DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 402YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME3 + 08. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerinin (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerinin (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler temel ölçme kavramlarını tanımlar: örnekleme, geçerlik, güvenirlik, yankılanma (backwash) etkisi ve madde analizi.
2Öğrenciler öğretme ve ölçme ve değerlendirme arasındaki ilişkiyi açıklar.
3Öğrenciler yabancı dilde ölçmenin farklı amaçlarını söyler ve alternatif ölçme araçlarını kullanır.
4Öğrenciler yabacı dilde ölçmedeki farklı yaklaşımları tanıyıp açıklayabilir.
5Öğrenciler her bir yaklaşımın kuramlarını bilir ve her bir yaklaşıma özgü dört beceriyi ölçebilecek madde türlerini tanır ve oluşturabilir.
6Öğrenciler dil alanları (dilbilgisi ve sözcük bilgisi) ve dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) yetilerini ölçmek üzere farklı test türlerini tanır ve üretir ve var olan testleri analiz ederek kendi amacına göre uyarlama yapabilir.
7Öğrenciler elde edilen test sonuçlarını yorumlayabilir ve öğrencilere yapıcı geribildirim verebilir.
8Öğrenciler madde analizi yapar ve sonuçlarını test yazımında kullanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 001 55                     
ÖK 002       55               
ÖK 0035            5          
ÖK 004   5                    
ÖK 005             55         
ÖK 006             55         
ÖK 007              5         
ÖK 008             55         
Ara Toplam5555   55    2020         
Katkı111100011000033000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1TURAN PAKER

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  INO 402 Dersin Adı:  YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: İngilizce Şube Dönemi :  2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR TURAN PAKER E-Posta :  tpaker@pau.edu.tr İç Hat: 
Ders Yeri Derslik Belirtilmemiştir.
Amaç : Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerinin (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik : Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerinin (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı,Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular;geçerlik,güvenirlik,pratiklik ve geri etki.
2 Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular;geçerlik,güvenirlik,pratiklik ve geri etki.
3 Farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik,yerleştirme bulgulayıcı ve/veya başarıyı ölçme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.)
4 Sınav hazırlamanın temel ilkeleri
5 Dinleme becerisi sınavı hazırlama (telaffuz ve dikte etme)
6 Okuma becerisi sınavı hazırlama
7 Okuma becerisi sınavı hazırlama
8 Arasınav
9 konuşma becerisi sınavı hazırlama
10 Yazma becerisi sınavı hazırlama ve Portfolio ile ölçme ve değerlendirme
11 Dilbilgisi ve sözcükbilgisi sınavı hazırlama
12 Çocuklar için ölçme ve değerlendirme
13 Alternatif ölçme ve değerlendirme türleri
14 Notlandırma ve değerlendirme süreçleri; Madde analizi ve alınan notların yorumlanması,
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Brown, H.D. (2004). Language assessment: principles and classroom practices. London: Longman.English
Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. Cambridge: CUPEnglish
McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: Cambridge University Press.English
Weir, C.J. and Roberts, J. (1994). Evaluation in ELT. Oxford: BlackwellEnglish
Brown, H.D. (2004). Language assessment: principles and classroom practices. London: Longman.English
Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. Cambridge: CUPEnglish
McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: Cambridge University Press.English
Weir, C.J. and Roberts, J. (1994). Evaluation in ELT. Oxford: BlackwellEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Task içi etkinlik değerlendirmesi30Task içi etkinlik değerlendirmesi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2023 PAU