Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 220DRAMA2 + 24. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler dramanın tanımını, temel kavramlarını, tarihçesini, drama, oyun, tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıkları, dramanın aşamalarını, yapılan uygulamaları ve teknikleri, eğitim programı kapsamında bir yöntem olarak dramanın nasıl kullanıldığını.öğrenmektedirler. .
Ders İçeriği Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dramanın okul öncesi dönem çocukları açısından önemini anlatır.
2Dramanın farklı alan ve konularda nasıl kullanılacağına ilişkin örnekler verir
3Drama örnekleri geliştirir
4Drama uygulamalarının önemli noktalarını bilir.
5Drama örneklerini uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144344445 55555
ÖK 002454 4  5555555
ÖK 00344   44   4444
ÖK 00444 4545455    
ÖK 00544        5555
Ara Toplam20217813121314101519191919
Katkı44123233234444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)14342
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2019-2020 Bahar1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2018-2019 Bahar1TUNAY ONURSAL
Detay 2018-2019 Bahar2FATMA KIRMIZI
Detay 2017-2018 Bahar1FATMA KIRMIZI
Detay 2017-2018 Bahar2RAMAZAN TEGİZ
Detay 2016-2017 Bahar4RAMAZAN TEGİZ
Detay 2016-2017 Bahar5TUNAY ONURSAL
Detay 2015-2016 Bahar4HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2015-2016 Bahar5HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2015-2016 Bahar6HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2014-2015 Bahar4HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2014-2015 Bahar5HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2014-2015 Bahar6HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2013-2014 Bahar4HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2013-2014 Bahar5FATMA KIRMIZI
Detay 2013-2014 Bahar6HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2012-2013 Bahar3HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2012-2013 Bahar4HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2011-2012 Bahar3HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2011-2012 Bahar4HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2010-2011 Bahar3TUNAY ONURSAL
Detay 2010-2011 Bahar4TUNAY ONURSAL
Detay 2009-2010 Bahar3HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2009-2010 Bahar4HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2008-2009 Bahar1FATMA TAHTA
Detay 2008-2009 Bahar2HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Detay 2007-2008 Bahar1FATMA TAHTA
Detay 2007-2008 Bahar2FATMA TAHTA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 220 DRAMA 2 + 2 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN nkalburan@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu ders boyunca öğrenciler dramanın tanımını, temel kavramlarını, tarihçesini, drama, oyun, tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıkları, dramanın aşamalarını, yapılan uygulamaları ve teknikleri, eğitim programı kapsamında bir yöntem olarak dramanın nasıl kullanıldığını.öğrenmektedirler. .
İçerik Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dramanın tanımı benzer kavramlardan farklılığı
2 Dramanın önemini arttıran gelişmeler
3 Drama öğretmeninin özellikleri
4 Dramanın oncesi eğitim açısından önemi
5 Dramada derin öğrenme
6 Dramada tartışma düzeyleri
7 Dramada değerlendirme
8 Çalışma haftası
9 Çalışma haftası
10 Günlük yaşamda drama
11 Müzede drama
12 Yaratıcılığı geliştirici dramalar
13 İletişim becerilerini geliştirici dramalar
14 problem çzöme becerilerini geliştirici dramalar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Önder, A. (2003). Yaşayarak Öğrenmek İçin Eğitici Drama, İstanbul: Epsilon Yay.Türkçe
San, I. (1994). Drama Öğretim Bilgisi, Çağdaş Drama Derneği: Ankara. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları