Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5008REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM3 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
Ders İçeriği Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Ön Koşul PFP 5002 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ve PFP 5007 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
ve PFP 5001 EĞİTİME GİRİŞ
ve PFP 5003 SINIF YÖNETİMİ
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler2510
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz9NURAN CEREN GÜZEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PFP 5008 REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM 3 + 0 9 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NURAN CEREN GÜZEL ncfiyakali@pau.edu.tr MUH A0326 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
İçerik Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çağdaş eğitimde öğrenci kişilik hizmetlerinin yeri ve önemi
2 Rehberliğin ilkeleri
3 Rehberliğin gelişimini etkileyen faktörler
4 Rehberlik hizmetleri
5 Eğitim kademelerine göre rehberlik hizmetleri
6 Temel işlevlerine göre rehberlik
7 Problem alanlarına göre rehberlik
8 Mesleki Rehberlik Kuramları
9 Kişisel Sosyal ve Eğitsel Rehberlik
10 Birey sayısına göre rehberlik
11 Bireyi Tanıma Teknikleri
12 Test Teknikleri
13 Testdışı Teknikler
14 Rehberlik Hizmetlerinin Örgütsel Yapısı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Prof.Dr. Binnur YEŞİLYAPRAK 21. Yüz Yılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınevi,2005Türkçe
Editör: Gürcan Can, Psikolojik danışma ve Rehberlik,Pegem yaıncılık, 2006Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları