Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 4005ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA2 + 08. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders özel eğitim, yetersizlik türleri ve kaynaştırma uygulamaları konusunda genel bilgiler kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özel eğitimle ilgili temel kavramları açıklar.
2Özel eğitimin ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar.
3Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri belirtir.
4Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreçlerini açıklar.
5Öğretimin bireyselleştirilmesi sürecini açıklar.
6Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetlerini tanımlar.
7Kaynaştırma modelinin özelliklerini, kaynaştırmanın amaçlarını, kaynaştırmanın başarıya ulaşmasında rol oynayan etmenleri açıklar.
8Özel eğitimde aile katılımı ve aileyle işbirliği süreçlerini açıklar.
9Yetersizlik ve yetenek türlerinin özelliklerini açıklar.
10Özel gereksinimli bireylere yönelik eğitim-öğretim yaklaşımlarını betimler.
11Özel gereksinimli bireylere yönelik davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar7GİZEM ERGİN
Detay 2022-2023 Bahar7TAMER AYDEMİR
Detay 2021-2022 Bahar8ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 4005 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2 + 0 7 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. GİZEM ERGİN gizemergin@pau.edu.tr MSSF A0026-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders özel eğitim, yetersizlik türleri ve kaynaştırma uygulamaları konusunda genel bilgiler kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Geçmişten günümüze özel eğitimle ilgili temel kavramları, özel eğitimin amacı ve temel ilkeleri
2 Sık rastlanan yetersizlik türlerindeki öğrencilerin özellikleri ve eğitimleri
3 Seyrek rastlanan yetersizlik türlerindeki öğrencilerin özellikleri ve eğitimleri
4 Özel eğitimde paydaşların rol ve sorumlulukları
5 Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları
6 Kaynaştırma ortamlarında destek özel eğitim hizmetleri
7 Ara sınav
8 Kaynaştırma ortamlarında etkili sınıf yönetimi
9 Kaynaştırma ortamlarında problem davranışla baş etme
10 Kaynaştırma ortamlarında uyarlama yapma/bireyselleştirme
11 Kaynaştırma ortamlarında etkili uygulamaların kullanılması
12 Bireyselleştirilmiş eğitim programları
13 Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama
14 Başarılı kaynaştırma uygulamaları için işbirliği
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Vuran, S. (2012). Özel eğitim. Ankara: Maya Akademi. Türkçe
Batu, E. S. (2022). Kaynaştırma ortamında uygulamalar. Ankara: Vize Akdemik.Türkçe
Cavkaytar, A. ve Tekin-Ersan, D. (2018). Özel eğitim ve kaynaştırma. Ankara: Eğiten Kitap.Türkçe
Batu, E. S., Çolak, A. ve Odluyurt, S. (2013). Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması. Ankara: Vize Yayıncılık. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları