Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 2102İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI II4 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrenciler yabancı dil öğretimi konusunda yeni yaklaşım, yöntem ve tekniklerini çeşitli öğrenme kuramları bağlamında inceleyecekler, yabancı dil öğretimine ilişkin kavramları, kuramları öğrenecekler ve öğrendikleri bu kuramsal bilgiyi yabancı dil olarak İngilizce öğretim etkinliklerine ve materyallerine yansıtmak konusunda farkındalık kazanacaklardır. Bu derste öğrencilerin dil öğretimi konusunda geliştirilmiş yöntemleri; teknik, yöntem ve yaklaşım arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilmeleri, farklı öğretim yöntem ve tekniklerin dil düzeylerine göre avantaj ve dezavantajlarını öğrenmeleri; bağlamsal farklılıkları dikkate almaları, Türk eğitim sistemine uygun yöntem ve yaklaşımları konusunda farkındalık kazanmaları ve ilgili yöntem ve yaklaşımları ileriki öğretim yaşantılarında kullanabilmeleri için somut örnekler sunma amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği İngiliz Dili Öğretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Değişik dil ihtiyacı olan öğrencilere bağlama önem vererek dil kazandırma ile ilgili bilgi kazanır.
2İçerik odaklı, görev odaklı, problem odaklı, yapılandırmacı ve bütüncül dil yaklaşımları ile ilgili bilgi kazanır.
3 Teknolojinin dil öğretimindeki yeri ve önemi hakkında bilinçlenir.
4Farklı öğrenci, öğretmen, ders planı ve materyal özelliklerini bilir.
5 Güncel dil öğretim yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin sınıf içi uygulamalarını karşılaştırır ve çıkarımlarda bulunur.
6Yabancı dili bir iletişim aracı olarak görür ve sınıfiçi uygulamalarla iletişim amaçlı kullanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 0014                       
ÖK 0024                       
ÖK 003      4                 
ÖK 004  4                     
ÖK 005         5              
ÖK 006   4      4     5       
Ara Toplam8 44  4  54     5       
Katkı101100100110000010000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)199
Ödevler199
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1DEVRİM HÖL
Detay 2023-2024 Bahar2DEVRİM HÖL
Detay 2023-2024 Bahar3RAMAZAN ALPARSLAN GÖKÇEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 2102 İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI II 4 + 0 1 İngilizce 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi DEVRİM HÖL devrimh@pau.edu.tr EGT A0332-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu derste öğrenciler yabancı dil öğretimi konusunda yeni yaklaşım, yöntem ve tekniklerini çeşitli öğrenme kuramları bağlamında inceleyecekler, yabancı dil öğretimine ilişkin kavramları, kuramları öğrenecekler ve öğrendikleri bu kuramsal bilgiyi yabancı dil olarak İngilizce öğretim etkinliklerine ve materyallerine yansıtmak konusunda farkındalık kazanacaklardır. Bu derste öğrencilerin dil öğretimi konusunda geliştirilmiş yöntemleri; teknik, yöntem ve yaklaşım arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilmeleri, farklı öğretim yöntem ve tekniklerin dil düzeylerine göre avantaj ve dezavantajlarını öğrenmeleri; bağlamsal farklılıkları dikkate almaları, Türk eğitim sistemine uygun yöntem ve yaklaşımları konusunda farkındalık kazanmaları ve ilgili yöntem ve yaklaşımları ileriki öğretim yaşantılarında kullanabilmeleri için somut örnekler sunma amaçlanmaktadır.
İçerik İngiliz Dili Öğretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Doğal Yaklaşım
2 Doğal Yaklaşım
3 İşbirlikçi Dil Öğrenimi
4 İçerik Temelli Yaklaşım
5 Görev Temelli Yaklaşım
6 Beceri Temelli Yaklaşım
7 Sözcüksel Yaklaşım
8 Sınav
9 Katılımcı Yaklaşım
10 Çoklu Zeka
11 Çoklu Zeka
12 NöroDil Programlama
13 Eklektik Yaklaşım
14 Metod Ötesi Dönem
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları