Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 4002TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI1 + 28. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılmak; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
Ders İçeriği Proje çalışmasında toplumsal duyarlılığın farkında olarak, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve özdeğerlendirme becerilerini geliştirmek için proje ekibi ve dersin sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte planlı ve düzenli bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma sürecinde, hedef kitlede bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi destekleyici nitelikte, okuma, öğrenme, araştırma, inceleme ve gelişme yönünde ilgi ve merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Bu amaçla: Proje ekibi ve öğretim elemanı arasında düzenli toplantılar düzenlenecek ve işbirliği ve dayanışma ruhu teşvik edilecektir. İletişim becerilerini geliştirmek için proje ekibi üyeleri arasında açık ve etkili iletişim kanalları oluşturulacak ve düzenli geri bildirimler sağlanacaktır. Her bir proje üyesi kendi performansını düzenli olarak değerlendirecek ve gelişim alanlarını belirleyerek özdeğerlendirme yapacaktır. Proje sürecinde bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen etkinlikler ve araştırma fırsatları sunularak, katılımcılarda merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Öğrencilere rehberlik eden öğretim elemanı, katılımcıların ilgi alanlarına göre çalışmalarını yönlendirerek, bireysel gelişimlerini destekleyecektir. Bu yaklaşım, proje sürecinin katılımcılarının beceri ve yeteneklerini güçlendirmesini ve toplumsal duyarlılık ile birlikte bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlgili proje kapsamına ait özellikleri bilir.
2İlgili proje kapsamına ait bölümleri uygular.
3Öğrendiği uygulamalardan sonuç çıkararak diğer çalışmalara transfer eder.
4Proje kapsamında gerekli uygulama tekniklerini öğrenir.
5Toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31442
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar21ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2023-2024 Bahar43BİLGE PİRLİBEYLİOĞLU
Detay 2022-2023 Bahar22ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2022-2023 Bahar33ÇAĞATAY ŞİŞMAN
Detay 2021-2022 Bahar16ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR
Detay 2021-2022 Bahar35TUĞBA IŞIKDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1 + 2 21 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ZÜHAL FERAY ŞENKİBAR senkibar@pau.edu.tr MSSF A0001 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı; topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılmak; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
İçerik Proje çalışmasında toplumsal duyarlılığın farkında olarak, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve özdeğerlendirme becerilerini geliştirmek için proje ekibi ve dersin sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte planlı ve düzenli bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma sürecinde, hedef kitlede bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi destekleyici nitelikte, okuma, öğrenme, araştırma, inceleme ve gelişme yönünde ilgi ve merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Bu amaçla: Proje ekibi ve öğretim elemanı arasında düzenli toplantılar düzenlenecek ve işbirliği ve dayanışma ruhu teşvik edilecektir. İletişim becerilerini geliştirmek için proje ekibi üyeleri arasında açık ve etkili iletişim kanalları oluşturulacak ve düzenli geri bildirimler sağlanacaktır. Her bir proje üyesi kendi performansını düzenli olarak değerlendirecek ve gelişim alanlarını belirleyerek özdeğerlendirme yapacaktır. Proje sürecinde bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen etkinlikler ve araştırma fırsatları sunularak, katılımcılarda merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Öğrencilere rehberlik eden öğretim elemanı, katılımcıların ilgi alanlarına göre çalışmalarını yönlendirerek, bireysel gelişimlerini destekleyecektir. Bu yaklaşım, proje sürecinin katılımcılarının beceri ve yeteneklerini güçlendirmesini ve toplumsal duyarlılık ile birlikte bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Topluma Hizmet uygulamaları dersi içerik, amaç, uygulama ve değerlendirme konularında müzik öğretmeni adaylarının bilgilendirilmesi
2 Önce insan daha sonra müzik eğitimcisi olarak topluma karşı olan sorumluluklarımızın ve topluma yapabileceğimiz katkıların tartışılması
3 Müzik öğretmeni adaylarına örnek projelerin sunulması ve yaşadığımız şehirde yapılabilecek proje üretimine yöneltilmesi
4 Müzik öğretmeni adaylarının bireysel veya ekip olarak gerçekleştirecekleri proje için proje önerisi hazırlamaları
5 Müzik öğretmeni adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları proje önerisini sorumlu öğretim elemanına teslim etmeleri
6 Müzik öğretmeni adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları projeyi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri
7 Müzik öğretmeni adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları projeyi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri
8 Müzik öğretmeni adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları projeyi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri
9 Müzik öğretmeni adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları projeyi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri
10 Müzik öğretmeni adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları projeyi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri
11 Müzik öğretmeni adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları projeyi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri ve Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
12 Müzik öğretmeni adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları projeyi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri ve Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
13 Müzik öğretmeni adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları projeyi ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulamaya devam etmeleri ve Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
14 Müzik öğretmeni adaylarının bireysel veya ekip olarak hazırladıkları ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uyguladıkları projeyle ilgili olarak proje sonuç raporunu sorumlu öğretim elemanına teslim etmeleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları