Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 433PAZARLAMA İLKELERİ2 + 08. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı pazarlama pazarlamanın temel kavramlarının anlatılmasıdır. .
Ders İçeriği Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi ve son gelişmeler,Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü,pazarlama araştırması ve bilgi sistemi,Tüketici pazarlar ve tüketici davranışı,Endüstriyel pazarlar ve uluslar arası pazarlar,Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve satış tahmini,Mamul .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Klasik pazarlama anlayışını ve çağdaş pazarlama anlayışını öğrenir
2Pazarlama planlamasını, pazarlama amaç ve stratejileri öğrenir
3Stratejik pazarlama planlamasını öğrenir
4Pazarlama bilgi sistemini öğrenir
5Hedef pazar seçimi ve hedef pazar stratejilerini öğrenir
6Tüketici pazarını ve endüstriyel pazarı öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1HASAN HÜSEYİN ERDOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 433 PAZARLAMA İLKELERİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. HASAN HÜSEYİN ERDOĞAN hherdogan@pau.edu.tr MUH A0327 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı pazarlama pazarlamanın temel kavramlarının anlatılmasıdır. .
İçerik Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi ve son gelişmeler,Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü,pazarlama araştırması ve bilgi sistemi,Tüketici pazarlar ve tüketici davranışı,Endüstriyel pazarlar ve uluslar arası pazarlar,Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve satış tahmini,Mamul .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın kapsamı, gelişimi ve pazarlama konusunda son gelişmeler
2 Pazarlama Çevresi,
3 Stratejik pazarlama planlaması
4 Pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemi
5 Tüketici pazarları ve tüketici davranışı
6 Endüstriyel pazarlar
7 Uluslararası pazarlar
8 Ara Sinav
9 Pazar bölümlendirme
10 Hedef pazar seçimi
11 Örnek olay çözümlemesi
12 Pazar konumlandırma
13 Pazarlama Karması
14 Tutundurma Araçları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Pazarlama İlkeleri (İsmet Mucuk)Türkçe
Pazarlama İlkeleri (İsmet Mucuk)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları