Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 2102ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ3 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanıtmak yoluyla öğrencilerin bilişim teknolojilerini ve materyal tasarım süreçlerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar
2Öğretim teknolojilerini sınıflandırır
3Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları, öğrenmede yeni yönelimlerle ilişkilendirir
4Farklı okuryazarlıkları tanır
5Bilgi teknolojilerini, farklı okuryazarlık becerileri temelinde kullanır
6Öğretim materyali tasarım ilkelerini, tematik yaklaşımla birlikte kullanır
7Nesne ambarı oluşturmanın önemini takdir eder
8Öğretim materyallerini değerlendirme ölçütleri kullanarak değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 004              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar9OSMAN SİNECEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 2102 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 3 + 0 9 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. OSMAN SİNECEN osinecen@pau.edu.tr EGT A0431-11 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanıtmak yoluyla öğrencilerin bilişim teknolojilerini ve materyal tasarım süreçlerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak.
İçerik Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğretim Teknolojilerinin Tanımları ve Temel Kavramları
2 Öğretim Teknolojilerinin Tarihi
3 Öğretim Teknolojileri ve Öğrenme Kuramları İlişkisi I
4 Öğretim Teknolojileri ve Öğrenme Kuramları İlişkisi II
5 Basılı ve Görsel Materyaller
6 Basılı ve Görsel Materyaller (Uygulama)
7 İşitsel ve Görsel-İşitsel Materyaller
8 İşitsel ve Görsel-işitsel materyaller (Uygulama)
9 Ara Sınav
10 Etkileşimli Materyaller
11 Etkileşimli Materyaller
12 Öğrenci Porfolyo Sunumu ve Değerlendirmesi
13 Öğrenci Porfolyo Sunumu ve Değerlendirmesi
14 Öğrenci Porfolyo Sunumu ve Değerlendirmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Aslıhan Kocaman KAROĞLU (2022) Öğretim Teknolojileri. Nobel Yayınları Emine ŞENDURUR (2022). Öğretim Tasarımı. Nobel Yayınları Halil İbrahim YALIN (2020). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayınları Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve MetodlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları