Menu
PAÜ Ana Sayfa
Menu
Eğitim Bilgi Sistemi
LİSANS
.
EĞİTİM FAKÜLTESİ
.
YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
.
131 İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ (2023)
Ders Bilgileri
|
Ders Öğrenme Kazanımları
|
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
|
AKTS / İş Yükü Tablosu
|
Ders Şubeleri
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
INO 3003
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1
3 + 0
5. Yarıyıl
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Lisans
Ders Türü
Zorunlu
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere okuma ve dinleme becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir.
Ders İçeriği
Bu derste öğrenciler okuma ve dinleme eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler.
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Dil becerileri (okuma ve dinleme) üzerine kuramsal bilgi edinir.
2
Bu becerilerin öğretimi üzerine tartışmacı sorular hazırlayıp ders başında teslim eder.
3
Yabancı dil eğitiminde video ve film kullanımının üzerine kuramsal bilgi edinir.
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
PY 10
PY 11
PY 12
PY 13
PY 14
PY 15
PY 16
PY 17
PY 18
PY 19
PY 20
PY 21
PY 22
PY 23
PY 24
ÖK 001
5
5
ÖK 002
5
5
ÖK 003
5
Ara Toplam
10
5
5
5
Katkı
3
0
0
2
0
0
0
0
0
2
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
2
0
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
2023-2024 Güz
2022-2023 Güz
2021-2022 Güz
2020-2021 Güz
Ders Dönemi
Şube No
Dersi Veren Öğretim Elemanı
Detay
2023-2024 Güz
1
ÇAĞLA ATMACA
Detay
2023-2024 Güz
2
SİBEL KAHRAMAN ÖZKURT
Detay
2023-2024 Güz
3
ÇAĞLA ATMACA
Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:
INO 3003
Dersin Adı:
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1
Saat (T+P) :
3 + 0
Şube No :
1
Öğretim Dili:
İngilizce
Şube Dönemi :
2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı :
DOÇENT ÇAĞLA ATMACA
E-Posta :
catmaca@pau.edu.tr
İç Hat:
Ders Yeri
EGT A0332-02,
Amaç :
Bu derste öğrencilere okuma ve dinleme becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir.
İçerik :
Bu derste öğrenciler okuma ve dinleme eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler.
Devam Zorunluluğu :
Dersin Devam Yüzdesi : %80
Haftalık Konu Başlıkları
Hafta
Konular
1
Beceri Öğretimine Giriş ve Duyurular
2
Okuma becerisi
3
Okuma etkinlikleri
4
Okuma nedir?
5
Okuma becerilerinin doğası
6
Ana dilde ve yabancı dilde okumayı karşılaştırma
7
Dinleme becerisi
8
Dinleme etkinlikleri
9
Dinleme becerisi öğretimi
10
Dinleme becerisinin özellikleri
11
Mikroöğretim 1
12
Mikroöğretim 2
13
Mikroöğretim 3
14
Mikroöğretim 4
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Kaynaklar
Kaynak Dili
Harmer, J. (2007). The practice of language teaching. England: Pearson Education Ltd.
English
Aebersold, J.A., & Field, M.L. (1997). From reader to reading teacher: Issues and strategies for second language classrooms. CUP.
English
Grabe, W., & Stoller, F.L. (2002). Teaching and researching reading. England: Pearson Education Ltd.
English
Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. CUP.
English
Nation, I.S.P., & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL listening and speaking. NY: Routledge, Taylor & Francis.
English
Richards, J.C., Renandya, W.A. (2002). Methodology in language teaching: An anthology of current practice. CUP.
English
Seferoğlu, G. (2008). Using feature films in language classes. Educational Studies, 34(1), 1-9.
English
Bekleyen, N. (2009). Helping teachers become better English students: Causes, effects, and coping strategies for foreign language listening anxiety. System, 37, 664-675.
English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme Yöntemi
Katkı Yüzdesi (%)
Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı
50
Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav
30
Ara Sınav
Ödev
20
Ödev
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları