Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CENG 292NESNE TABANLI PROGRAMLAMA3 + 08. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı nesneye dayalı programlama kavramlarını öğretmek ve bunları, güncel, nesneye dayalı bir programlama dilinde uygulamaktır.
Ders İçeriği Nesneye Dayalı Programlamaya giriş, kalıtım, çok şekillilik, soyut sınıflar. C# programlama dilinde uygulamalar ve yazılım teknikleri. C# Konsol ve Windows uygulamaları. C# dilinin söz dizimi, yapısı ve temel nesneye dayalı programlama tekniklerinin C# ile uygulanması. Web uygulamaları oluşturmak. Teorik bilgiye paralel olarak öğrencilerin C# dilinde program yazmaları istenir, ev ödevleri yaparlar ve dönem sonu projesi hazırlarlar ve sunarlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel c# kavramlarını açıklar
2Temel nesneye yönelik programlama kavramlarını tanımlar
3windows programlamayı açıklar
4ASP.net programlamayı açıklar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 0012231 24221 
ÖK 0021122114 111
ÖK 0031121 2411 1
ÖK 0041 21 331211
Ara Toplam549518154633
Katkı11210241211

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2014-2015 Bahar1GÜRHAN GÜNDÜZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CENG 292 NESNE TABANLI PROGRAMLAMA 3 + 0 1 Türkçe 2014-2015 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. GÜRHAN GÜNDÜZ ggunduz@pau.edu.tr MUH A04110 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı nesneye dayalı programlama kavramlarını öğretmek ve bunları, güncel, nesneye dayalı bir programlama dilinde uygulamaktır.
İçerik Nesneye Dayalı Programlamaya giriş, kalıtım, çok şekillilik, soyut sınıflar. C# programlama dilinde uygulamalar ve yazılım teknikleri. C# Konsol ve Windows uygulamaları. C# dilinin söz dizimi, yapısı ve temel nesneye dayalı programlama tekniklerinin C# ile uygulanması. Web uygulamaları oluşturmak. Teorik bilgiye paralel olarak öğrencilerin C# dilinde program yazmaları istenir, ev ödevleri yaparlar ve dönem sonu projesi hazırlarlar ve sunarlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 C# diline giriş
2 Değişkenler, operatörler, Karar mekanizmaları
3 Metodlar
4 Döngüler
5 Diziler
6 Hata kontrolleri
7 Sınıflar, nesneler, soyut sınıflar
8 Kalıtım, polimorfizm, arayüzler
9 Windows programlamaya giriş
10 Formlar, kontroller
11 Veri tabanlarına giriş
12 Veri tabanı ve c# bağlantıları
13 ASP.net’e giriş.
14 ASP.net uygulamaları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
visual c# 2010 how to program fourth edition Paul Deitel English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav35Ara Sınav
Ödev25Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları