Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 314ÖZEL EĞİTİM2 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabileceklerdir.
Ders İçeriği Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, okul öncesi eğitimde özel eğitimin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özel eğitime gereksinim duyan çocuklar ve özel eğitim alanı ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar.
2Özel eğitim alanının tarihsel gelişimini bilir ve bugün ile gelecek uygulamalar arasındaki ilişkileri kurar.
3Özel eğitim alanı ile ilgili etik kuralları bilir.
4Özel eğitim alanında kullanılan değerlendirme yöntemlerini bilir.
5Yetersizliği olan bireylerin tespit edilmesi, değerlendirilmesi ve tanılanması, yerleştirme kararlarının verilmesi sürecini bilir.
6Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) ana bileşenlerini bilir ve BEP hazırlama sürecindeki görev ve sorumluluklarını bilir.
7Kaynaştırma uygulamalarını açıklar ve bireysel farklılıklar temelinde nasıl çeşitlendirilebileceğini ifade eder.
8Özel eğitim uygulamalarında aile eğitiminin önemini ifade eder..
9Aile eğitimi uygulamalarının ana bileşenlerini açıklar ve süreci ifade eder.
10Zihinsel yetersizliğin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
11İşitme yetersizliğinin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, işitme yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
12Görme yetersizliğin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, görme yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
13Fiziksel yetersizliği/süreğen hastalığın tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, fiziksel yetersizliği/süreğen hastalığı olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
14Dil ve konuşma bozukluğunun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, dil ve konuşma bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar
15Öğrenme güçlüğünün tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
16Duygu ve davranış bozukluğunun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, duygu ve davranış bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
17Otistik bozukluğun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, otistik bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
18Özel eğitim alanı ile ilgili Bilimsel Türkçe Dergileri bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144   445555555
ÖK 00244  54 4455555
ÖK 00344  555 555555
ÖK 00455  5555555555
ÖK 005       33  433
ÖK 006 5  5 55555555
ÖK 007 4 444  44444 
ÖK 008 5   55 555 55
ÖK 009              
ÖK 010              
ÖK 011              
ÖK 012              
ÖK 013              
ÖK 014              
ÖK 015              
ÖK 016              
ÖK 017              
ÖK 018              
Ara Toplam1731 424272422363434333733
Katkı12001211222222

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler11111
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2019-2020 Bahar1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2019-2020 Bahar2SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2018-2019 Bahar4TAMER AYDEMİR
Detay 2018-2019 Bahar5TAMER AYDEMİR
Detay 2017-2018 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2017-2018 Bahar2TAMER AYDEMİR
Detay 2016-2017 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2016-2017 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2015-2016 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2015-2016 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2014-2015 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2014-2015 Bahar5SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2013-2014 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2013-2014 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2012-2013 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2012-2013 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2011-2012 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2011-2012 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2010-2011 Yaz1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2010-2011 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2010-2011 Bahar4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2009-2010 Yaz1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2009-2010 Bahar3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2008-2009 Yaz1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2008-2009 Bahar101VEYSEL AKSOY
Detay 2008-2009 Bahar102VEYSEL AKSOY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 314 ÖZEL EĞİTİM 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAMER AYDEMİR taydemir@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabileceklerdir.
İçerik Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, okul öncesi eğitimde özel eğitimin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özel Eğitimin tanımlanması
2 Özel eğitimde sınıflandırma
3 Özel gereksinimli öğrencilerin yönlendirilmesi
4 Zihinsel Yetersizliği olan öğrenciler
5 Zihin Yetersizliği olan öğrenciler
6 Öğrenme Güçlüğü olan Öğrenciler
7 Öğrenme Güçlüğü olan Öğrenciler ve eğitimi
8 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocuklar
9 Üstün yetenekli öğrenciler
10 Otizm Spektrum Bozukluğu olan öğrenciler
11 Duygu ve Davranış Bozukluğu olan öğrenciler
12 Beden ve Sağlık Yetersizliği olan öğrenciler
13 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının tanımlanması ve önemi
14 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Diken, İ.H. (Ed.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem AkademiTürkçe
Akçamete, G. (Ed.) (2009). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Kök yayıncılık.Türkçe
Ataman, A. (Ed.) (2003). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.Türkçe
Diken, İ.H. (Ed.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem AkademiTürkçe
Akçamete, G. (Ed.) (2009). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Kök yayıncılık.Türkçe
Ataman, A. (Ed.) (2003). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.Türkçe
Diken, İ.H. (Ed.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem AkademiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları