1 | 1. Sanat ve tasarım türlerini tanır ve tanımlar. |
2 | 2. Özgün düşünme, deneme ve üretme kapasitesini geliştirme kararlılığı gösterir. |
3 | 3. Tasarım eleman (nokta, çizgi, doku, biçim, ton, değer, renk, form) ve ilkeleri (denge, ahenk, ritim, hareket, zıtlık) ile tasarım sürecine ait bilgi birikimini pratikle birleştirir. |
4 | 4. Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan; görme, algılama, ifade etme ve yeniden düzenlemenin önemini ayırt eder. |
5 | 5. Ritim, hareket, uygunluk, zıtlık, egemenlik, oran gibi ilkeleri kullanarak kompozisyonlar oluşturur. |
6 | 6. Tasarlamaya dair görme, seçme, kavrama, anlama, temel karakterleri bulma, yalınlaştırma, düzeltme-tamamlama, çözüp-dönüştürme, anlamla bütünleştirme gibi temel özellikleri kullanır. |
7 | 7. Doğadaki nesnelerin iç ve dış yapısını araştırarak farklılıkları analiz eder. |
8 | 8. Doğadaki nesnelerin iç ve dış yapısını araştırarak çizgisel ve lekesel kompozisyonlar oluşturur. |
9 | 9. Somut ve soyut kavramlardan yola çıkarak çeşitli kompozisyonlar tasarlar. |
10 | 10. Kurşun kalem, füzen, mürekkep, pastel, guaş boya tekniklerini açıklar. |
11 | 11. Kurşun kalem, füzen, mürekkep, pastel, guaş boya gibi tekniklerin farklı malzemeler üzerindeki etkilerini dener. |
12 | 12. Türk ve Dünya sanatının önemli yapıtları üzerinden tasarım eleman ve ilkelerine dair çözümlemeler yapar. |
13 | 13. Günümüzde sanat dünyasındaki gelişmeleri yakından izler. |