Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TIP 401KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM0 + 07. Yarıyıl15

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Temel amaç olarak; bu bloğun sonunda öğrencilerin, temel obstetrik ve temel jinekoljik hastalıkların, gebelik komplikasyonları ve gebelikteki sistemik hastalıkların, genital sistemin benign ve malign hastalıklarının, infertilitenin belirti bulgularını, oluş mekanizmalarını, tanı ve tedavi ilkelerini, komplikasyonlarını açıklayabilmeleri ve ilişkili mesleksel becerileri uygulayabilmeleri beklenmektedir.
Ders İçeriği Temel obstetrik ve temel jinekoljik hastalıklar, jinekolojik onkoloji, jinekolojik endokrinoloji ve infertilite, normal gebelik ve prenatal takip, gebelik komplikasyonları ve gebelikteki sistemik hastalıklar, genital sistemin benign ve malign hastalıkları ve tarama yöntemleri, infertil olguların değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 Primer ve sekonder amenoreyi tanımlar. Primer ve sekonder amenorenin ayrırıcı tanısı sayar, bunların tedavi yaklaşımlarını açıklar. (Bilgi)
2 Puberte gelişimini tanımlar. Puberte gelişim anomalilerini ve bunların tedavi yaklaşımlarını açıklar. Üreme hormonlarının adını söyler, yapılarını ve işlevlerini açıklar. Menstrüel döngüyü tanımlar. Menopozu tanımlar, tanı ve tedavi yaklaşımlarını açıklar, konu ile ilgili güncel literatürü takip eder ve bilişim teknolojilerini kullanır. (Bilgi)
3 Polikistik over sendromunu (PKOS) tanımlar, tanı kriterlerini söyler. (Bilgi)
4 Primer veya sekonder amenoreyi ayırt eder. Bu ve menopoz dönemindeki hastalardan uygun anamnez ve öykü alır, bu hastaları muayene eder. Bu hastaları uygun tıbbi inceleme için yönlendirir. Bu hastaların klinik ve laboratuvar bulgularını değerlendirir. Ayrıca puberte gelişim anomalisi olan hastayı tanır, normal puberte gelişimiyle karşılaştırır ve bu hastaları uygun bir şekilde yönlendirir. (Beceri)
5 PKOS’lu hastalardan uygun anamnez ve öykü alır, bu hastaları muayene eder. Bu hastaları uygun tıbbi inceleme için yönlendirir. Bu hastaların klinik ve laboratuvar bulgularını değerlendirir. (Beceri)
6 Puberte gelişim anomalisi, primer veya sekonder amenoresi olan ya da menopoz döneminde olan hastalara karşı olayın psikolojik boyutunu da düşünerek hassas ve nazik bir yaklaşım gösterir. (Tutum)
7PKOS’u olan olgulara karşı hassasiyetini hastalara karşı uygun yaklaşım ilkelerine bağlı kalarak gösterir. (Tutum)
8Doğumsal anomaliler, kromozomal hastalıklar ve tek gen hastalıkları gibi genetik temellere dayanan hastalığı olan kişileri tanımlar.(Bİlgi)
9 Genetik hastalıkların tanı, ayırıcı tanıları, etyolojisi, kalıtım modeli, yineleme riski ve prognozunu açıklar, bu hastalıktan korunma yöntemlerini açıklar.(Bilgi)
10 Genetik testlerin(tanı, öngörü ve taşıyıcı testleri)farklı kullanım alanlarını açıklar. (Bilgi)
11 Genetik hastalıklara yönelik aile öyküsü alır, aile ağacı çıkarır ve yorumlar. (Beceri)
12 Genetik hastalıkların farklı organ sistemlerini tutabileceğinin bilincinde olarak kapsamlı bir fizik muayene ile dismorfik bulguları ve eşlik eden diğer belirti ve bulguları değerlendirir. (Beceri)
13 Genetik hastalıkların ayırıcı tanısına yönelik yardımcı tanı yöntemlerini kullanır. İleri tetkik gerektiren hastaları uygun birim ve merkezlere yönlendirir, gerekirse bu konuda bilimsel araştırma planlar ve uygular. (Beceri, Tutum)
14 Genetik hastalıkların tanı ve tedavisinde hastanın onayını alarak gerçekleştirdiği muayene sırasında uygun etik yaklaşımına bağlı kalır. (Tutum)
15 Gizlilik kurallarına uyar ve uygun iletişim kurularak yönlendirici niteliği bulunmayan genetik danışma hizmeti verilmesi gerektiği bilincine sahip olduğunu gösterir. (Tutum)
16 Normal gebelik ve yüksek riski gebelik ayrımını yapar. (Bilgi)
17 Normal doğum ve riskli doğum ayrımını yapar. (Bilgi)
18Normal gebe takibi yapar, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. (Beceri)
19 Normal doğum takibi yapar. (Beceri)
20 Özel bakım ve ileri tetkik gerektiren gebeleri uygun birim ve merkezlere yönlendirir. (Beceri)
21 Gebelerin takip ve doğumda hastanın onayını alarak gerçekleştirdiği muayene esnasında uygun etik yaklaşıma bağlı kalır. (Tutum)
22 Uterus,vajen, serviks ve överler ile ilgili benign jinekolojik hastalıkların adlarını söyler. (Bilgi)
23 Uterus, vajen, serviks ve överler ile ilgili benign jinekolojik hastalıklara yol açan etiyolojik nedenleri sayar. (Bilgi)
24 Uterus, vajen, serviks ve överler ile ilgili bengn jinekolojik hastalıkların tanı ve ayırıcı tanısı ile tedavi yaklaşımlarını açıklar, konu ile ilgili güncel literatürü takip eder ve bilişim teknolojilerini kullanır. (Bilgi)
25 Benign jinekolojik hastalık grubundaki hastalarından uygun anamnez ve öykü alır. Bu hastaları uygun tıbbi inceleme için yönlendirir. (Beceri)
26 Benign jinekolojik hastalık grubundaki hastaların bimanuel olarak muayene eder. (Beceri)
27 Benign jinekolojik hastalık grubundaki hastalara ait tetkik sonuçlarını değerlendirir. (Beceri
28 Jinekolojik hastalara uygun yaklaşım ilkelerine bağlı kalır. (Tutum)
29 Jinekolojik hastaların muayene sırasındaki tutum v e davranışlarına saygı duyar. (Tutum)
30Gebelikte medikal hastalıklar, cerrahi hastalıklar; tanı ayrıca tanılarını, tedavi yaklaşımları ve bu hastalıklardan korunma yöntemlerini açıklar, konu ile ilgili güncel literatürü takip eder ve bilişim teknolojilerini kullanır, maliyet etkin toplum yararına uygun davranır.(Bilgi)
31 Preeklampsi ve eklampsi tanısı, ayırıcı tanısı, tedavisi komplikasyonlarını açıklar. (Bilgi)
32 Teratoloji ve TORÇH grubu enfeksiyon hastalıklarını ve eşlik eden belirti be bulguları değerlendirir. (Bilgi)
33 Preeklampsi ve eklampsi yönelik öykü alma ve fizik muayene ile eşlik eden belirti ve bulguları değerlendirir. Acil durumlarda ve poliklinik şartlarında kanamalı gebeye yaklaşım basamaklarını belli bir düzen ve ekip içerisinde uygular, gerektiğinde liderlik yapar. (Beceri)
34 Özel bakım ve ileri tetkik gerektiren hastaların uygun birim ve merkezlere yönlendirir. (Beceri)
35 Preeklampsi ve eklampsi tanılı hastaların tanı ve tedavisinde hastanın onayını alarak gerçekleştirdiği muayene esnasında uygun etik yaklaşımına bağlı kalır. (Tutum)
36 Memede kitle ile başvuran hastaya nasıl bir yaklaşım sergileneceğini açıklar. (Bilgi)
37 Meme hastalıklarında kullanılan tanı ve tarama yöntemlerinin seçiminde dikkat edilecek hususları açıklar, hastayı sürece dahil eder. (Bilgi)
38 Meme muayenesini usulüne uygun yapar. (Beceri)
39 İnce iğne aspirasyon biyopsisinin uygulama basamaklarını açıklar. (Bilgi)
40 Meme hastalıkları ve özllikle meme kanserinin ülkemiz için önemli bir sağlık sorunu olduğunun değerini bilir. Tarama yöntemleri ve halkın eğitimi ile ilgili konulara önem verir (Tutum)
41 Fertilite kavramını, fertilitenin temel şartlarını açıklar. (Bilgi)
42 İnfertilite tanımını, erkek ve kadın infertilite nedenlerini tanır. Temel infertilite tetkiklerini sayar.(Bilgi)
43 Basitten, komplekse infertilite tedavi algoritmasını tanımlar. (Bilgi)
44 Yardımci üreme tekniklerini açıklar ve sınıflandırır. (Bilgi)
45 İnfertiliteye yönelik detaylı öykü alır destekleyen bulgularla hastaya yol gösterir. Fertilite için gerekli basit tedbirleri ve bilgiler konusunda danışmanlık yapar. (Beceri)
46 Temel infertilite tetkilerini değerlendirir. (Beceri)
47 İnfertilite tanı ve tedavisinde hastayı bilgilendirip, onamını alarak uygun yaklaşımı sağlar, gerektiğinde ileri merkezlere yönlendirir. (Tutum)
48 Uterus, fajen,serviks ve överler ile ilgili jinekolojik onkolojik hastalıkların adlarını söyler. (Bilgi)
49 Uterus, fajen serviks ve överler ile ilgili jinekolojik onkolojik hastalıklara yol açan etiyolojik nedenleri sayar. (Bilgi)
50 Uterus, vajen, serviks ve överler ile ilgili jinekolojik onkolojik hastalıkların tanı ve ayırıcı tanısı ile tedavi yaklaşımlarını açıklar. (Bilgi)
51 Jinekolojik onkoloji grubundaki hastalardan uygun anamnez ve öykü alır. Bu hastalar uygun tıbbi inceleme için yönlendirir. (Beceri)
52 Jinekolok onkoloji grubundaki hastaların bimanuel olarak muayene eder. (Beceri)
53 Jinekolojik onkoloji grubundaki hastalara ait tetkik sonuçlarını değerlendirir. (Beceri)
54 Jinekolojik onkoloji grubundaki hastalara uygun yaklaşım ilkelerine bağlı kalır. (Tutum)
55 Jinekolojik onkoloji grubundaki hastaların muayene sırasındaki tutum ve davranışlarına saygı duyar. (Tutum)

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001554 4   33 
ÖK 002434 4  44  
ÖK 0035  5 44    
ÖK 0045 44 5544 3
ÖK 00555 4 4545 3
ÖK 006 5     5   
ÖK 007 4     4   
ÖK 0085  5       
ÖK 0095 55       
ÖK 0105  5 44    
ÖK 0114  4 55    
ÖK 0125  5       
ÖK 0135454  4 5 5
ÖK 014    5  55  
ÖK 015545  5     
ÖK 0165  4       
ÖK 0175  5       
ÖK 0185  5       
ÖK 0195  5       
ÖK 0203323  5 5 4
ÖK 021    5  55  
ÖK 0225  4       
ÖK 0235  4       
ÖK 0245  4 44    
ÖK 0255344  4 4 4
ÖK 0265  3       
ÖK 0275 3 44     
ÖK 028    5  44  
ÖK 029       55  
ÖK 0305 55 55    
ÖK 0315  4 55    
ÖK 0325  5 44    
ÖK 03345 5 4535 4
ÖK 0342323  4 4 4
ÖK 035 3  4  44  
ÖK 03625 4 4545  
ÖK 0374  4 55    
ÖK 0385  3       
ÖK 0394  5       
ÖK 040  44  444 5
ÖK 0415  5       
ÖK 0424  5       
ÖK 0435  5       
ÖK 0444  4       
ÖK 04544     44  
ÖK 0465  5 55    
ÖK 0473434  5 5 5
ÖK 0485  4       
ÖK 0495  5       
ÖK 0505  5 44    
ÖK 0515555   44 3
ÖK 0525          
ÖK 0535  4 44    
ÖK 05443434  35  
ÖK 055       55  
Ara Toplam21168591783575957194340
Katkı41131121201

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği515
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği (Öğrenci)313
Eğitsel vizit25125
Eğitsel vizit (Öğrenci)717
Klinik Beceri, Uygulama, Hasta Hazırlama, Klinik, Ameliyathane82182
Klinik Beceri, Uygulama, Hasta Hazırlama, Klinik, Ameliyathane(Öğrenci)35135
Grup Oturumları (PDÖ, Task, Seminer, Panel) 88188
Grup Oturumları (PDÖ, Task, Seminer, Panel) (Öğrenci)40140
Poliklinik Eğitimi45145
Poliklinik Eğitimi (Öğrenci)16116
Sınav248
Sınav (Öğrenci)21020
Sunum44144
Sunum (Öğrenci)32132
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






450

15
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Yıllık2ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2023-2024 Yıllık3SONER GÖK
Detay 2023-2024 Yıllık4ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2023-2024 Yıllık5SONER GÖK
Detay 2022-2023 Yıllık2ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2022-2023 Yıllık3ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2022-2023 Yıllık4ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2022-2023 Yıllık5ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2021-2022 Yıllık1ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2021-2022 Yıllık2ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2021-2022 Yıllık3ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2021-2022 Yıllık4ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2020-2021 Yıllık1ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2020-2021 Yıllık2ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2020-2021 Yıllık3ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2020-2021 Yıllık4ÖMER TOLGA GÜLER
Detay 2019-2020 Güz3YUNUS DEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TIP 401 KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM 0 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Yıllık
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ÖMER TOLGA GÜLER oguler@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Temel amaç olarak; bu bloğun sonunda öğrencilerin, temel obstetrik ve temel jinekoljik hastalıkların, gebelik komplikasyonları ve gebelikteki sistemik hastalıkların, genital sistemin benign ve malign hastalıklarının, infertilitenin belirti bulgularını, oluş mekanizmalarını, tanı ve tedavi ilkelerini, komplikasyonlarını açıklayabilmeleri ve ilişkili mesleksel becerileri uygulayabilmeleri beklenmektedir.
İçerik Temel obstetrik ve temel jinekoljik hastalıklar, jinekolojik onkoloji, jinekolojik endokrinoloji ve infertilite, normal gebelik ve prenatal takip, gebelik komplikasyonları ve gebelikteki sistemik hastalıklar, genital sistemin benign ve malign hastalıkları ve tarama yöntemleri, infertil olguların değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları