Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TENG 555TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİNDE TASARIM0 + 17. Yarıyıl1

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı 1.Tekstil mühendisliğinde tasarımın öneminin anlatılması, 2. Mühendislik tasarımı, tasarım prosesinin güncel ve modern içeriği hakkında temel bilgi kazandırma. 3. Bazı önemli metodolojiler, araçlar ve teknikler hakkında farkındalık yaratmak.
Ders İçeriği Mühendislik tasarımına giriş. ”Tasarım” tanımı. Bilim, teknoloji ve tasarım arasındaki ilişki. Tasarım prosesi. Problem çözme. 5 aşamalı tasarım prosesi, 12 aşamalı tasarım prosesi. Ekip çalışması. Yaratıcılık. İletişimin önemi. Yenilikçilik. Yaratıcılık, yenilikçilik ve mühendislik tasarımı arasındaki ilişki. Veri toplama/dokümantasyon. Tasarım metodolojilerinin gelişimi. Müşteri probleminin belirlenmesi. Fonksiyonlar ve gereksinimler. Tasarım seçeneklerinin oluşturulması ve değerlendirilmesi. Tasarım modelleme, analiz ve optimizasyon. Tasarımın üretilebilir olma, ekonomi, sürdürülebilirlik ve etik yönleriyle değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Mühendislik tasarımı konusunda bilgi sahibi olma
2Tasarım yapma deneyimi

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
ÖK 001            5       
ÖK 002      5             
Ara Toplam      5     5       
Katkı00000030000030000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14114
Ödevler313
Arasınav (Öğrenci)122
Sınav (Öğrenci)122
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer) (Öğrenci)515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






26

1
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1GÖRKEM GEDİK
Detay 2023-2024 Güz2GÖRKEM GEDİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TENG 555 TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİNDE TASARIM 0 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. GÖRKEM GEDİK gorkemgedik@pau.edu.tr MUH A0227 Dersin Devam Yüzdesi : %80 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç 1.Tekstil mühendisliğinde tasarımın öneminin anlatılması, 2. Mühendislik tasarımı, tasarım prosesinin güncel ve modern içeriği hakkında temel bilgi kazandırma. 3. Bazı önemli metodolojiler, araçlar ve teknikler hakkında farkındalık yaratmak.
İçerik Mühendislik tasarımına giriş. ”Tasarım” tanımı. Bilim, teknoloji ve tasarım arasındaki ilişki. Tasarım prosesi. Problem çözme. 5 aşamalı tasarım prosesi, 12 aşamalı tasarım prosesi. Ekip çalışması. Yaratıcılık. İletişimin önemi. Yenilikçilik. Yaratıcılık, yenilikçilik ve mühendislik tasarımı arasındaki ilişki. Veri toplama/dokümantasyon. Tasarım metodolojilerinin gelişimi. Müşteri probleminin belirlenmesi. Fonksiyonlar ve gereksinimler. Tasarım seçeneklerinin oluşturulması ve değerlendirilmesi. Tasarım modelleme, analiz ve optimizasyon. Tasarımın üretilebilir olma, ekonomi, sürdürülebilirlik ve etik yönleriyle değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tasarım ilkeleri, problem tanımlaması ve mühendislik tasarımında izlenmesi gereken yöntemler
2 Tasarım fikirleri
3 Tasarımda yararlanabilecek kaynaklar
4 Beyin fırtınası ve en uygun çözümün belirlenmesi
5 Proje fikirlerinin değerlendirilmesi, beyin fırtınası
6 Proje çalışmaları
7 Proje çalışmaları
8 Proje çalışmaları
9 Proje çalışmaları
10 Prototip üretimi
11 Test aşaması
12 Testlerin değerlendirilmesi ve gerekli ise sorunların giderilmesi
13 Problemlerin giderilmesi ve prototipin son haline getirilmesi
14 Son değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Proje30Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları