Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 323İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ2 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri. Toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci. İlköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği İnsan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri. Toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci. İlköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır.
2Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir
3Anayasal haklarını kullanır
4Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı gösterir.
5Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır
6Demokrasi ve insan haklarının tarihsel gelişimini açıklar
7Çevresindekileri demokrasi ve insan hakları konusunda bilinçlendirir.
8Ülkemizdeki anayasacılık hareketlerini özetler.
9Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir
10Etkin yurttaşlık bilinciyle hareket eder
11Demokrasi ve insan hakları ile ilgili öğrendiklerini alanıyla ilişkilendirir
12Üzerine düşen sorumlulukları hakkıyla yerine getir.
13İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0015 5  55555555 
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
ÖK 009              
ÖK 010              
ÖK 011              
ÖK 012              
ÖK 013              
Ara Toplam5 5  55555555 
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler2510
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1GÜLTEN YILDIRIM
Detay 2020-2021 Güz2GÜLTEN YILDIRIM
Detay 2019-2020 Güz1FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2019-2020 Güz2FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2018-2019 Güz4FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2018-2019 Güz5FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2017-2018 Güz1FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2017-2018 Güz2FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2016-2017 Güz4MUAMMER KUNT
Detay 2016-2017 Güz6FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2015-2016 Güz6FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2014-2015 Güz1HASRET KÖKTEN
Detay 2014-2015 Güz1FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2013-2014 Güz4FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2009-2010 Yaz1HÜSEYİN KIRAN
Detay 2008-2009 Güz1GÖNÜL İÇLİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 323 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÜLTEN YILDIRIM gyildirim@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders kapsamında öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri. Toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci. İlköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik İnsan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri. Toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci. İlköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, dersin ve sürecin tanıtılması
2 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri
3 İnsan hakları ve demokrasi düşüncesinin tarihi gelişimi I
4 İnsan hakları ve demokrasi düşüncesinin tarihi gelişimi II
5 İnsan hakları türleri
6 İnsan hakları ve demokrasinin Türkiye’deki gelişimi
7 Demokrasi yaklaşımları
8 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar
9 İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler ve koruma sistemleri
10 İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin amacı ve kapsamı ve dayanağı, İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin içeriği, ne öğretmeliyiz, neden? İnsan hakkı olarak eğitim
11 İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin zamanı: Ailede ve Okulda İnsan Hakları ve Demokrasi ve Eğitimi, Okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi; ilkokul eğitim programı ve demokrasi eğitimi, Orta öğretimde demokrasi eğitimi, Yükseköğretim ve demokrasi eğitimi
12 Demokratik okul ve sınıf ortamı
13 Demokrasi ve insan hakları eğitiminde yaklaşımlar ve yöntemler
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için insan hakları ve vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.Türkçe
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.Türkçe
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan hakları eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Türkçe
Aybay, Rona. (2015). İnsan hakları hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Türkçe
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.Türkçe
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.Türkçe
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.Türkçe
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını. Türkçe
Acun, İsmail. (Ed.) (2019). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Türkçe
Brander, P., Gomes, R., Keen, E., Lemineur, M. L., Oliveira, B., Ondrácková, J., Surian, A. ve Suslova, O. (2008). Pusula: Gençlerle insan hakları eğitimi kılavuzu. (Çev. Burcu Yeşiladalı). Kenan Çayır, Melike Türkan Bağlı ve Yasemin Esen (Ed.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.Türkçe
Flowers, Nancy. (2010). Pusulacık. Çocuklar için insan hakları eğitimi kılavuzu (Çev. Metin Çulhaoğlu). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.Türkçe
Shestack, J. J. (2006). İnsan haklarının felsefi temelleri. Liberal Düşünce, II(43), 87-119.Türkçe
Uluslararası Af Örgütü. (2002). İnsan hakları eğitimine başlangıç için el kitabı. İstanbul.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları