Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MZO 2102MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ IV2 + 14. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin içeriği doğrultusunda öğrenciyi yetiştirebilmek.
Ders İçeriği Tüm ölçülerde, dört ve beş diyez – bemollü tonlar ile tampere hicaz, zirgüleli hicaz, nikriz makamlarında, teksesli ve iki sesli düzeye uygun ezgi okuma, yazma, çözümleme ve yaratma uygulamaları, dominant yedili akoru ve diğer Dört sesli akorlara ilişkin uygulamaları, süsleme notaları, modülasyon bilgisi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Üç bemollü tonları okuma ve yazma becerisi kazanır.
2Beş sesli akorları duyarak ayırt eder.
3Öğrendiği anahtarları parça içinde hızlı okuma becerisi kazanır.
4Dört ve beş sesli akorları teorik olarak tanımlar ve eser içinde ayırt eder.
5Öğrendiği yeni ritmlerle çaldığı eserlerin ritmik güçlüklerini çözme becerisi kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31442
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14040
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1BİROL IŞIKDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MZO 2102 MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ IV 2 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. BİROL IŞIKDEMİR birolmuzik@pau.edu.tr MSSF A0026-06 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Dersin içeriği doğrultusunda öğrenciyi yetiştirebilmek.
İçerik Tüm ölçülerde, dört ve beş diyez – bemollü tonlar ile tampere hicaz, zirgüleli hicaz, nikriz makamlarında, teksesli ve iki sesli düzeye uygun ezgi okuma, yazma, çözümleme ve yaratma uygulamaları, dominant yedili akoru ve diğer Dört sesli akorlara ilişkin uygulamaları, süsleme notaları, modülasyon bilgisi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Akorlar ile ilgili çalışma, aralıklarla ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
2 Akorlar ile ilgili çalışma, aralıklarla ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
3 Akorlar ile ilgili çalışma, aralıklarla ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
4 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
5 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
6 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
7 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
8 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
9 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
10 Değerlendirme
11 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
12 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
13 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
14 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
LAVİNİAC 2ATürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları