Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 2108DİL EDİNİMİ3 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı BU DERSIN TEMEL AMACI ÖĞRENCILERE ANA DILI EDINIMI VE IKINCI/YABANCI DIL EDINIMI/ÖĞRENIMINE ILIŞKIN TEMEL KAVRAMLARI TANITMAKTIR. AYRICA, BU DERSTE ÖĞRENCILERIN, ÇOCUKLARIN ANA DILLERINI EDINIRKEN; ÇOCUK VE YETIŞKINLERIN IKINCI/YABANCI DILLERI ÖĞRENIRKEN GEÇTIKLERI AŞAMALARI TANIMALARI AMAÇLANMIŞTIR. ÖĞRENCILERIN, ANA DIL EDINIMI VE IKINCI/YABANCI DIL EDINIMI/ ÖĞRENIMINE ILIŞKIN TEMEL KURAMLAR, YÖNTEMLER VE ARAŞTIRMA SONUÇLARI ARASINDA BAĞLANTILAR KURMALARI HEDEFLENMEKTEDIR. ANA DIL EDINIMI VE IKINCI/YABANCI DIL EDINIMI VE ÖĞRENIMI KURAMLARINI KARŞILAŞTIRARAK IKI SÜREÇ ARASINDAKI BENZERLIK VE FARKLILIKLARI TARTIŞMALARI BEKLENMEKTEDIR. BIRINCI/IKINCI DIL EDINIMI SÜREÇLERININ IKINCI/YABANCI DIL ÖĞRETIMINE YANSIMALARININ FARKINDA OLMALARI DA DERSIN AMAÇLARI ARASINDADIR.
Ders İçeriği Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım); ana dil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri; durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırmalı çözümlemesi, sınıf içi ikinci dil etkileşiminin kayıtları ve çevriyazısı aracılığıyla çocuklardaki ve yetişkinlerdeki ikinci dil ediniminin karşılaştırması, ana dil ediniminde gelişim aşamaları, ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci dil edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve nihai kazanımdaki bireysel farklılıklar (örneğin; kişilik etkisi, dil yeteneği, zekâ, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örneğin: doğal ve örgün eğitim ortamları).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Anadil ve ikinci dil edinimi alanında ki temel olguları bilimsel kuramlar doğrultusunda tanımlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 0015 3      4              
Ara Toplam5 3      4              
Katkı503000000400000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)188
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1EDA DURUK
Detay 2023-2024 Bahar2PINAR KARAHAN
Detay 2023-2024 Bahar3FİLİZ RIZAOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 2108 DİL EDİNİMİ 3 + 0 1 İngilizce 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EDA DURUK easlan@pau.edu.tr EGT A0331-11 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç BU DERSIN TEMEL AMACI ÖĞRENCILERE ANA DILI EDINIMI VE IKINCI/YABANCI DIL EDINIMI/ÖĞRENIMINE ILIŞKIN TEMEL KAVRAMLARI TANITMAKTIR. AYRICA, BU DERSTE ÖĞRENCILERIN, ÇOCUKLARIN ANA DILLERINI EDINIRKEN; ÇOCUK VE YETIŞKINLERIN IKINCI/YABANCI DILLERI ÖĞRENIRKEN GEÇTIKLERI AŞAMALARI TANIMALARI AMAÇLANMIŞTIR. ÖĞRENCILERIN, ANA DIL EDINIMI VE IKINCI/YABANCI DIL EDINIMI/ ÖĞRENIMINE ILIŞKIN TEMEL KURAMLAR, YÖNTEMLER VE ARAŞTIRMA SONUÇLARI ARASINDA BAĞLANTILAR KURMALARI HEDEFLENMEKTEDIR. ANA DIL EDINIMI VE IKINCI/YABANCI DIL EDINIMI VE ÖĞRENIMI KURAMLARINI KARŞILAŞTIRARAK IKI SÜREÇ ARASINDAKI BENZERLIK VE FARKLILIKLARI TARTIŞMALARI BEKLENMEKTEDIR. BIRINCI/IKINCI DIL EDINIMI SÜREÇLERININ IKINCI/YABANCI DIL ÖĞRETIMINE YANSIMALARININ FARKINDA OLMALARI DA DERSIN AMAÇLARI ARASINDADIR.
İçerik Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım); ana dil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri; durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırmalı çözümlemesi, sınıf içi ikinci dil etkileşiminin kayıtları ve çevriyazısı aracılığıyla çocuklardaki ve yetişkinlerdeki ikinci dil ediniminin karşılaştırması, ana dil ediniminde gelişim aşamaları, ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci dil edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve nihai kazanımdaki bireysel farklılıklar (örneğin; kişilik etkisi, dil yeteneği, zekâ, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örneğin: doğal ve örgün eğitim ortamları).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Erken çocuklukta dil öğrenimi
2 İlköğretim yılları
3 Çocuklukta ikidillilik
4 İkinci dil öğrenimini açıklama
5 Kuramsal geçmiş
6 Güncel kuramlar
7 İkinci dil öğreniminde bireysel farklılıklar
8 Öğrenci özellikleri üzerinde araştırmalar
9 Edinim yaşı ve Kritik Dönem Hipotezi
10 Öğrenci dili
11 İkinci dil sınıfında öğrenmeyi ve öğretmeyi gözlemleme
12 Sınıfta ikinci dil öğrenme
13 Dil öğreniminde popüler fikirleri inceleme
14 Genel tekrar ve bitiş
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları