Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MZO 2101MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ III2 + 13. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Düzeyine uygun iki sesli yatay ve dikey okuma -yazma bilgi ve becerisi kazanabilme.
Ders İçeriği Basit, bileşik ve aksak ölçüler. Modal,tonal ve makamsal, (hicaz, zirgüleli hicaz, karcığar, nikriz, hüzzam,segah ve saba) ezgi okuma, yazma,ve yaratma,dört sesli akor ve çevirimleri, akor yürüyüşleri. Majör, minör tonlarda yan derecelerin kullanımı. İki sesli dikte ve akor dikte çalışmaları, Form bilgisi (Şarkı Formları).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Üç diyezli tonlarda yazılan parçaları okuma ve yazma becerisi kazanır.
2Dört sesli akorları duyarak ayırt eder.
3Kadans çeşitlerini tanır ve eser içinde yer alan kadansları tanımlar.
4Modülasyon kavramını öğrenir ve eser içinde modülasyon geçişlerini duyar.
5Öğrendiği anahtarları parça içinde kullanır, hızlı çözümleme becerisi kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31442
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14040
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1BİROL IŞIKDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MZO 2101 MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ III 2 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. BİROL IŞIKDEMİR birolmuzik@pau.edu.tr MSSF A0026-01 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Düzeyine uygun iki sesli yatay ve dikey okuma -yazma bilgi ve becerisi kazanabilme.
İçerik Basit, bileşik ve aksak ölçüler. Modal,tonal ve makamsal, (hicaz, zirgüleli hicaz, karcığar, nikriz, hüzzam,segah ve saba) ezgi okuma, yazma,ve yaratma,dört sesli akor ve çevirimleri, akor yürüyüşleri. Majör, minör tonlarda yan derecelerin kullanımı. İki sesli dikte ve akor dikte çalışmaları, Form bilgisi (Şarkı Formları).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Akorlar ile ilgili çalışma, aralıklarla ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
2 Akorlar ile ilgili çalışma, aralıklarla ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
3 Akorlar ile ilgili çalışma, aralıklarla ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
4 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
5 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
6 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
7 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
8 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
9 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
10 Değerlendirme
11 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
12 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
13 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
14 Aralıklarla ilgili çalışma, Akorlar ile ilgili çalışma, Dikte çalışması, Solfej çalışması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Albert LAVINGNAC 1/A-1/B-1/C 2/A-2/B-2/C-3/A 6/A 6/B 7/A, Ülkü ÖZGÜR –Salih AYDOĞAN Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram I-II Müziksel Yazma Eğitimi ve Ezgi Bankası IV, Sadık ÖZÇELİK Müzikal Dikte ve Solfej, Ali Sevgi-Erdal TUĞCULAR Halk Ezgileriyle Solfej, Lazzari Solfeggi CantatiTürkçe
Albert LAVINGNAC 1/A-1/B-1/C 2/A-2/B-2/C-3/A 6/A 6/B 7/A, Ülkü ÖZGÜR –Salih AYDOĞAN Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram I-II Müziksel Yazma Eğitimi ve Ezgi Bankası IV, Sadık ÖZÇELİK Müzikal Dikte ve Solfej, Ali Sevgi-Erdal TUĞCULAR Halk Ezgileriyle Solfej, Lazzari Solfeggi CantatiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları