Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 316ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - II2 + 26. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğretim yöntemlerini ve stratejilerini tartışarak açıklayabilmedir. Bu ders aynı zamanda öğretim yöntemlerini konu alanındaki öğretim planlarına transfer edebilme ve alanında uygulayabilme, konu alanındaki ders kitaplarını ve içeriği eleştirel bir açısıyla incelenmeyebilme, mikro öğretim ve değerlendirme becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. .
Ders İçeriği Okul öncesi eğitim ortamlarının incelenmesi, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin belirlenmesi(drama, oyun, şarkı, örnek olay, gösteri, gezi-gözlem, hikaye, soru-cevap, tartışma, proje), materyallerin hazırlanması, daha önce hazırlanmış öğretim uygulamalarının izlenmesi, mikro öğretim uygulamaları. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul öncesi eğitimde uygulanabilecek öğretim yöntemlerini açıklar.
2Eğitim programı doğrultusunda uygun öğretim yöntemlerini belirler.
3Belirlediği öğretim yöntemleri doğrultusunda etkili bir günlük plan hazırlar.
4Belirlediği öğretim yöntemleri doğrultusunda nitelikli bir eğitim ortamı hazırlar.
5Öğretim yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir.
6Mikro öğretim uygulamalarını yapmaya istekli olur.
7Öğretim uygulamaları açısından kendisinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir.
8Öğretim yöntemlerini uygulama becerilerini geliştirmeye istekli olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00135323332334555
ÖK 00255343332445555
ÖK 00355454543555555
ÖK 00455454543555555
ÖK 00555554532555555
ÖK 00655254422555555
ÖK 00755555555555555
ÖK 00855555555555555
Ara Toplam3840313632352924373739404040
Katkı55454443555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12224
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)6318
Arasınav (Öğrenci)199
Sınav (Öğrenci)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1ABDULLAH ATAN
Detay 2019-2020 Bahar1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2019-2020 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2018-2019 Bahar1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2018-2019 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2017-2018 Bahar1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2017-2018 Bahar2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2016-2017 Bahar3FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2016-2017 Bahar4FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2015-2016 Bahar3FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2015-2016 Bahar4FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2014-2015 Bahar4FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2014-2015 Bahar5FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2014-2015 Bahar6FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2013-2014 Bahar3FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2013-2014 Bahar4FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2012-2013 Bahar3EMEL TOK
Detay 2012-2013 Bahar4FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2011-2012 Bahar3FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2011-2012 Bahar4EMEL TOK
Detay 2010-2011 Yaz1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2010-2011 Bahar3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2010-2011 Bahar4EMEL TOK
Detay 2009-2010 Yaz1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2009-2010 Bahar3EMEL TOK
Detay 2009-2010 Bahar4EMEL TOK
Detay 2008-2009 Yaz1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2008-2009 Bahar1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2008-2009 Bahar2HÜLYA GÜLAY OGELMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 316 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - II 2 + 2 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH ATAN aatan@pau.edu.tr EGT A0110 EGT A0232-10 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin temel amacı öğretim yöntemlerini ve stratejilerini tartışarak açıklayabilmedir. Bu ders aynı zamanda öğretim yöntemlerini konu alanındaki öğretim planlarına transfer edebilme ve alanında uygulayabilme, konu alanındaki ders kitaplarını ve içeriği eleştirel bir açısıyla incelenmeyebilme, mikro öğretim ve değerlendirme becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. .
İçerik Okul öncesi eğitim ortamlarının incelenmesi, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin belirlenmesi(drama, oyun, şarkı, örnek olay, gösteri, gezi-gözlem, hikaye, soru-cevap, tartışma, proje), materyallerin hazırlanması, daha önce hazırlanmış öğretim uygulamalarının izlenmesi, mikro öğretim uygulamaları. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin amacı ve içeriğinin tanıtılması
2 Okul öncesi eğitim programında serbest zaman etkinlikleri ve ortamın düzenlenmesi
3 Bilim ve matematik etkinlikleri
4 Müzik etkinlikleri ve müziğin yöntem olarak kullanılması
5 Türkçe etkinlikleri
6 Dramatik etkinlikler ve dramanın yöntem olarak kullanılması
7 Oyun ve hareket etkinlikleri
8 Çocuk merkezli ve oyun temelli öğretim uygulamaları
9 Araştırmaya dayalı öğrenme ve proje yöntemi
10 Öyküleştirme ve fonik öğretim
11 Aile katılımı yöntemleri
12 Uygun öğretim yöntemini seçme ve mikro öğretim uygulamaları
13 Uygun öğretim yöntemini seçme ve mikro öğretim uygulamaları
14 Dersin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. MEB (2006). Okul Öncesi Eğitim ProgramıTürkçe
2. Okul Öncesi Eğitim Programı–1 Kuramsal Temeller - Adalet Kandır, Gözde İnal, Saide Özbey – Morpa YayıncılıkTürkçe
3. Okul Öncesi Dönemde Özel Öğretim Yöntemleri – Editör: Fatma Alisinanoğlu - Pegem A YayıncılıkTürkçe
4. Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri - Editör: Rengin Zembat – Anı Yayıncılık Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları