Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 321GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ2 + 25. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Sanatın insan yaşamındaki yeri ve önemini kavrama, sanatsal yaratıcılığı geliştirme, özgün düşünme, üretme ve deneme kapasitelerini geliştirebilme, biçimsel anlatımla ilgili teknik bilgi ve becerileri kazandırabilme.
Ders İçeriği Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1sanatın tanımı ve işlevini bilir
2gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özelliklerini bilir
3sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları bilir
4okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve tekniklerini bilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001445      455  
ÖK 00255555   555555
ÖK 00345455   55555 
ÖK 00455555    55555
Ara Toplam1819191515   101920201510
Katkı55544000355543

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Ödevler6742
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2020-2021 Güz2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2019-2020 Güz1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2019-2020 Güz2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2018-2019 Güz3FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2018-2019 Güz4FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2017-2018 Güz1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2017-2018 Güz2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2016-2017 Güz3FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2016-2017 Güz4FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2015-2016 Güz3FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2015-2016 Güz4FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2014-2015 Güz1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2014-2015 Güz2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2014-2015 Güz3FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2013-2014 Güz2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2013-2014 Güz4FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2012-2013 Güz3FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2012-2013 Güz4FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2011-2012 Güz3AHMET ÖZER
Detay 2011-2012 Güz4AHMET ÖZER
Detay 2010-2011 Güz3FERYAL BEYKAL ORHUN
Detay 2010-2011 Güz4FERYAL BEYKAL ORHUN
Detay 2009-2010 Güz3FERYAL BEYKAL ORHUN
Detay 2009-2010 Güz4FERYAL BEYKAL ORHUN
Detay 2008-2009 Güz1GÖNÜL CANER
Detay 2008-2009 Güz2GÖNÜL CANER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 321 GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ 2 + 2 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN nkalburan@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Sanatın insan yaşamındaki yeri ve önemini kavrama, sanatsal yaratıcılığı geliştirme, özgün düşünme, üretme ve deneme kapasitelerini geliştirebilme, biçimsel anlatımla ilgili teknik bilgi ve becerileri kazandırabilme.
İçerik Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin Tanıtımı: Konu başlıkları, projeler, ders kaynakları, uygulama okul-sınıflarının belirlenmesi
2 Okul öncesi eğitiminin tanımı, önemi, amaçları Okul öncesi eğitiminin ilgili olduğu bilim dalları
3 Okul öncesi eğitiminin felsefi temelleri
4 Türkiye’de ve Dünya’da okul öncesi eğitimin
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gereksinimleri ve temel ilkeler
6 Okul öncesi eğitim kurumları ve fiziki özellikleri (iç ve dış mekanlar) Okul öncesi eğitimde yer alan etkinlikler (Serbest zaman, Sanat, Türkçe, Müzik)
7 Okul öncesi eğitimi kurumlarında görev alan personel ve özellikleri
8 Öğretmen yetiştirme Öğretmen özellikleri
9 Ara sınav
10 Okul öncesi eğitim programları (kreş, anaokulu ve anasınıfı)
11 Okul öncesi eğitimde yer alan etkinlikler (Oyun, Drama, Fen ve matematik, Okuma yazmaya hazırlık çalışmaları, Alan gezileri)
12 Okul öncesi eğitimde kullanılan planlar (Yıllık ve günlük planlar) Okul öncesi eğitimde okul-aile işbirliği
13 Okul öncesi eğitimde kalite
14 Okul öncesi eğitimin geleceği
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Haktanır, G. (2008). Okul Öncesi eğitime giriş. Ankara: Anı yayıncılıkTürkçe
Oktay, A. (2002) Yaşamın Sihirli Yılları:Okul öncesi Dönem. İstanbul:EpsilonTürkçe
Demiriz,S., Karadağ,A., Ulutaş, İ. (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları