Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 319FEN EĞİTİMİ2 + 25. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Fen Eğitimi dersinin amacı öğrencilerde fen ve doğa kanunlarına karşı doğal merak uyandırmaktır. Bu derste genel olarak öğrencilere okul öncesi fen eğitiminde kullanabilecekleri teorik ve pratik bilgiler verilmektedir. Bu amacı gerçekleştirmek için, uygun öğretme metotları ve öğretim materyalleri kullanılmaktadır. Öğrencilerin gözlem yapması ve sorular sormaya teşvik edilmesi önemlidir. Bu derste öğrenciler, konularla ilgili deneyler yaparak meydana gelen değişikleri keşfetme imkanı bulurlar.
Ders İçeriği Fen ve doğanın önemi, okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri, bu tekniklere göre etkinlik ve materyal hazırlama, uygulama, okul öncesi eğitim programlarında fen eğitimi. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen eğitiminin genel amaçlarıyla okul öncesi eğitimi programında yer alan amaç-kazanımları ilişkilendirir.
2Okul öncesi çağı çocuklarının merak etme, sorgulama, keşfetme ve duyarlılık gibi tutumları desteleyici eğitim ortamının özelliklerini açıklar
3Fen eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerini açıklar.
4Fen eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerini içeren çalışmalar planlar ve uygular
5Farklı öğretim yöntemlerinin alanda yapılmış örneklerini inceler ve değerlendirir
6Okul öncesi çağı çocuklarına uygun temel bilimsel süreç becerilerini destekleyici etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir
7Okul öncesi çağı çocuklarına uygun temel bilimsel süreç becerilerini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0014 55555 455 5 
ÖK 002      555     
ÖK 00355  445  55555
ÖK 004455 55  43 544
ÖK 005  44   4     5
ÖK 006555  555 55 5 
ÖK 00745555   45  3 
Ara Toplam2220241419192014172315102214
Katkı33323332232132

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)3412
Ödevler41040
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2020-2021 Güz2FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2019-2020 Güz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2019-2020 Güz2ASİYE İVRENDİ
Detay 2018-2019 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2018-2019 Güz4ASİYE İVRENDİ
Detay 2017-2018 Güz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2017-2018 Güz2ASİYE İVRENDİ
Detay 2016-2017 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2016-2017 Güz4ASİYE İVRENDİ
Detay 2015-2016 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2015-2016 Güz4ASİYE İVRENDİ
Detay 2014-2015 Güz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2014-2015 Güz2ASİYE İVRENDİ
Detay 2014-2015 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2013-2014 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2013-2014 Güz4ASİYE İVRENDİ
Detay 2012-2013 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2011-2012 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2011-2012 Güz4ASİYE İVRENDİ
Detay 2010-2011 Yaz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2010-2011 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2010-2011 Güz4ASİYE İVRENDİ
Detay 2009-2010 Yaz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2009-2010 Güz3ASİYE İVRENDİ
Detay 2009-2010 Güz4ASİYE İVRENDİ
Detay 2008-2009 Güz1FATMA TAHTA
Detay 2008-2009 Güz2FATMA TAHTA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 319 FEN EĞİTİMİ 2 + 2 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASİYE İVRENDİ aivrendi@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Fen Eğitimi dersinin amacı öğrencilerde fen ve doğa kanunlarına karşı doğal merak uyandırmaktır. Bu derste genel olarak öğrencilere okul öncesi fen eğitiminde kullanabilecekleri teorik ve pratik bilgiler verilmektedir. Bu amacı gerçekleştirmek için, uygun öğretme metotları ve öğretim materyalleri kullanılmaktadır. Öğrencilerin gözlem yapması ve sorular sormaya teşvik edilmesi önemlidir. Bu derste öğrenciler, konularla ilgili deneyler yaparak meydana gelen değişikleri keşfetme imkanı bulurlar.
İçerik Fen ve doğanın önemi, okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri, bu tekniklere göre etkinlik ve materyal hazırlama, uygulama, okul öncesi eğitim programlarında fen eğitimi. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı Erken çocukluk eğitiminde öğrenmeye kuramsal bakış
2 Bilimin doğası Fen eğitiminin amaçları ve önemi Fen eğitiminin içeriği
3 Fen eğitiminde ilke ve standartlar Okul Öncesi Eğitimi Programının Kazanım-Göstergeleri ve Fen Eğitimi
4 Teacher roles in science education Fen Merkezinin Planlanması ve Yararları
5 Fen Çalışmalarını Planlama ve Uygulama
6 Bilimsel Süreç Becerileri
7 Fen Öğretim Yöntemleri: Kavram haritaları Analoji, Gezi-gözlem, Proje Yaklaşımı
8 Deneyler
9 5E Öğretim Modeli
10 Proje Yaklaşımı
11 Proje Yaklaşımı örnekleri inceleme ve planlama
12 Erken çocukluk eğitiminde STEM
13 Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları
14 Fen eğitimi ve aile katılımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Alisinanoğlu, F., Özbey, S., & Kahveci, G. (2011).Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Maya AkademiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları