Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MAT 237LİNEER CEBİR3 + 04. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin vektörler, vektör uzayları, matrisler ve doğrusal dönüşümler gibi temel matematiksel kavramlarla
Ders İçeriği Matrisler, Doğrusal Denklem Sistemleri, Vektör Uzayları, Determinantlar, Baz-boyut, Satır ve sütun uzayları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1LİNEER CEBİR

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14040
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar3AYDIN KIZILKAYA
Detay 2019-2020 Bahar4BEDRİ BAHTİYAR
Detay 2018-2019 Bahar3AYDIN KIZILKAYA
Detay 2018-2019 Bahar4BEDRİ BAHTİYAR
Detay 2017-2018 Bahar3ŞAHİN CERAN
Detay 2017-2018 Bahar10CANAN CELEP YÜCEL
Detay 2016-2017 Bahar3SERPİL HALICI
Detay 2015-2016 Bahar1ŞAHİN CERAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MAT 237 LİNEER CEBİR 3 + 0 3 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AYDIN KIZILKAYA akizilkaya@pau.edu.tr MUH A0301 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin vektörler, vektör uzayları, matrisler ve doğrusal dönüşümler gibi temel matematiksel kavramlarla
İçerik Matrisler, Doğrusal Denklem Sistemleri, Vektör Uzayları, Determinantlar, Baz-boyut, Satır ve sütun uzayları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Vektör tanımı, gösterimi ve vektör aritmetiğinin özellikleri, Doğrusal birleşimler, skaler çarpım ve vektör normu, Vektörel çarpım ve özellikleri.
2 Bir vektörün diğer bir vektör üzerine izdüşümü, en küçük kareler yaklaşımı, Düzlemler.
3 Matrisin tanımı, doğrusal denklem sistemlerinin matrislerle gösterimi, Doğrusal denklem sisteminin çözümü için Gauss Yok Etme Yöntemi ve bu yöntemin matrislerle gerçekleştirilmesi, Doğrusal denklem sistemlerinin çözümünde karşılaşılan özel durumlar.
4 Matris işlemleri için kurallar, Bazı özel matris biçimleri ve özellikleri, Matris tersinin hesabı: Gauss-Jordan yok etme yöntemi.
5 Matris ayrıştırması: A = LU, A = LDU, A = LDLT.
6 Vektör uzaylarının tanımı, Matris için dört temel alt uzayın tanımı: Satır, sütun, sıfır ve sol-sıfır uzayları, Matris rank’ı ve n bilinmeyenli m denklemden (n > m) oluşan doğrusal denklem sisteminin çözümü.
7 Doğrusal bağımsızlık, Baz ve boyut, Dört temel alt uzayın dikliği, n bilinmeyenli m denklemden (m > n) oluşan doğrusal denklem sisteminin çözümü: Alt uzaylar üzerine izdüşüm ve en küçük kareler yaklaşımı.
8 Dik baz vektörleri ve Gram-Schmidt dikleştirme yöntemi, Determinantın anlamı ve özellikleri
9 Matris için özdeğer-özvektör hesabı.
10 Matris köşegenleştirmesi, Özdeğer-özvektör ile diferansiyel denklem çözümü ve matris üssü hesabı.
11 Karmaşık değerli matrisler: Simetrik – Hermitian ve Ortogonal – Birimcil matris kavramları, Pozitif tanımlı matrisler.
12 Tekil değer ayrıştırması (SVD): m≠ n için m × n boyutlu matrisin ayrıştırılması
13 Tekil değer ayrıştırması (SVD): m≠ n için m × n boyutlu matrisin ayrıştırılması
14 Sözde Matris Tersi Alma, Uygulama: Görüntü işleme ve Etkin rank hesabı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
B. Kolman, D. R. Hill, Uygulamalı Lineer Cebir, Dokuzuncu Baskıdan Çeviri (Editör: Prof. Dr. Ömer AKIN), Palme Yayıncılık, 2011.Türkçe
H. Anton, C. Rorres, Elementary Linear Algebra - Applications Version, Wiley 2014. English
B. Kolman, D. R. Hill, Elementary Linear Algebra with Applications, Ninth Ed., Prentice Hall, 2008. English
D. C. Lay, Linear Algebra and Its Applications, Fourth Ed., Addison Wesley, 2011.English
G. Strang, Linear Algebra and Its Applications, Fourth Ed., Brooks Cole, 2005.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav50Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları