Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 1105DİNLEME SESLETİM VE SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I4 + 01. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin genel amacı, öğrencilerin farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyallerinin ve konuşma öbeklerinin çözümlemesi yapmasını sağlamak, üst düzey dinleme becerilerine sahip olmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyallerinin ve konuşma öbeklerinin çözümlemesi yapılır; ayrıca ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı kapsanır; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri ve sesbilimsel çevriyazım çalışmaları yapılır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Konu hakkında önceki bilgilerini dikkate alarak dinleme için gerekli hazırlığı yaparlar.
2Konuşmacının mesajına odaklanırlar ve ilgiyle katılırlar.
3Konuşmacının mesajını tahmin ederler.
4Birbirlerinden farklılaşan düşünceleri ayırt ederler.
5Ana düşünceyi veya detaylı bilgiyi yakalayabilirler.
6Dinleme esnasında not tutarlar.
7Dinledikleri metindeki bilgileri kendi hayatları ve ihtiyaçlarıyla ilişkilendirirler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 001  55       5            
ÖK 002  55       5            
ÖK 003  55       5            
ÖK 004  55       5            
ÖK 005  55       5            
ÖK 006  55       5            
ÖK 007  55       5            
Ara Toplam  3535       35            
Katkı005500000005000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11515
Ödevler11919
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2023-2024 Güz2FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2023-2024 Güz3SİBEL KAHRAMAN ÖZKURT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 1105 DİNLEME SESLETİM VE SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I 4 + 0 1 İngilizce 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ RIZAOĞLU frizaoglu@pau.edu.tr EGT A0332-02 EGT A0332-03 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin genel amacı, öğrencilerin farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyallerinin ve konuşma öbeklerinin çözümlemesi yapmasını sağlamak, üst düzey dinleme becerilerine sahip olmasını sağlamaktır.
İçerik Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyallerinin ve konuşma öbeklerinin çözümlemesi yapılır; ayrıca ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı kapsanır; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri ve sesbilimsel çevriyazım çalışmaları yapılır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Introduction to the Course Pronunciation: Introduction to the IPA, Vowels Speaking: Get to know each other activity
2 Speaking: Roommate Search Pronunciation: Introduction to the IPA, Consonants Information about Mini-Presentation preparation
3 Speaking: Mini Presentation-What’s in a name?
4 Unit 1- Communication Studies: Slang and language change Pronunciation: Contractions Note-taking & Listening: Sequence markers to organize notes Sounds: /æ/ man, /ɒ/ clock
5 Unit 2- Child Psychology: The Genius Within Pronunciation: Glides Note-taking & Listening: Examples Sounds of English: /ɔ:/ ball
6 Unit 3- Sociology: Online Communities Pronunciation: Thought groups Note-taking & Listening: Key terms and definitions Sounds: /ʊ/ book, /з:/ girl
7 Midterm
8 Unit 4- Business: Core Business Skills Pronunciation: Sounds influencing –s Note-taking & Listening: Symbols and abbreviations Sounds: /ʃ/ shoe
9 Speaking: Debate Be the judge: Who’s the real owner? Speaking: Presentation skills tutorial Sounds: /ʒ/ television
10 Unit 5- Cognitive Psychology: Memory Pronunciation: Final –s and –ed sounds Note-taking & Listening: Cause and effect relationships Sounds: /θ/ three, /ð/ mother
11 Unit 6- Anthropology/Biology: The Science of Love Pronunciation: Reduced words and disappearing sounds Note-taking & Listening: Lists Sounds: /ʈʃ/ chocolate, /dʒ/ juice
12 Speaking: Presentation
13 Speaking: Presentation
14 Speaking: Presentation
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kissinger, H., & Rost, M. (2017). Contemporary topics 3: 21st century skills for academic success (Fourth edition). Pearson Longman. English
Baker, A. (2006). Ship or sheep? An intermediate pronunciation course (Third edition). Cambridge. English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Seminer20Seminer
Ödev10Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları