yenidoğanın değerlendirilmesi -Yenidoğanın fizyolojik fonksiyonları Yenidoğanın hemşirelik bakımı -Yenidoğanın besin gereksinimleri Yüksek riskli yenidoğan ve hemşirelik bakımı -Risk faktörleri - Yüksek riskli yenidoğanın değerlendirilmesi -Gestasyon yaşı ya da doğum ağırlığı nedeniyle risk altında olan yenidoğanlar -Diğer yüksek riskli yenidoğanlar Yüksek riskli yenidoğanın gereksinimleri ve hemşirelik bakımı -Yüksek riskli yenidoğanın hastalıkları -Hematolojik bozukluklar -Nörolojik bozukluklar -Kardiyovasküler bozukluklar -Solunuma ilişkin bozukluklar -Prematüre retinopatisi -Gastrointestinal bozukluklar -Ani bebek ölümü sendromu -Enfeksiyonlar Mental bozukluklar ve Gelişimsel bozukluklar-Gelişimsel bozukluklar –otizm- Davranışsal bozukluklar -Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu- Yeme bozuklukları -Anoreksia nervosa ,Bulimiya nervosa- Tik Bozuklukları -Eliminasyon bozuklukları –Enürezis, Enkoprezis
8 ARA SINAV
9 Kas iskelet sistemi hastalıkları Serebral palsi Müsküler distrofi Osteomiyelit Hematoloji -Kanın embriyolojisi -Kanın bileşimi ve özellikleri -Pıhtılaşma mekanizması -Yenidoğanda hiperbiliribunemi -Yenidoğanın hemolitik hastalıkları -Anemi -Fizyolojik anami -Demir eksikliği anemisi -Orak hücreli anaemi -Talasemi -Aplastik anemi -Pıhtılaşma bozuklukları -Hemofili -Trombostopenik purpura -Yenidoğanda trombostopeni -İdiopatik Trombostopenik Purpura
10 Gastrointestinal sistem bozuklukları ve hemşirelik bakımı-Yarık damak ve dudak -Trakeaözefagial atrezi ve fistül -Omfolosel -Diyafragmatik herni -Umblikal herni -İmperfore anüs -Pilor stenozu -İnguinal herni -Aganlionik megakolon -Gluten enteropatisi -Kistik fibrozis Üriner sistem sorunu olan çocuğun değerlendirilmesi - Genitoüriner sistem anomalileri - Hidronefroz - Böbreğin yapısal bozuklukları - İdrar yolu enfeksiyonları ve hemşirelik Bakımı - Vezikoüretral reflü ve hemşirelik bakımı - Akut poststreptokokal glomerülonefrit ve hemşirelik bakımı - Nefrotik sendrom ve hemşirelik bakımı - Böbrek yetmezliği ve hemşirelik bakımı
11 Genetik bozukluklar ve hemşirelik bakımı -Down sendromu -Turner sendromu -Klinifelter sendromu Metobolik bozukluklar -Fenilketanüri -Maple Syrup Urine Hastalığı -Galaktozemi -Glikojen depo hastalığı, biotidinaz eksikliği Konjenital kalp hastalıkları -İnsidans ve etyoloji -Dolaşım sisteminin anatomi ve fizyolojisi -Kardiyak fonksiyon testleri -Konjenital kalp hastalıklarının sınıflandırılması -Pulmoner kan akımını arttıran defektler -Obstrüktif Defektler -Pulmoner kan akımını azaltan defektler -Kalp cerrahisinde hemşirelik bakımı -Konjestif kalp yetmezliği
12 Onkolojik problemi olan çocuk ve hemşirelik bakımı -Kanser tanımı, etyolojisi ve sıklığı -Çocuklarda kanserin 7 uyarıcı belirtisi -Lösemiler ve hemşirelik bakımı -Lenfomalar ve hemşirelik bakımı -Wilms tümörü (nefroblastoma) ve hemşirelik bakımı -Nöroblastoma ve hemşirelik bakımı -Kemik tümörleri ve hemşirelik bakımı -Beyin tümörleri ve hemşirelik bakımı Nörolojik sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı -Koma -İntrakranial basıncın artması -Paroksismal bozukluklar -Nöral tüp defektleri
13 Endokrin sistem sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı - Endokrin sistem sorunu olan çocuğun değerlendirilmesi - Hipofizer cücelik ve hemşirelik bakımı - Jigantizm ve hemşirelik bakımı - Diyabetes insipidus ve hemşirelik bakımı - Puberte prekoks ve hemşirelik bakımı - Hipotiroidi ve hemşirelik bakımı - Tip 1 dm ve hemşirelik bakımı Çocukta solunum sisteminin özellikleri -Solunum sistemi hastalıklarında belirti ve bulgular -Solunum sistemi hastalıkları -Rinofaranjit(nezle) -Akut faranjit ve tonsillit -Akut sinüzit -Otitid media
14 -Krup -Epiglotitis -Bronşiyolit -Bronşit -Astım -Pnomoni Enfeksiyon hastalıkları -Kabakulak -Kızamık -Kızamıkçık -Su çiçeği -Poliomiyelit -Kızıl -Difteri -Boğmaca Çocukluk döneminde bağışıklama -Genişletilmiş bağışıklama programı -Bağışıklama tanımı, türleri -Aşılamada sağlık personelinin sorumluklukları -Soğuk zincir (tanımı, aşı buzdolabı, aşı nakil kapları) -Çocukluk çağında kullanılan aşılar -Aşıların uygulama yolu, dozu, kontrendikasyonları, reaksiyonları -Çocukluk çağı aşı takvimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004 Türkçe
Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005 Türkçe
Erermiş S, Aydın C (1999). Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü. Ekşi A (ed). Türkçe
Klıergman, B., Essentials of Pediatrics, Nelson, Nobel Kitapevi, 2001 Türkçe
Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul Türkçe
Kavaklı A, Pek H, Bahçecik N ( 1995 ). Çocuk Hastalıkları Hemşireliği. 2. Basım. Yüce Yayım. Türkçe
Wong D.L, Wilson D, Winkelstein M.L, Hockenberry M.J (2005). Wong’s Essential Of Pediatrıc Nursing. Seventh Ed. Mosby. Türkçe
Neyzi O, Ertuğrul T (2010) Pediyatri. Cilt II. 4. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. Türkçe Türkçe
Törüner EK, Büyükgönenç L(2012). Çocuk Sağlığı, Göktuğ Yayıncılık, Ankara Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları