Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 307SINIF YÖNETİMİ2 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Yapılandırmacılık ders içeriğinin tasarlanmasında anahtar değişkendir. Bu ders boyunca öğrenciler sınıf yönetimine ilişkin kişisel yaklaşımlarını geliştirecekleri model ve stratejileri araştıracaklardır. Sınıf yönetimi kuramsal ve alandaki araştırmalara bağlı olarak tanımlanacaktır. Ayrıca sınıf yönetimi bir yapı, sistem, süreç, süreç, öğretim ve disiplin bağlamında incelenecektir. Kuramsal ve uygulamalar açısında sınıf yönetiminin incelenmesi süresince; öğrenciler, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazanacaklardır.
Ders İçeriği Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlayabilmek.
3Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavrayabilmek.
4Motivasyon kuramlarını kavrayabilmek.
5Öğrencileri motive etme yollarını tartışabilemek ve uygulayabilmek.
6Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
7Sınıfta etkili iletişim süreci gerçekleştirmenin temel boyutlarını açıklayabilmek.
8Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını ve çözüm yollarını kavrayabilmek.
9Davranış yönetiminin tüm boyutlarını analiz edebilmek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144      5 5555
ÖK 00344  44  555 44
ÖK 00444  54  4544  
ÖK 00555  5   55555 
ÖK 0064       5  5  
ÖK 00755    55  55  
ÖK 008        4 5444
ÖK 00944   44  55 5 
Ara Toplam3026  141295282034282313
Katkı43002211434432

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz9ESİN TURAN GÜLLAÇ
Detay 2019-2020 Güz1HÜSEYİN KIRAN
Detay 2019-2020 Güz2HÜSEYİN KIRAN
Detay 2018-2019 Güz17HÜSEYİN KIRAN
Detay 2018-2019 Güz18HÜSEYİN KIRAN
Detay 2017-2018 Güz2HÜSEYİN KIRAN
Detay 2017-2018 Güz3HÜSEYİN KIRAN
Detay 2016-2017 Güz15MUAMMER KUNT
Detay 2016-2017 Güz15ALİ RIZA ERDEM
Detay 2016-2017 Güz16HÜSEYİN KIRAN
Detay 2015-2016 Güz4HÜSEYİN KIRAN
Detay 2015-2016 Güz5ALİ RIZA ERDEM
Detay 2014-2015 Güz11MERAL URAS BAŞER
Detay 2014-2015 Güz12HÜSEYİN KIRAN
Detay 2014-2015 Güz13ALİ RIZA ERDEM
Detay 2014-2015 Güz19MERAL URAS BAŞER
Detay 2013-2014 Güz14KAZIM ÇELİK
Detay 2013-2014 Güz15AYDAN ORDU
Detay 2012-2013 Güz17KAZIM ÇELİK
Detay 2011-2012 Güz9AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2011-2012 Güz10AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2010-2011 Yaz1ALİ RIZA ERDEM
Detay 2010-2011 Güz9YÜCEL FİDAN
Detay 2010-2011 Güz10AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2009-2010 Yaz1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2009-2010 Güz14AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2009-2010 Güz15AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2008-2009 Yaz1HÜSEYİN KIRAN
Detay 2008-2009 Güz101HÜSEYİN KIRAN
Detay 2008-2009 Güz102AYTEKİN ÇERMİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 307 SINIF YÖNETİMİ 2 + 0 9 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ESİN TURAN GÜLLAÇ eturan@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Yapılandırmacılık ders içeriğinin tasarlanmasında anahtar değişkendir. Bu ders boyunca öğrenciler sınıf yönetimine ilişkin kişisel yaklaşımlarını geliştirecekleri model ve stratejileri araştıracaklardır. Sınıf yönetimi kuramsal ve alandaki araştırmalara bağlı olarak tanımlanacaktır. Ayrıca sınıf yönetimi bir yapı, sistem, süreç, süreç, öğretim ve disiplin bağlamında incelenecektir. Kuramsal ve uygulamalar açısında sınıf yönetiminin incelenmesi süresince; öğrenciler, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazanacaklardır.
İçerik Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sınıf yönetiminin temel kavramları
2 Sınıf yönetiminin temel kavramları
3 Sınıf yönetimini etkileyen etmenler
4 Sınıfın fiziksel düzenini oluşturma
5 Sınıf içi öğretim etkinliklerinin yönetimi
6 Sınıf disiplini
7 Ara sınav
8 Grup dinamiği
9 Sınıf kurallarının oluşturulması
10 Sınıf içi iletişim ve etkileşim
11 Sınıfta zaman yönetimi
12 istenmeyen davranışların yönetimi
13 Güdüleme
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları