Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TENG 200STAJ - I0 + 04. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin tekstil üretim süreçlerinden iplik ve/veya dokuma ve/veya örme süreçleri, teknolojileri ve makinaları hakkında yerinde eğitim almaları amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Kısa stapel (pamuk) veya uzun stapel (yün) ipliği elde etme süreçlerinin, makinalarının, kalite kontrol ve geliştirme süreçlerinin, iş yeri planlarının yerinde gözlem, uygulama ve iş yeri eğitimi ile gerçekleştirilmesi. Dokuma ve/veya örme proseslerinin makina parkının, kalite kontrol ve geliştirme süreçlerinin, iş yeri planlarının yerinde gözlem, uygulama ve iş yeri eğitimi ile gerçekleştirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrencilerin tekstil üretim süreçlerinden iplik ve/veya dokuma ve/veya örme süreçleri, teknolojileri ve makinaları hakkında yerinde eğitim almaları amaçlanmaktadır.
2Teorik bilgilerinin uygulamada kullanmayı öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
3Öğrencilerin staj süresince insan ilişkileri ve iletişim ile sosyal anlamda gelişleri amaçlanmaktadır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
ÖK 0015555353335333       
ÖK 0025555353335333       
ÖK 0033335553353111       
Ara Toplam131313151115991113777       
Katkı44454533442220000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Staj Çalışması16565
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2011-2012 Yaz1REYHAN KESKİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TENG 200 STAJ - I 0 + 0 1 Türkçe 2011-2012 Yaz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi REYHAN KESKİN reyhank@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğrencilerin tekstil üretim süreçlerinden iplik ve/veya dokuma ve/veya örme süreçleri, teknolojileri ve makinaları hakkında yerinde eğitim almaları amaçlanmaktadır.
İçerik Kısa stapel (pamuk) veya uzun stapel (yün) ipliği elde etme süreçlerinin, makinalarının, kalite kontrol ve geliştirme süreçlerinin, iş yeri planlarının yerinde gözlem, uygulama ve iş yeri eğitimi ile gerçekleştirilmesi. Dokuma ve/veya örme proseslerinin makina parkının, kalite kontrol ve geliştirme süreçlerinin, iş yeri planlarının yerinde gözlem, uygulama ve iş yeri eğitimi ile gerçekleştirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İplik/dokuma/örme konularından en az birinde olmak üzere toplam 30 (otuz) iş günü bu konularda üretim yapan bir işletmede staj uygulaması gerçekleştirilir. 30 işgününün dağılımı öğrenciye aittir. Her üç üretimde de staj yapabileceği gibi isterse 30 işgününü sadece bir birimde tamamlayabilir (30 iş günü sadece iplikte, 30 iş günü sadece dokumada, veya 30 işgünü sadece örmede tamamlanabilir).
2 Fabrika tanıtımı
3 Fabrika yerleşim planı, makine parkuru tanıtımı
4 Fabrika organizasyonu şeması (yöneticilier, ara yöneticlier, hangi departmanlar bunlara bağlı)
5 Fabrikada iş akış şeması ve iş akışının tanımlanıp anlatılması
6 Üretimde ve laboratuvarda kullanılan makine, cihaz ve teçhizatın anlatılması
7 Fabrikada 'mühendislik' eğitimiyle uygun yapılan çalışmanın ya da gözlemlerin anlatılması (örneğin: işin yapılışı, genel bakım-tamirat, haftalık üretim toplantıları, deney ve testler, üretim hesabı, verimlilik hesabı, deney numunesi hazırlama, deney sonuç raporu hazırlama gibi)
8 Fabrikada 'mühendislik' eğitimiyle uygun yapılan çalışmanın ya da gözlemlerin anlatılması (örneğin: işin yapılışı, genel bakım-tamirat, haftalık üretim toplantıları, deney ve testler, üretim hesabı, verimlilik hesabı, deney numunesi hazırlama, deney sonuç raporu hazırlama gibi)
9 Fabrikada 'mühendislik' eğitimiyle uygun yapılan çalışmanın ya da gözlemlerin anlatılması (örneğin: işin yapılışı, genel bakım-tamirat, haftalık üretim toplantıları, deney ve testler, üretim hesabı, verimlilik hesabı, deney numunesi hazırlama, deney sonuç raporu hazırlama gibi)
10 Fabrikada 'mühendislik' eğitimiyle uygun yapılan çalışmanın ya da gözlemlerin anlatılması (örneğin: işin yapılışı, genel bakım-tamirat, haftalık üretim toplantıları, deney ve testler, üretim hesabı, verimlilik hesabı, deney numunesi hazırlama, deney sonuç raporu hazırlama gibi)
11 Fabrikada 'mühendislik' eğitimiyle uygun yapılan çalışmanın ya da gözlemlerin anlatılması (örneğin: işin yapılışı, genel bakım-tamirat, haftalık üretim toplantıları, deney ve testler, üretim hesabı, verimlilik hesabı, deney numunesi hazırlama, deney sonuç raporu hazırlama gibi)
12 Fabrikada 'mühendislik' eğitimiyle uygun yapılan çalışmanın ya da gözlemlerin anlatılması (örneğin: işin yapılışı, genel bakım-tamirat, haftalık üretim toplantıları, deney ve testler, üretim hesabı, verimlilik hesabı, deney numunesi hazırlama, deney sonuç raporu hazırlama gibi)
13 Staj raporunun her sayfası firma yetkilisine onaylattırılır, firmadan zarf içinde değerlendirme tutanağı alınır.
14 Staj raporu ve firma değerlendirme tutanağı zamanında bölüm sekreterliğine teslim edilir.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Derse Devam/Katılım50Derse Devam
Staj Raporu Hazırlama50Staj Raporu Hazırlama
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları