Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TIP 300TIP DERSLERİ - III0 + 05. Yarıyıl58

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dönem 3’te 4 blok şeklinde toplam 20 modülde dönem sonuna kadar öğrencilerin temel amaçlar olarak; ağrı semptomu, akut ve kronik böbrek hastalıkları, kronik akciğer hastalıkları, temel kardiyovasküler hastalıklar, büyüme ve gelişme geriliğine yol açan durumlar, immün sistemin yapısı ve işlevleri ile hastalıkların oluş mekanizmalarını, klinik bulgu ve belirtilerini, tanı ve tedavi ilkelerini, su ve besinlerle bulaşan hastalıklar, vektörlerle bulaşan hastalıklar, santral sinir sistemi infeksiyonları, gebelik sürecindeki normal dışı durum ve hastalıklar, cinsel yolla bulaşan infeksiyonlar ile bu durum ve hastalıkların oluş mekanizmalarını, klinik bulgu ve belirtilerini, tanı ve tedavi ilkelerini, hareket sistemi, periferik sinir sistemi, zehirlenmeler, temel psikiyatrik ve nörolojik bozukluklar ile bu durum ve hastalıkların oluş mekanizmalarını, klinik bulgu ve belirtilerini, tanı ve tedavi ilkelerini, inflamatuar barsak hastalıkları ile prekanseröz lezyonları, hematopoetik ve lenforetiküler sistemin yapısını, işlevini, baş-boyun anatomisini, larinks ve jinekolojik kanserler temelinde neoplazi kavramını, tümörlerin oluşum ve yayılım mekanizmalarını, klinik bulgu ve belirtilerini, tanı ve tedavi ilkelerini açıklayabilmeleri ve ilişkili mesleksel becerileri ve uygulamaları öğrenmeleri hedeflenmektedir.
Ders İçeriği Periton yapı ve fonksiyonları, ağrı fizyopatolojisi ve kontrolü, idrar çıkışında ani azalma yapan durumlar çerçevesinde akut / kronik böbrek yetmezliği mekanizmaları, kronik obstruktif akciğer hastalıkları ve astım patogenezi, astım tedavisine yönelik reçete yazım teknikleri, temel kardiyovasküler hastalıkların (angina pektoris, MI, kalp yetmezliği) ve temel tedavi yaklaşımları, Acil durumlarda hekim sorumluluğu ve malpraktis kavramı, acil hastaya yaklaşım ve uygun davranış şekli, immün sistemin yapı ve işlevleri, otoimmünite kavramı, farmakolojide temel kavramlar ve farmakokinetik parametrelere giriş, dehidratasyon, büyüme ve gelişme geriliği yapan nedenler, malnutrisyon ve malabsorbsiyon,Akut infeksiyöz diyare oluşumu ve lümen parazitleri, zoonozlar, doku parazitleri ve tedavisi ile hepatosplenomegali mekanizmaları, birinci basamakta çevre sağlığı hizmetleri, su ve besinlerle bulaşan hastalıkların epidemiyolojisi, santral sinir sistemi infeksiyonları, antiinfektif ajanlar, otonom sinir sistemi farmakolojisine giriş, anormal gebelik nedenleri, infertilite kavramı ve intrauterin/ konjenital enfeksiyonlar, cinsel yolla bulaşan infeksiyonlar ve aşılama, temel dermatolojik lezyonlar, antenatal bakım, anne ölümleri, gebelik sonlandırılmasının hukuksal ve etik boyutu, infertilite psikolojisi, hastalıkların bulaşma yolları ve bildirimi zorunlu hastalıklar. Hareket ve periferik sinir sistemi çerçevesinde kas iskelet sistemi anatomisi, parasempatik sinir sistemi farmakolojisi, toksikolojiye giriş ve organofosfat zehirlenmesi temelinde diğer zehirlenmeler, alkol nörobiyoloji ve farmakolojisi, alkol bağımlılığı, nörotransmitterler ve limbik sistem, temel psikiyatrik ve nörolojik bozukluklar çerçevesinde anksiyete, depresyon, psikozlar, özkıyım, epilepsi, alzheimer hastalıkları ve tedavisi, alkol ve madde bağımlılığının medikolegal yönü, psikiyatrik hastalıklarda zorla tedavi ve stigma. İnflamatuar barsak hastalıkları, neoplazik hastalıklarda temel kavramlar, hücre siklusu ve karsinogenez, tümörlerde yayılım ve evreleme, perimenapozal dönem ve disfonkisyonel uterin kanamlar ve jinekolojik kanserlere giriş, baş boyun anatomisi ve larinks kanserleri, hematopoietik ve lenforetiküler sistem ve maligniteleri, onkojenik virusler, antineoplastik ilaçların öğrenilmesi, sağlığın finansmanı ve sosyal güvence, kanserden korunma, tarama yöntemleri, menapoz ve osteoporoz kavramları ile erişkin beslenmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Blok konularıyla ilgili hastalıkların oluş mekanizmalarını, klinik bulgu ve belirtilerini, tanı ve tedavi ilkelerini açıklar
2İlaçlarla tedavide farmakolojik ilkeleri açıklar
3Tedavi amaçlı girişimsel, işlemleri uygular.
4Tanı amaçlı teknik işlemleri uygular, sonuçlarını değerlendirir
5Hasta ile ilgili bilgileri, hastanın şikâyetlerini ve fiziki muayene bulgularını sosyal ve psikolojik faktörleri de dikkate alarak yorumlar
6Yaşam döngüsü içinde bireylerin gösterdikleri farklı özellikleri açıklar
7Yasal mevzuattan doğan sorumluluklarını açıklar; Malpraktis (kötü hekimlik uygulaması) konusundaki yasal düzenlemeleri açıklar.
8Temel ilkelere ve en iyi kanıtlara bağlı kalarak hasta ile ilgili bir tedavi, kontrol, uzun süreli izlem, konsültasyon ve sevk süreçlerinde hasta, yakınları ve diğer sağlık çalışanları ile olumlu iletişim kurar ve sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır. Mesleki uygulamalarda meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin davranış sergiler ve çalışır.
9Soruna yönelik öykü ve anamnez alır.
10Hastalık tarama ve gözlem ilkelerini kavrar ve uygular
11Hastalık ve sağlık durumlarını etkileyen psikolojik ve sosyal etmenleri ayırt eder
12 Sağlıklı beslenme ve beslenme hizmetlerinin organizasyonu ile ilgili temel bilgilere sahiptir
13Enfeksiyonlardan korunma ilkelerini belirtir ve uygular
14Acil serviste akut bakımın temel ilkelerini açıklar
15Hekim kendini fiziksel ve psikososyal yönden korumaya ve geliştirmeye önem verir, bunun için gerekenleri yerine getirir.
16İmmün sistemin yapısını, işlevlerini, ilişkili kavramları, immün sistem ile ilişkili hastalıkları ve bunların farmakolojik tedavi ilkelerini açıklar
17İmmün sistem hastalıklarının tanısına yönelik paternleri değerlendirir
18Bireyin sağlığını olumsuz yönde etkileyebilecek riskleri azaltma stratejilerini uygular
19Bireysel (yaş, cinsiyet vb), toplumsal ve kültürel duyarlılıkları kavrayarak bunları gözetir
20Hastanın ilk değerlendirilmesi ışığında ayırıcı tanıları ortaya koyar
21Bireysel çalışma süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yöneterek yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve mesleki yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
22Hareket sisteminin embriyonel gelişimini, yapısını, işleyişini, hareket sistemi hastalıklarını ve bunların farmakolojik tedavi ilkelerini açıklar
23Sağlık hizmeti sırasında hasta mahremiyetine saygı, gizlilik, aydınlanmış onam gibi hasta haklarının ve etik ilkeleri tanımlar ve bunları gözetir ve savunur; sağlık hizmeti sırasında hastalarını kendileri ile ilgili alınacak kararlara dahil eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 0014 443334433
ÖK 0024  4 443 3 
ÖK 0034   333433 
ÖK 0043 343334333
ÖK 00554 4 3 434 
ÖK 0064      44  
ÖK 007    4 334  
ÖK 00844444444444
ÖK 00944     444 
ÖK 0104     444  
ÖK 0114 34   34  
ÖK 012 444    4  
ÖK 0134444    4  
ÖK 014544 4  44  
ÖK 015          4
ÖK 0164          
ÖK 0174          
ÖK 0184444       
ÖK 0194 34   44  
ÖK 0204  44    4 
ÖK 021  44 344 4 
ÖK 0224   4 4    
ÖK 02344444  444 
Ara Toplam7732415233233257573614
Katkı31221112221

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Alan Çalışması12448
ÖBD144
ÖBD (Öğrenci)16666
BSD (Kuramsal)428
BSD (Kuramsal) (Öğrenci)41040
BSD (Sosyal)414
BSD (Sosyal) (Öğrenci)414
MSD17117
MSD (Öğrenci)17351
Grup Oturumları (PDÖ, Task, Seminer, Panel) 554220
Grup Oturumları (PDÖ, Task, Seminer, Panel) (Öğrenci)554220
Sunum1751175
Sunum (Öğrenci)1751175
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer)1004400
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer) (Öğrenci)1001100
Alan Çalışması (Öğrenci)428
Propedötik24372
Propedötik (Öğrenci)24248
Özel Çalışma Modülü40140
Özel Çalışma Modülü (Öğrenci)40140
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






1740

58
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları