Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 305ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - I2 + 25. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının öğretim, yöntem ve teknik ve stratejilerini nasıl kullanabilecekleri konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, öğrenme – öğretme yaklaşımları, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Alana özgü temel kavramları açıklar
2Alanının yasal dayanaklarını açıklar
3İlgili programın genel amaçlarını özetler
4İlgili öğretim programını inceler (amaç, kazanım, tema, etkinlik vb.)
5Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerini değerlendirir
6Öğretimde kullanılan araç-gereç ve materyalleri tanır
7Öğretiminde kullanılan strateji, yaklaşım, yöntem ve teknikleri açıklar
8İşbirliğine dayalı çalışmanın öneminin farkında olur
9Alanıyla ilgili bir konuda plan yapar ve uygular
10Öğrenme ve öğretme etkinliklerine katılmaktan zevk alır
11Özel öğretim yöntemleri dersinin öneminin farkında olur

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144   44   44  
ÖK 00233   33       
ÖK 00344  44  4  4  
ÖK 00455   4343  555
ÖK 00544 44 32114444
ÖK 00644 5     44455
ÖK 00744 5   5  5555
ÖK 008      5    555
ÖK 00944   44   5454
ÖK 01033434343434333
ÖK 01144 5    55    
Ara Toplam393942212222614171326383231
Katkı44021221212333

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz2NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2020-2021 Güz6NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2019-2020 Güz1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2019-2020 Güz2İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2018-2019 Güz11İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2018-2019 Güz12ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2017-2018 Güz2İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2017-2018 Güz3ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2016-2017 Güz8İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2016-2017 Güz9ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2015-2016 Güz6ESİN TURAN GÜLLAÇ
Detay 2015-2016 Güz7ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2015-2016 Güz8İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2014-2015 Güz3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2014-2015 Güz4ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2014-2015 Güz5EMEL SARITAŞ
Detay 2013-2014 Güz6ESİN TURAN GÜLLAÇ
Detay 2013-2014 Güz7İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2012-2013 Güz14İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2012-2013 Güz15İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2011-2012 Güz8FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2011-2012 Güz9İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2010-2011 Yaz3İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2010-2011 Güz7ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2010-2011 Güz8İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2009-2010 Yaz1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2009-2010 Yaz2FATMA KIRMIZI
Detay 2009-2010 Güz9İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2009-2010 Güz10HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2008-2009 Yaz1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2008-2009 Güz101ABDURRAHMAN ŞAHİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 305 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - I 2 + 2 2 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NESRİN IŞIKOĞLU nisikoglu@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğretmen adaylarının öğretim, yöntem ve teknik ve stratejilerini nasıl kullanabilecekleri konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak.
İçerik Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, öğrenme – öğretme yaklaşımları, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar
2 Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme sürecinin unsurları
3 Öğrenme-öğretme stratejileri
4 Öğretim modelleri ve öğretime uygulama
5 Öğretim modelleri ve öğretime uygulama
6 Öğretim yöntem ve teknikleri ve konu alanında uygulama
7 Öğretim yöntem ve teknikleri ve konu alanında uygulama
8 Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar
9 Vize
10 Yapılandırmacı yaklaşım,Çoklu Zeka kuramı vb
11 Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakışla ilgilenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi
12 Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakışla ilgilenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi
13 Mikro öğretim uygulamaları
14 Öğretimin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Aslan,M.(2007).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:Anı Yayıncılık Türkçe
Taşpınar,M.(2007).Kuramdan Uygulamaya Öğretim ilke ve Yöntemleri.Ankara:Nobel Yayıncılık Türkçe
Yıldızlar, M.(2012).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:PegemA YayıncılıkTürkçe
Demirel,Ö.(2007).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:PegemA YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları