1 | Rehberliğin tanımını öğrenme, eğitimdeki yerini ve önemini kavrayabilme. |
2 | Okullardaki RPD anlayışını ve RPF’deki yanlış anlayışları kavrayabilme. |
3 | Her eğitim kademesinde öğretmenin RPD’deki rolünü ve önemini bilme. |
4 | Eğitsel, kişisel ve rehberlik hizmetlerinin amacını ve bu alanlarda yapılacak hizmetleri açıkalayabilme. |
5 | Bireyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını açıklayabilme. |
6 | Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetlerini tanımlar. |
7 | Kaynaştırma modelinin özelliklerini, kaynaştırmanın amaçlarını, kaynaştırmanın başarıya ulaşmasında rol oynayan etmenleri açıklar. |
8 | Özel eğitimde aile katılımı ve aileyle işbirliği süreçlerini açıklar. |
9 | Yetersizlik ve yetenek türlerinin özelliklerini açıklar. |
10 | Özel gereksinimli bireylere yönelik eğitim-öğretim yaklaşımlarını betimler. |
11 | Özel gereksinimli bireylere yönelik davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. |