Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TIP 100TIP DERSLERİ - I0 + 01. Yarıyıl49,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin, hücre yapısı, işlevleri, büyüme ve çoğalmasına ilişkin kavram ve olguları açıklayabilmeleri ve ilgili uygulamaları yapabilmeleri; biyomolekülleri tanımlayıp, sınıflandırıp ve yapılarıyla işlevlerini ilişkilendirebilmeleri; vücut içindeki denge, taşıma, ileti mekanizmalarını açıklayabilmeleri; metabolizma yollarını, metabolizmanın entegrasyonunu, ilgili kavram ve olguları açıklayabilmeleri ve ilgili uygulamaları yapabilmeleri; dönem konusuyla ilişkili hastalıkları kavrayabilmeleri, ilişkili yapıyı ve mekanizmasını tanımlayabilmeleri; enfeksiyöz ajanların özelliklerini listeleyip ilişkili klinik tabloyu açıklayabilmeleri; dönem konusuyla ilişkili muayene ilke ve kurallarını açıklayıp uygulayabilmeleri, temel epidemiyolojik kavramları açıklayabilmeleri; temel laboratuvar uygulamalarını tıbbi laboratuvar yapısını ve çalışmasını kavrayıp test sonuçlarını değerlendirebilmeleri; dönem konusuyla ilişkili deontoloji ve tıbbi etik kavramlarını ve farklarını açıklayabilmeleri; sağlıkta korunma kavramlarını kavrayıp, temel birey ve toplum sağlığını etkileyecek konularda koruyucu hekimliğe yönelik önlemleri alabilmeleri beklenmektedir.
Ders İçeriği Hücre yapısı büyüme ve çoğalmasına ilişkin kavramlar, mendel kalıtım ilkeleri, hücre iskeleti ve işlevleri, sıvı elektrolit dengesi, enzimler ve işlevleri, güdü ve içgüdü ve empati kavramları, birinci basamak sağlık hizmeti, mesleksel değerler ve etik kavramı, tıp tarihi. Hücre membran transportu, hemostasis kavramı, inflamasyonun temeli hücrede uyarılma ve iletimi sinir kas kavşağı modeli, anksiyete kavramı yas tepkisi, iş yeri ziyaretleri, ikinci basamak sağlık hizmeti, kurum ziyaretleri, sağlık çalışanları hekimin toplumsal konumu, hasta hakları. Karbonhidrat, lipit ve protein metabolizması ile ilgili kavram ve olguları ve metabolizmanın entegrasyonu İmmün sistemin ve iskelet siteminin temel konuları, kemik dokusu ve kemik mineralleri, hormonların etki mekanizması ve endokrin regulasyon, yaşam kalitesi ve yeti yitimi kavramları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Normal hücre biyolojisini moleküler temelde açıklar
2Dönem konusuyla ilgili hücreler arası yapı ve organizasyonu ve dokuları açıklar, ilişkili sistemlerin anatomik yapısını; hücresel yapı ve işlevleri arasındaki ilişkileri açıklar
3Dönem konusuyla ilişkili biyomolekülleri tanımlar, sınıflandırır ve yapılarıyla işlevlerini ilişkilendirir. Biyomoleküllerin metabolizmalarını ve metabolizmalarının düzenlenmesinde yer alan yapıları açıklar, reaksiyonlarla ilişkilendirir.
4Metabolizma yollarını açıklar; substrat, ürün ve enzimleri ve etkileşimlerini ilişkilendirir.
5Vücut içindeki denge, taşıma, ileti mekanizmalarını açıklar, hücreler arası, dokular arası, organlar arası, bölükler arası ileti ve taşınma mekanizmalarını ilişkilendirir
6Dönem konusuyla ilişkili hastalıkların kavramlarını ve nedeniyle ilişkili yapıyı ve mekanizmasını tanımlar.
7Dönem konusuyla ilişkili yanıt mekanizmasını açıklar; enfeksiyoz ajanların özelliklerini listeler, klinik tabloyu açıklar.
8Sterilizasyon ve dezenfeksiyonu açıklar, temel kavramları listeler.
9Normal insan davranışları kavram ve ilkelerini açıklar
10Sağlıkta korunma kavramlarını kavrar. Birey ve toplum sağlığını etkileyecek konularda önlem alır.
11Yeterli ve dengeli beslenme ilkelerini kavrar, beslenme sorunlarını tartışır. Kılavuzla uygun diyeti oluşturur
12Tıbbi laboratuvar yapısını ve çalışmasını açıklar, konuyla ilişkili yaygın ölçülen testleri kılavuz eşliğinde uygular, test tekniklerini tanımlar ve test sonuçlarını değerlendirir
13Dönem konusuyla ilişkili deontoloji ve Tıbbi Etik kavramlarını ve farklarını açıklar. Tıp tarihini açıklar. Etik kurallarını etiğe aykırı davranışlar temelinde değerlendirir.
14Epidemiyoloji ilkelerini, temel kavramları açıklar ve konuyla ilişkili kavramları açıklar
15Sözlü iletişim şekillerini listeler, anlaşılır dil kullanma ve soru sorma yöntemlerini açıklar
16Hastaya yaklaşımda hastanın psikolojik durumuna değer verir ve hasta hakları ilke ve kurallarına uyar.
17Dönem konusuyla ilişkili muayene ilke ve kurallarını açıklar; uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir.
18Adli olgularla ilgili temel gereklilikleri yerine getirir.
19Temel yaşam desteğini uygular
20Sağlık örgütlenmesini tanımlar, sınıflandırır.
21Bilgiye erişmek için farklı kaynakları kullanır, İnternet’te tarama yapar. Araştırma türlerini tanımlar; ölçülen değerleri araştırma tasarımı ve sonuçlarının sunumlarıyla ilişkilendirir.
22Grup çalışması ilkelerine uyar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 0012  5       
ÖK 0022  5       
ÖK 0032  5       
ÖK 0042  5       
ÖK 0052  5       
ÖK 0064  5       
ÖK 0074  4       
ÖK 008  232     1
ÖK 009243     1  
ÖK 010  313 1   2
ÖK 0112 2        
ÖK 0123     3    
ÖK 0132   2  22 2
ÖK 014  2 1 1    
ÖK 015 5     22  
ÖK 01634      1  
ÖK 0172          
ÖK 01822  3 2    
ÖK 0194          
ÖK 020  4 5     4
ÖK 021     55    
ÖK 022 34    2 44
Ara Toplam381820381651266413
Katkı21121010001

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Staj Çalışması7642
Alan Çalışması4416
ÖBD144
ÖBD (Öğrenci)16060
BSD (Kuramsal)428
BSD (Kuramsal) (Öğrenci)41768
BSD (Sosyal)428
BSD (Sosyal) (Öğrenci)428
BSD (Uygulama, Mesleksel)4416
BSD (Uygulama, Mesleksel) (Öğrenci)4520
Formatif15115
Formatif (Öğrenci)15115
MSD15115
MSD (Öğrenci)15575
Grup Oturumları (PDÖ, Task, Seminer, Panel) 474188
Grup Oturumları (PDÖ, Task, Seminer, Panel) (Öğrenci)474188
Sunum1631163
Sunum (Öğrenci)88188
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer)2601260
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer) (Öğrenci)88188
Alan Çalışması (Öğrenci)4416
Özel Çalışma Modülü62162
Özel Çalışma Modülü (Öğrenci)62162
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






1485

49,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları