Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GENG 464BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ - II2 + 28. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı
Ders İçeriği
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
ÖK 001                    
Ara Toplam                    
Katkı00000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14684
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)12929
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






169

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar4DEMET BANU KORALAY
Detay 2020-2021 Bahar3METE HANÇER
Detay 2020-2021 Bahar2HÜLYA ALÇİÇEK
Detay 2020-2021 Bahar1MEHMET CİHAT ALÇİÇEK
Detay 2019-2020 Bahar4DEMET BANU KORALAY
Detay 2019-2020 Bahar3METE HANÇER
Detay 2019-2020 Bahar2HÜLYA ALÇİÇEK
Detay 2019-2020 Bahar1MEHMET CİHAT ALÇİÇEK
Detay 2018-2019 Bahar4METE HANÇER
Detay 2018-2019 Bahar3DEMET BANU KORALAY
Detay 2018-2019 Bahar2HÜLYA ALÇİÇEK
Detay 2018-2019 Bahar1MEHMET CİHAT ALÇİÇEK
Detay 2017-2018 Bahar8BARIŞ SEMİZ
Detay 2017-2018 Bahar7DEMET BANU KORALAY
Detay 2017-2018 Bahar5GÜLCAN BOZKAYA
Detay 2017-2018 Bahar4MEHMET CİHAT ALÇİÇEK
Detay 2017-2018 Bahar3ÖMER BOZKAYA
Detay 2017-2018 Bahar2MEHMET ÖZKUL
Detay 2017-2018 Bahar1HALİL KUMSAR
Detay 2016-2017 Bahar22SEFER BERAN ÇELİK
Detay 2016-2017 Bahar18METE HANÇER
Detay 2016-2017 Bahar16GÜLCAN BOZKAYA
Detay 2016-2017 Bahar15ÖMER BOZKAYA
Detay 2015-2016 Bahar30BARIŞ SEMİZ
Detay 2015-2016 Bahar25ALİ KAYA
Detay 2015-2016 Bahar17ÖMER BOZKAYA
Detay 2015-2016 Bahar14HULUSİ KARGI
Detay 2014-2015 Bahar31BARIŞ SEMİZ
Detay 2014-2015 Bahar30HULUSİ KARGI
Detay 2014-2015 Bahar29HALİL KUMSAR
Detay 2014-2015 Bahar28SEFER BERAN ÇELİK
Detay 2014-2015 Bahar26İBRAHİM ÇOBANOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar25DEMET BANU KORALAY
Detay 2014-2015 Bahar24ALİ KAYA
Detay 2014-2015 Bahar23SUAT TAŞDELEN
Detay 2014-2015 Bahar22ERDAL AKYOL
Detay 2014-2015 Bahar21ALİ AYDIN
Detay 2014-2015 Bahar20TAMER KORALAY
Detay 2014-2015 Bahar19HÜLYA ALÇİÇEK
Detay 2014-2015 Bahar17MEHMET ÖZKUL
Detay 2013-2014 Bahar29BARIŞ SEMİZ
Detay 2013-2014 Bahar28ALİ BÜLBÜL
Detay 2013-2014 Bahar27TURGAY BEYAZ
Detay 2013-2014 Bahar26İBRAHİM ÇOBANOĞLU
Detay 2013-2014 Bahar25DEMET BANU KORALAY
Detay 2013-2014 Bahar23SUAT TAŞDELEN
Detay 2013-2014 Bahar22ERDAL AKYOL
Detay 2013-2014 Bahar20TAMER KORALAY
Detay 2013-2014 Bahar17MEHMET ÖZKUL
Detay 2012-2013 Bahar15MEHMET ÖZKUL
Detay 2012-2013 Bahar14HULUSİ KARGI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GENG 464 BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ - II 2 + 2 4 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. DEMET BANU KORALAY dbkoralay@pau.edu.tr MUH B0023 MUH B0213 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç
İçerik
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Proje konusunun belirlenmesi Yapılacak çalışma hakkında ayrıntılı planın hazırlanması
2 Kil mineralleri hakkında literatür taramasının yapılması
3 Killerin (özellikle illitik) genel özelliklerinin belirlenmesi
4 Arkeolojik örneklerde kullanılan killer hakkında araştırma yapılması
5 Arkeolojik alana arazi gezisi ve örneklerin toplanması
6 Arkeolojik örneklerde ince kesit çalışmalarının yapılması
7 Arazide arkeolojik örneklere hammadde olabilecek alanlardan kil örneklerinin toplanması
8 Arkeolojik örneklerde ve kil hammaddede XRF analizlerinin yapılması
9 XRF analizlerinin yorumlanması Örneklerin sınıflamasının yapılması
10 Kil örneklerinde deneysel çalışmaların yapılması için kapların hazırlanması
11 Hazırlanan seramik parçalarının belli sıcaklıklarda pişirilmesi
12 Arkeolojik örneklerde ve kil hammadde de XRD analizlerinin yapılması
13 XRD piklerinin yorumlanması
14 Tüm verilerin yorumlanarak killerin arkeolojik örneklere kaynak olup olamayacağının yorumlanması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Cau Ontiveros, M. A., Day, P. M., and Montana, G., 2002, Secondary calcite in archaeological ceramics: evaluation of alteration and contamination processes by thin section study, BAR International Series 1011, Archaeopress, Oxford.English
Akyol, A.A., Kadıoğlu, Y.K., ve Şenol, A.K., 2013. Bybassos Helenistik ticari amphoraları arkeometrik çalışmaları, Cedrus I, 163-177.English
Ortega, L.A., Zuluaga, M.C., Alonso-Olazabal, A., Murelaga, X., and Alday, A., 2010. Petrographic and geochemical evidence for long-standing supply of raw materials in Neolithic pottery (Mendandia site, Spain), Archaeometry 52, 6, 987–1001.English
Şimşek, C., ve Duman, B., 2007. Laodikeia’da bulunan Geç antik Çağ Unguentariumları, Adalya, 285-308.Türkçe
Semiz, B., ve Duman, B., 2014. Tripolis (Denizli) antik kenti unguentariumları arkeometrik çalışmaları, kazı çalımları kitabıTürkçe
Cau Ontiveros, M. A., Day, P. M., and Montana, G., 2002, Secondary calcite in archaeological ceramics: evaluation of alteration and contamination processes by thin section study, BAR International Series 1011, Archaeopress, Oxford.English
Akyol, A.A., Kadıoğlu, Y.K., ve Şenol, A.K., 2013. Bybassos Helenistik ticari amphoraları arkeometrik çalışmaları, Cedrus I, 163-177.English
Ortega, L.A., Zuluaga, M.C., Alonso-Olazabal, A., Murelaga, X., and Alday, A., 2010. Petrographic and geochemical evidence for long-standing supply of raw materials in Neolithic pottery (Mendandia site, Spain), Archaeometry 52, 6, 987–1001.English
Şimşek, C., ve Duman, B., 2007. Laodikeia’da bulunan Geç antik Çağ Unguentariumları, Adalya, 285-308.Türkçe
Semiz, B., ve Duman, B., 2014. Tripolis (Denizli) antik kenti unguentariumları arkeometrik çalışmaları, kazı çalımları kitabıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları