Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 222ÇOCUKLARI TANIMA TEKNİKLERİ2 + 04. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, okul öncesi dönemdeki çocuğunu tanımaya yönelik nesnel ölçüm araçlarını kavrayabilmek ve gelişimdeki gecikmelerin erken fark edilmesi için bu araçlardan yararlanabilmektir.
Ders İçeriği Psikolojik testlerin sınıflandırılması, Psikolojik testlerin psikometrik nitelikleri, Gözlem, Görüşme, Sosyometri,Denver gelişimsel tarama testi, Ankara gelişimsel tarama testi, Gözlem formu.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocukları tanımanın öneminin farkında olur
2Çocukları tanımada kullanılan teknikleri açıklar
3Gözlem tekniklerini çocukları tanıma amaçlı olarak kullanır
4Görüşme tekniklerini çocukları tanıma amaçlı olarak kullanır
5Ev ziyaretlerini çocukları tanıma amaçlı olarak kullanır
6Çocukları tanıma amaçlı ölçekler anketler kullanır
7Çocukları tanımaya yönelik doküman toplar
8Portfolyo hazırlar
9Gelişim raporu düzenler

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0015    5        
ÖK 002             5
ÖK 00353         3 5
ÖK 004           2 5
ÖK 0052            5
ÖK 006           2 5
ÖK 007             5
ÖK 008             5
ÖK 00955           5
Ara Toplam178   5     7 40
Katkı21000100000104

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler21020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)199
Sınav12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1EMEL TOK
Detay 2018-2019 Bahar1EMEL TOK
Detay 2018-2019 Bahar2EMEL TOK
Detay 2017-2018 Bahar1EMEL TOK
Detay 2017-2018 Bahar2EMEL TOK
Detay 2016-2017 Bahar3EMEL TOK
Detay 2016-2017 Bahar4EMEL TOK
Detay 2015-2016 Bahar3EMEL TOK
Detay 2015-2016 Bahar4EMEL TOK
Detay 2014-2015 Bahar4EMEL TOK
Detay 2014-2015 Bahar5EMEL TOK
Detay 2014-2015 Bahar6EMEL TOK
Detay 2013-2014 Bahar4EMEL TOK
Detay 2013-2014 Bahar5EMEL TOK
Detay 2013-2014 Bahar6EMEL TOK
Detay 2012-2013 Bahar3NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2012-2013 Bahar4NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar3NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar4NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2010-2011 Bahar3NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2010-2011 Bahar4NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2009-2010 Yaz1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2009-2010 Bahar3ÖZLEM KÖRÜKÇÜ
Detay 2009-2010 Bahar4ÖZLEM KÖRÜKÇÜ
Detay 2008-2009 Yaz1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2008-2009 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2008-2009 Bahar2HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2007-2008 Bahar1NECLA ACUN
Detay 2007-2008 Bahar2NECLA ACUN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 222 ÇOCUKLARI TANIMA TEKNİKLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EMEL TOK etok@pau.edu.tr EGT A0138 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, okul öncesi dönemdeki çocuğunu tanımaya yönelik nesnel ölçüm araçlarını kavrayabilmek ve gelişimdeki gecikmelerin erken fark edilmesi için bu araçlardan yararlanabilmektir.
İçerik Psikolojik testlerin sınıflandırılması, Psikolojik testlerin psikometrik nitelikleri, Gözlem, Görüşme, Sosyometri,Denver gelişimsel tarama testi, Ankara gelişimsel tarama testi, Gözlem formu.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul öncesi eğitimde çocukları tanıma ve değerlendirmenin amacı, çocukları tanımada kullanılan yaklaşımlar
2 Değerlendirmede öğretmenin yasal,etik, profesyonel sorumlulukları, Değerlendirme süreci
3 Çocukları tanımaya ilişkin kullanılan kullanılan teknikler
4 Gözlem ve Gözleme dayalı teknikler
5 Derecelendirme ölçekleri ve Rubrikler
6 Oyun temelli değerlendirme
7 Standart testler
8 Anket
9 Görüşme
10 Portfolyo değerlendirmesi
11 Grup ve bireysel profiller ve özetlenlendirme
12 Değerlendirme bilgisinin kullanılması,yorumlanması, organize edilmesi
13 Özel Eğitime ihtiyaç duyulan çocukları tanıma ve değerlendirme
14 Değerlendirme sonuçlarını uygulayamaya aktarma ve aile, uzman işbirliğini sağlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları